Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral: Ik heb er allemaal compleet geen verstand van :)
Maar dus mensen hebben me afgeraden om de Vertex 3 te kopen omdat die 'SATA3' is, en de MacBook Pro [model 6,2] zou maar 'SATA2' ondersteunen.

Het is de bedoeling dat ik de SuperDrive verwijder en met de Optibay een SSD in de plaats zet.

Zal dit werken met de OCZ SSD 2.5" 120GB SATA Vertex 3 ?

Thx,
T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Waarschijnlijk zit er een adapter tussen die de disk drive van sata naar iets voor de macbook brengt.(zit meestal in laptop's)
Je weet eigenlijk niet aan welke controller dat ding gekoppeld zit dus of het zou werken kan ik niet zeggen.
Maar sata300 werkt gewoon met sata600 en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sata300 zou sowieso werken in de optibay, dus wat je hier zegt is dat die sata600 dan ook zou werken?
Stel dan als ik later een nieuwe macbook koop waarop sata600 wel wordt ondersteund, dan gaat die SSD daarop nóg sneller werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb zelf een MacBook Pro 15" (voorjaar 2010) met een Vertex 2 SSD en de oude harde schijf in een (namaak) optibay en werkt prima. De controller in een MacBook is SATA300 dus het performanceverschil tussen de Vertex 2 en Vertex 3 zul je amper merken, maar het werkt wel omdat SATA600 backwards compatible is.

Als je googled zie je ook behoorlijk wat benchmarks terug met de Vertex 3 op SATA300. Het aansluiten van de schijf is in ieder geval geen probleem. Je hebt gewoon een fullsize sata (+power) connector.

Optibay is wel echt nodig want de aansluiting van de superdrive is wel smaller en de optibay converteert dit naar een brede aansluiting zodat je elke 2.5 inch sata harddisk erop aan kan sluiten.