Uibreiden zoekmogelijkheden :(

Pagina: 1
Acties:

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Ik probeerde net (in GoT) op de string truncated-ip te zoeken (wat daarmee is, is weer een ander, nog minder leuk verhaal)
maar kreeg vervolgens prompt een zoekresult voor truncated ip.
Nahja, ok dat werkt bij dejanews/google etc ook niet. Dus ik probeer "truncated-ip", niet werken dus...
En vervolgens 'truncated-ip' en dat werkte ook niet!!

Dus mijn verzoek. Zorg er alsjeblieft voor dat dingen tussen "" of '' als complete string opgezocht worden...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Is niet mogelijk vrees ik.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Humm, das wel een heel direct antwoord :(

Jammer.

Zeker weten? :P

[edit]
Is niet mogelijk vrees ik.
Heeft het ook nog een interessante reden? Of meer zoiets van "is zo lastig om die searchcode om te gooien dat we het gewoon maar beter niet kunnen doen" (wat ik me heel goed kan voorstellen hoor, maar ja)

[edit2]
Laat ik de vraag nog even anders formuleren. Wat ik bedoel is dus gewoon dat als je 'bla-bla' intikt, je niet een search voor bla bla krijgt maar voor bla-bla. En als en als je dus 'bla-bla' bla doet, je voor bla-bla bla krijgt...
Hopelijk is ie zo iets duidelijker, maar kan me voorstellen dat ie dan nog steeds lastig te verwerken is (afhankelijk van je code zelfs misschien wel niet).

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15
ook nog handigheidje dat waarschijnlijk wel programmeerbaar is:
opzoeken naar meerdere dingen tegelijk

ik bedoel opzoeken naar onderwerp van een user.
Ik weet bijvoorbeeld dat Femme lang geleden iets intressants had gezegd over een board
noujah, dan zoek ik naar board en femme
(ik denk niet dat het zo kan nu) DENK :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op Saturday 17 March 2001 00:16 schreef poohbeer het volgende:
ook nog handigheidje dat waarschijnlijk wel programmeerbaar is:
opzoeken naar meerdere dingen tegelijk

ik bedoel opzoeken naar onderwerp van een user.
Ik weet bijvoorbeeld dat Femme lang geleden iets intressants had gezegd over een board
noujah, dan zoek ik naar board en femme
Jij bedoelt denk ik iets als femme AND board, wat bij sommige grote zoekmachines ook werkt...
Dat is ook nog een nuttige puntje. Helaas wordt GoT zo groot dat een simpele zoekopdracht wat teveel resultaten geeft. Dus zou wel prettig zijn als je wat beter kan specificeren idd.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Laat ik de vraag nog even anders formuleren. Wat ik bedoel is dus gewoon dat als je 'bla-bla' intikt, je niet een search voor bla bla krijgt maar voor bla-bla. En als en als je dus 'bla-bla' bla doet, je voor bla-bla bla krijgt... Hopelijk is ie zo iets duidelijker, maar kan me voorstellen dat ie dan nog steeds lastig te verwerken is (afhankelijk van je code zelfs misschien wel niet).
Als 'bla-bla' n woord is en dit woord staat zo in de woorden tabel dan moet 't wel kunnen, alleen als 'bla blaat' twee losse woorden zijn die direct naast elkaar moeten staan dan gaat 't niet werken denk ik. Hij weet alleen hoevaak een woord in een topic voorkomt.

Arjen kan hier vast wel antwoord op geven (hij heeft de search engine gemaakt).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op Saturday 17 March 2001 00:24 schreef Femme het volgende:

[..]

Als 'bla-bla' n woord is en dit woord staat zo in de woorden tabel dan moet 't wel kunnen, alleen als 'bla blaat' twee losse woorden zijn die direct naast elkaar moeten staan dan gaat 't niet werken denk ik. Hij weet alleen hoevaak een woord in een topic voorkomt.

Arjen kan hier vast wel antwoord op geven (hij heeft de search engine gemaakt).
Dat is idd wat ik bedoel. Die search op 'truncate-ip' was als 1 woord (truncate-ip) bedoelt, maar werd wel gesplitst.
Pagina: 1