Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook en Gmail POP

Pagina: 1
Acties:

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zijn er meer mensen waarbij de Gmail niet meer door Outlook 2010 kan worden opgehaald?

Ik krijg continu foutmeldingen. Met de POP en IMAP troubleshooter van Google heb ik gekeken en ik krijg de volgende statussen van de servers:

code:
1
08:19:02.472472 LOGIN   FAIL    Unknown response code: T2 NO [AUTHENTICATIONFAILED] Invalid credentials (Failure)

code:
1
08:19:03.767767 PASS    FAIL    Bad credentials or lockout: -ERR [AUTH] Username and password not accepted.

code:
1
08:19:04.875875 AUTH    FAIL    Bad Credentials: 535 5.7.1 Username and Password not accepted. Learn more at 5.7.1 http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=14257

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed. Heb het zelfs nog met schermtoetsenbord gedaan voor de zekerheid.

Iemand anders met hetzelfde probleem?

• Starke
  • Laatst online: 22-11 23:36
Als je outlook via POP gebruikt en de configuratie precies doet zoals de Outlook 2007 configuration instructions inclusief andvanced options en usersname met @gmail.com en dergelijken zou het moeten werken. Dit gezien ik hier gmail POP op Outlook 2010 x64 zonder problemen draai.

- Kan je nog wel op de gmail site gewoon met je account inloggen?

[ Voor 8% gewijzigd door Starke op 23-03-2011 10:10 ]

Verwijderd

CSA>OFF

• bindsa
  • Niet online
Starke schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:08:
Als je outlook via POP gebruikt en de configuratie precies doet zoals de Outlook 2007 configuration instructions inclusief andvanced options en usersname met @gmail.com en dergelijken zou het moeten werken. Dit gezien ik hier gmail POP op Outlook 2010 x64 zonder problemen draai.

- Kan je nog wel op de gmail site gewoon met je account inloggen?
Ja dat kan, heb alles al geprobeerd, POP aan-uit-zetten, wachtwoord veranderen, dan opnieuw proberen, maar het blijft gewoon stuk.

Alles staat precies volgens de settings van Google ingesteld, en ook via IMAP werkt het niet.

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 09:07
account binnen outlook al een keer weggegooid en opnieuw aangemaakt ?

apt-get moo

• bindsa
  • Niet online
Marmot84 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:48:
account binnen outlook al een keer weggegooid en opnieuw aangemaakt ?
Ja, werkt niet.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-11 22:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gebruikersnaam is inclusief @gmail.com, smtp authenticatie aan, IMAP met SSL (993), Smtp met TLS (587).

Kun je wel via de site inloggen btw?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02

Reptile209

- gers -

Un-install je virusscanner eens, die wil ook de mail-communicatie wel eens in de weg zitten.

Zo scherp als een voetbal!

• bindsa
  • Niet online
Ventieldopje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:57:
Gebruikersnaam is inclusief @gmail.com, smtp authenticatie aan, IMAP met SSL (993), Smtp met TLS (587).

Kun je wel via de site inloggen btw?
Allemaal gedaan. Via de site inloggen is geen probleem

• bindsa
  • Niet online
Reptile209 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:58:
Un-install je virusscanner eens, die wil ook de mail-communicatie wel eens in de weg zitten.
Ik gebruik Avast! al jaren, nooit problemen gehad. Net even uitgeschakeld, geen verschil. Ook de firewall al eens uitgezet, doet ook niks. Ik snap er niks van, gisteravond werkte het nog wel.

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 09:07
draait toevallig niet nog een outlook process op de achtergrond die de socket bezet ?

apt-get moo

• bindsa
  • Niet online
Marmot84 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:28:
draait toevallig niet nog een outlook process op de achtergrond die de socket bezet ?
Alle OUTLOOK.exe's dichtgegooid, nog steeds kapot.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Gratis of betaalde versie van Avast? Mijn ouders gebruiken Avast ook en die hadden dit probleem ook van de ene op de andere dag. met een POP account van Zonnet. Uitschakelen van de Virusscan maakte geen verschil. Bleek dat er wat verandert was in de settings van het mail shield. In de betaalde versie van Avast moest ik het volgende doen:

- Open the avast user interface
- click real-time shields
- click mail shield
- click expert settings
- click SSL accounts
en check daar kijken of de settings kloppen. Bij mijn ouders bleken de instellingen hier ineens verandert te zijn, nadat ik alles weer goed gezet had werkte de mail weer prima.

[ Voor 22% gewijzigd door Rupie op 23-03-2011 12:16 ]

Desktop | Server | Laptop

• bindsa
  • Niet online
Rupie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:04:
Gratis of betaalde versie van Avast? Mijn ouders gebruiken Avast ook en die hadden dit probleem ook van de ene op de andere dag. met een POP account van Zonnet. Uitschakelen van de Virusscan maakte geen verschil. Bleek dat er wat verandert was in de settings van het mail shield. In de betaalde versie van Avast moest ik het volgende doen:

- Open the avast user interface
- click real-time shields
- click mail shield
- click expert settings
- click SSL accounts
en check daar kijken of de settings kloppen. Bij mijn ouders bleken de instellingen hier ineens verandert te zijn, nadat ik alles weer goed gezet had werkte de mail weer prima.
Werkt ook niet :)

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Heb je een gmail account of Google Apps account? Als je een Google Apps account heb zou je het kunnen proberen te unlocken: https://www.google.com/a/domain.com/UnlockCaptcha (vervang domain.com door je eigen domain). Geen idee of gmail ook zoiets heeft.

Edit:
Dit zou een gmail link zijn: https://www.google.com/accounts/UnlockCaptcha

[ Voor 17% gewijzigd door JoetjeF op 23-03-2011 21:03 ]

• bindsa
  • Niet online
JoetjeF schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:01:
Heb je een gmail account of Google Apps account? Als je een Google Apps account heb zou je het kunnen proberen te unlocken: https://www.google.com/a/domain.com/UnlockCaptcha (vervang domain.com door je eigen domain). Geen idee of gmail ook zoiets heeft.

Edit:
Dit zou een gmail link zijn: https://www.google.com/accounts/UnlockCaptcha
Ook al drie keer gedaan vandaag.

Maar het is opgelost: Ik heb met telnet gekeken wat het was, probleem bleek bij Google te liggen en heeft zich zojuist vanzelf opgelost.

• Gagarin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03-2023
Met mijn zonnet-account binnen Thunderbird had ik dit probleem ook, heb uiteindelijk in het Mail Shield van Avast de boel opnieuw ingesteld. Wat voor mij werkt, via Expert settings, dan SSL-accounts:
versatel.nl
poort 110
security: none
(Heeft tele2 spontaan de SSL uitgezet ofzo?)

[ Voor 12% gewijzigd door Gagarin op 10-09-2011 17:31 ]

Pagina: 1