NAS met FTP zeer trage download

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb een mybook live nas gekocht en ftp enabled. Port 21 staat open naar mijn nas en kan van buitenaf via bijv filezilla of fireftp inloggen.

Op het moment dat ik wil downloaden vanaf ftp gaat de snelheid van 10kb naar 300 bytes!!

Lokaal download ik met 20mb/s vanaf de NAS

Setup:
Ziggo alles in 1 extra down 120 mbit up 10 mbit
Arris modem
Netgear MDNR3700
My book live

Meerdere fora afezocht maar tot nu toe nog niets gevonden. Ben echt wanhopig aant worden.

Hoop dat iemand mij kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Gebruik je active of passive FTP (Ik denk passive)? Heb je daar ook poorten voor opengezet? Of alleen poort 21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik dus niet, welke poorten kan ik proberen? De mybook live heeft (buiten ssh dan) geen settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hmm ja dat is toch afhankelijk van de instellingen van de FTP server. Kan je FTP over SSH (SFTP) niet proberen?

~edit:

Heb zelf geen ervaringen met deze NAS specifiek, dus weet niet of dit uberhaupt kan.

[ Voor 30% gewijzigd door HMS op 22-03-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dat gaat mn boekje te ver, moet ik daar nog iets speciaals voor doen?
- edit -
Ah ok, thanks iig voor je snelle response! Hopen dat iemand anders iets weet?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Naast poort 21 waarop connectie wordt gemaakt heb je bij ftp ook een datapoort nodig. Dit is bij active ftp poort 20, bij passive zijn dit poorten in de hogere ranges. Zie bv hier voor meer uitleg. Overigens worden bij ftp de gebruikersnaam/wachtwoord van het account in normale tekst verzonden dus niet erg veilig, vandaar dat je (indien ondersteunt) beter een 'secure' versie kunt gebruiken zoals FTPS (FTP icm SSL) of SFTP (FTP over SSH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Die pagina had ik inderdaad al bekeken. Mijn WD NAS ondersteund dit denk ik niet, want ik kan verder niets aanpassen.

Port range 20 tm 25 had ik open gezet. Ook DMZ geprobeerd maar hielp verder niet.

Op mn pc even geprobeerd met filezilla server, werkt prima, behaal de volledige upload snelheid.

Vandaag ga ik de NAS terug brengen en kijken voor een andere. Zal het forum ook even kijken naar ervaringen. Misschien iemand die dit leest ervaring heeft met een goede (betaalbare) NAS waar FTP op draait? Dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Maar je zegt in een eerdere post dat 'ie ook ssh heeft?
De mybook live heeft (buiten ssh dan) geen settings.
Waarom gebruik je dan geen SFTP? Hoef je maar één poort open te zetten (22) en het is ook nog veiliger.
Pagina: 1