Toon posts:

problemen met routers thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds een week hebben we een probleem met twee routers.. Als ik vanaf de modem de kabel direct inplug dan is er geen probleem met het internet. Maar de routers zelf (beide) geven na een tijd opeens geen internet door. Eergister cisco gebeld, routers opnieuw laten instellen en alles deed het weer prima. Ochtend erna weer hetzelfde probleem. Gisteravond zelf maar de router gereset het het mac adres gekloond en hij deed het weer prima. Alleen nu kan ik WEER niet op internet. Waar kan dit aan liggen? We gebruiken allemaal laptops, dus een draadloze verbinding. 1 router staat op de eerste etage en die ontvangt het internet van de modem en geeft het door aan de tweede router boven. Lijkt me niet dat beide routers kapot zijn, tegelijk. Als ik de kabel gebruik doet ie het wel prima. Heel gek.

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 11:44
Hoe heb je de routers met elkaar verbonden dan?
Op welke port zijn ze aangesloten met elkaar en met de modem?

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf de Cisco EPC3000 oid (de modem) gaat er een kabel naar de internet ingang van een WRT130n (volgens mij) vanaf daar gaat er een ethernet kabel vanaf een normale ethernet poort naar de tweede router, een internet ingang. Zit 1 macbook in het netwerk, 1 computer (draadloos) en 5 laptops.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom in vredesnaam twee routers achter elkaar?

De tweede kun je echt veel beter in bridged mode zetten...

Verder is dit een naald zoeken in een hooiberg - geef wat meer info, om te beginnen wat je wel en niet kunt pingen op moment dat het misgaat.

Oslik blyat! Oslik!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Dit gaat om de manier van aansluiten en bijbehorende instellingen:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point