Beste gratis firewall Windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De standaard Windows 7 firewall vindt ik onvoldoende, omdat deze geen uitgaand verkeerd controleert.

Ik heb PC Tools geprobeerd, maar deze firewall geeft problemen met Putty, FTP, G-mail chat en zelfs het uploaden van films naar mijn mediaplayer. (films raken corrupt bij het uploaden)

Ik heb ook Online Armor geprobeerd, maar na het starten van Winamp kreeg ik meer dan 30 keer de vraag voor toestemming voor ieder bestand dat vanuit een temp map wordt aangeroepen.
Kortom niet gebruiksvriendelijk.

ZoneAlarm ook geprobeerd, maar die beviel ook niet.

Kennelijk is het moeilijker dan gedacht om een Firewall te vinden die geen stortvloed aan meldingen geeft of het werken met de pc onmogelijk maakt, waardoor je noodgedwongen steeds de firewall moet uitschakelen.

Ik heb geen zin om mijn Windows nog verder te vervuilen met slecht werkende software.

Welke standalone Firewall kan ik het beste kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Definieer 'beste': wat zoek je precies? Zo te zien vooral ook uitgaand verkeer regelen. Als Winamp blijkbaar (?) 30x een executable aanmaakt in %temp% die nog een externe verbinding zoekt ook, en je dat niet eens wilt weten, wat zoek je dan? Dat lijkt me juist gedrag dat je wilt weten. Als je dat niet wilt weten en ook geen wildcard wilt zetten, zet dan de FW uit.

Anyway, ik was best tevreden met Sunbelt personal firewall al is dat misschien niet up to date.

Check natuurlijk ook even de topics van de afgelopen jaren, al heb je al heel wat genoemd.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 22-03-2011 23:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:03:
Definieer 'beste': wat zoek je precies? Zo te zien vooral ook uitgaand verkeer regelen. Als Winamp blijkbaar (?) 30x een executable aanmaakt in %temp% die nog een externe verbinding zoekt ook, en je dat niet eens wilt weten, wat zoek je dan? Dat lijkt me juist gedrag dat je wilt weten. Als je dat niet wilt weten en ook geen wildcard wilt zetten, zet dan de FW uit.

Anyway, ik was best tevreden met Sunbelt personal firewall al is dat misschien niet up to date.

Check natuurlijk ook even de topics van de afgelopen jaren, al heb je al heel wat genoemd.
Als het inderdaad 30 executables waren die verbinding hadden gezocht met internet, dan wil ik dat inderdaad graag weten. Het ging hier gewoon om tijdelijke bestanden (.lng en .ini) die worden aangemaakt bij het opstarten van Winamp.

Ik gebruikte vroeger altijd Sygate Personal Firewall, maar die is helaas opgekocht door Norton en gestopt.
Dat was een goede firewall, geen loze meldingen, alles blijft werken en iedere uitgaande verbinding werd gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:44
De windows firewall is toch prima voor de consumentendoeleinden, heb er in iedergeval geen slechte ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Heb jij toevallig de Windows Firewall with Advanced Security al eens opgestart?

Ik denk dat als je een default block all rule aan de outbound toevoegt je daarna handmatig met rules de boel naar tevredenheid open kan zetten.

De Windows Firewall with Advanced Security is te vinden onder Administrative Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Als het inderdaad 30 executables waren die verbinding hadden gezocht met internet, dan wil ik dat inderdaad graag weten. Het ging hier gewoon om tijdelijke bestanden (.lng en .ini) die worden aangemaakt bij het opstarten van Winamp.
Kijk dan even in Online Armor's > Programma's of Winamp daar als vertrouwd is ingesteld. Denk dat dat niet het geval was. Wanneer je Winamp als vertrouwd hebt ingesteld, of eventueel als een installer, dan krijg je zulke popups niet meer.
Dit geldt voor de meeste firewalls met een HIPS. Als je even uitzoekt waarom popups verschijnen voor een bepaald programma dan kun je 't zo instellen dat er geen popups meer verschijnen voor dezelfde acties van desbetreffende programma. Dat zal vlak na de installatie van de firewall misschien wat irritatie opwekken maar eenmaal goed ingesteld is een HIPS van onschatbare waarde.
Als je zeker weet dat het systeem vrij van malware is kun je ook de leer modus even inschakelen en de applicaties die je veel gebruikt opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:30:
De standaard Windows 7 firewall vindt ik onvoldoende, omdat deze geen uitgaand verkeerd controleert.
Dat doet ie dus wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1