DOA onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 17:09
Hallo mensen,

Laatst heb ik voor een familielid een complete i7 PC besteld, en deze gisteren binnen gekregen. Vandaag ging ik er maar eens mee aan de slag en alles verliep voorspoedig, het was namelijk niet het eerste i7 systeem wat ik onder handen nam. Echter is er een klein probleem, de PC geeft totaal geen reactie als ik op de power button druk.

Ik heb alles nagekeken en naar mijn idee zit alles goed aan stroom en dergelijke, toch geeft de PC geen enkele reactie. De groene LED op het moederbord brand wel, maar dat is ook alles. Wat heb ik geprobeerd?

- Alle kabels en aansluitingen gecontroleerd (voor PCI-stroom meerdere kabels geprobeerd)
- Jumpers gecheckt op goede stand
- Power SW met een schroevendraaier aangetikt, geen effect
- Gekeken naar kapotte mosfets of andere zichtbare defecten
- Geheugens in andere banken gezet

Voor de eerste keer in mijn ervaring ben ik radeloos en weet ik echt niet waar ik moet kijken, heeft een van jullie misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen? Wellicht een moederbord dat DOA is? Het lijkt me namelijk dat defecten niet uitgesloten zijn.

Als afbeelding de specificaties van de computer:

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/7833/naamloosgs.png

Alvast bedankt voor jullie hulp!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je de dimms in de goede slots gedaan hebt want die fout ben ik al vaker tegengekomen dat mensen de dimms niet in A1, B1 en C1 hadden gedaan maar net in A2, B2, en C2. Bij dit board zijn dit trouwens de lichtbruine geheugenslots hetgeen je trouwens ook in de manual kan zien. Wanneer je namelijk A2, B2 en C2 gevuld hebt dan start ie helemaal niet op en dat zou ik dan ook als eerste even na kijken.

Verder ook even opletten of je de 8 pins connecter bij de cpu aangesloten hebt want ook dat word nog wel eens per ongeluk vergeten, maar mocht je dit allemaal al gechecked hebben dan zit er niks anders op dan de onderdelen apart te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Even in het boekje van moederbord kijken, naar EXACT welke pins je moet gebruiken voor de power knop, en vervolgens deze handmatig kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:49:
Even in het boekje van moederbord kijken, naar EXACT welke pins je moet gebruiken voor de power knop, en vervolgens deze handmatig kortsluiten.
Als je goed gelezen had heeft de TS dit al gedaan en zelfs met een schroevendraaier kortgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Ik heb inderdaad eerder als eens de fout gemaakt dat ik ze in de verkeerde dimms had gedaan, maar dat heb ik dit keer weten te vermijden. Echter is het geheugen het laatste waar ik naar kijk, aangezien de PC sowieso geen enkel leven vertoond.

Ook heb ik de 8-pins connector gebruikt, alle gaatjes zijn gevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Power SW met schroevendraaier aantikken is niet hetzelfde als de correcte pinnen kortsluiten, is dit al wel of niet gedaan TS?

EDIT: Heb je alles ook al even losgekoppeld wat niet direct nodig is voor een boot (DVD HDD etc), PSU gaat wel aan als je die handmatig door middel van juiste pinnen kortsluiten aandoet?

[ Voor 44% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-03-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Het kortsluiten met behulp van een schroevendraaier is gebeurt, waarbij zeker weten de juiste pinnen zijn gebruikt. Ook heb ik de Q-Connector van Asus al gebruikt, maar helaas zonder enig resultaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Jochemp op 22-03-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Toch raad ik je aan om bv eens met 1 dimm proberen op te starten en dan in A1, want zeker wel moet je op je geheugen letten hetgeen ook ervoor kan zorgen dat ie niet op start. Ander punt is ook nog eens kijken naar de koeler op de cpu want als die niet goed erop zit kan het ook zijn dat ie niet op start.

Overigens neem ik aan dat je ook een videokaart erin hebt zitten, dit omdat die niet bij de systeemspecs stond voor zover ik dan kon zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Roel1966 op 22-03-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik zou zelf eerst naar de PSU kijken, daar een slechte DIMM er niet voor zorgt dat het systeem TOTAAL niet reageert, of een slechte CPU dat wel doet weet ik niet, een slecht mobo uiteraard weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
@Roel: Had al geprobeerd met 1 DIMM te starten, maar zonder resultaat.

Verder heb ik inderdaad ook al naar de CPU gekeken. Deze is er voor een tweede keer in en uitgegaan en zeker weten goed gemonteerd, maar wederom zonder resultaat. Er zijn ook geen tekenen van beschadigingen zowel op de CPU als op het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Niet de CPU maar de PSU, de voeding dus, je kan even googlen welke pinnen van de connector je moet kortsluiten (met bijvoorbeeld een paperclip) om de voeding aan te gooien, dat de fan (van voeding zelf uiteraard gezien PSU dan niet meer op moederbord zit) etc dan dus moet gaan draaien, gebeurt dit niet, dan is het de PSU, anders is het wss je moederbord, gezien ongeacht of je dimms cpu etc goed zijn, het eerste wat moet gebeuren als jij de connectoren bij de power sw kortsluit, je voeding aan moet gaan en de rest moet beginnen te voeden via je moederbord.

[ Voor 38% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-03-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Ik snap er vrij weinig van, maar na het testen met een andere voeding (waarbij er wel leven kwam ineens) en daarna het gebruiken van de andere nieuwe voeding kwam er ineens toch beweging in. Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste voeding kapot?
Pagina: 1