Toon posts:

Extern scherm problemen met macbook pro

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:27
Ik heb onlangs de nieuwe macbook pro gekocht alleen ondervind ik een aantal problemen als ik een extern scherm aansluit.

Het eerste probleem is dat ik in os x geen resolutie hoger dan 1920x1080 kan kiezen terwijl het scherm 1920x1200 aan kan. (het scherm is een iiyama prolite 2607wsv aangeloten via vga) Ik heb zelf niet veel meer geprobeerd dan op google te zoeken naar oplossingen verder ben ik niet gekomen omdat ik niets relevants kon vinden wat mijn probleem zou oplossen.

Het tweede probleem is in Windows 7. Als ik namelijk de laptop opstart zie je op het externe scherm het windows 7 logo verschijnen met de tekst dat hij aan het opstarten is. Kom ik dan eenmaal bij het bureaublad aan staat er no signal. Het scherm wordt wel herkend in windows. Ik heb hierbij geprobeerd om het scherm uit te breiden en te dupliceren, ook heb ik de kabel meerdere keren herverbonden en als laatste heb ik geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren. Het probleem ook met windows is dat de maximaal instelbare resolutie op 1080p blijft steken.

• Kamose
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 31-05-2016
Volgens mij komt het door het feit dat je het scherm via VGA hebt aangesloten. Een vriend van mij had hetzelfde met zijn externe monitor op dezelfde resolutie. Sluit hem via DVI of HDMI aan en het zou moeten werken. Sowieso is de beeldkwaliteit op die resolutie een stuk beter met DVI/HDMI in vergelijking met VGA, je gaat er dus ook een stuk op vooruit.

\x31\xc0\x50\x68\x2f\x2f\x73\x68\x68\x2f\x62\x69\x6e\x89\xe3\x50\x89\xe2\x53\x89\xe1\xb0\x0b\xcd\x80

• tweakG5
Kamose schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:41:
Volgens mij komt het door het feit dat je het scherm via VGA hebt aangesloten. Een vriend van mij had hetzelfde met zijn externe monitor op dezelfde resolutie. Sluit hem via DVI of HDMI aan en het zou moeten werken. Sowieso is de beeldkwaliteit op die resolutie een stuk beter met DVI/HDMI in vergelijking met VGA, je gaat er dus ook een stuk op vooruit.
Ja maar dan moet ik hem wel via wat anders dan vga kunnen aansluiten en dat kan helaas niet. Ik kon ook via mijn pc met os x gewoon de volledige resolutie kiezen.

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
VGA is niet meer van deze tijd.. en ik zou als ik jou was een nieuwe monitor kopen.

Het is vervelend omdat je in principe denkt "goh ik heb een 26" TFT die het nog prima doet" maar qua beeldkwaliteit is een scherm dat tegenwoordig via HDMI of DVI wordt aangesloten echt veel beter. Als je dan het VGA scherm ernaast houdt, lijkt het wazig en zijn de kleuren flets. Zeker op die resolutie.

Even a broken clock is right twice a day.

• Jesse
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 28-11 12:14
Ik vond met google het volgende, zou je eens kunnen proberen:
http://www.barbariangroup...the_command_line_on_a_mac
http://www.madrau.com/indexSRX4.html

Wat gebeurd er in windows als je een keer met een lagere (wat meer standaard) resolutie probeert?

• tweakG5
Jesse schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:34:
Ik vond met google het volgende, zou je eens kunnen proberen:
http://www.barbariangroup...the_command_line_on_a_mac
http://www.madrau.com/indexSRX4.html

Wat gebeurd er in windows als je een keer met een lagere (wat meer standaard) resolutie probeert?
Heb ik al geprobeerd en dat werkt ook niet. Ook met 800x600/1440x900/1680x1050/1920x1080 geprobeerd maar allemaal geen beeld.

• Darkstar
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-11-2019
Kamose schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:41:
Op mijn MBP met een mini-displayport-to-VGA adapter lukt het anders perfect om m'n 40" TV op 1920x1080 te gebruiken. Het zou dus wel degelijk moeten werken via VGA

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• FireSonus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:04
Het 1e probleem wat je beschrijft kwam ik ook tegen. Maar voor ieder probleem is natuurlijk een oplossing, of in dit geval meer een workaround (Werkt op mijn Macbook Pro, 2009 model).

Probeer het volgende eens:

Heb je een extern toetsenbord aan je Macbook hangen? Zo ja, dan kun je het volgende proberen (zo niet, lees even de 1-na laatste alinea van dit bericht):

Zorg dat het externe scherm verbonden is met je Macbook.
Start OS X op.
Als OS X is opgestart klap je je macbook dicht zodat ie op standby gaat.
Als ie eenmaal op standby staat klik je op een willekeurige toets op je externe toetsenbord zodat je macbook weer tot leven komt (terwijl het scherm dus dichtgeklapt is).
Als het goed is, is de resolutie van je externe scherm nu netjes 1920x1080.

Dat is de manier waarop ik het altijd doe. Wat er dus gebeurd is dat de macbook het externe scherm als hoofdscherm ziet, en die resolutie dus ook aanhoudt :). Normaal ziet je Macbook zijn eigen scherm als hoofdscherm en kan de resolutie dus max. 1280x800 worden ;).

Heb je geen extern toetsenbord, klap dan je macbook direct dicht nadat je hem aan hebt gezet, dat hoort ook te werken.

Houd er wel rekening mee dat je Macbook warm kan worden na een tijdje. De oplossing daarvoor is om hem op een heeeeeeel klein kiertje te zetten nadat ie helemaal is opgestart (maar dus niet zover open klappen dat het "gewone" macbook scherm het weer overneemt!).

Succes!

• tweakG5
Lekker oplossing zo. Dus het is niet mogelijk om zowel het scherm van je macbook als het externe scherm te gebruiken?

En @ Darkstar

Ja dat werkt bij mij ook ik kan hem maximaal op 1920x1080 zetten en niet op 1920x1200.

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:18

Pixeltje

Woo-woohoo!

FireSonus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:50:
Dat is de manier waarop ik het altijd doe. Wat er dus gebeurd is dat de macbook het externe scherm als hoofdscherm ziet, en die resolutie dus ook aanhoudt . Normaal ziet je Macbook zijn eigen scherm als hoofdscherm en kan de resolutie dus max. 1280x800 worden .
Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Ik gebruik al tijden een 1920*1200 scherm als scherm aan mijn MBP, (heeft ook gewerkt op een MB). Of het scherm nu het hoofdscherm is of niet, de resolutie kan gewoon op 1920*1200 worden ingesteld. Het MBP scherm staat dan op 1280*800.

De maximale resolutie die je via VGA kan uitsturen is ergens rond de 2500* heel veel dus dat zou geen belemmering mogen zijn.

Ik heb wel gelezen dat de nieuwe lijn MBP problemen heeft met beeld uitsturen (schijnt te maken te hebben met de thunderbolt poort die verwerkt zit in je mini displayport aansluiting) Ik zou je probleem even op het Apple forum posten, want het hoort gewoon te werken, en je bent niet de enige met deze problemen bij de nieuwe serie MPB's.

Je kunt ook even kijken of een maat een scherm heeft wat je via DVI oid kan aansluiten, en kijken wat het resultaat is. Als je in (de buurt van) Utrecht woont kan je ook bij mij langskomen als je wilt, DM dan even.

[Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 23-03-2011 16:07]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• tweakG5
Ja dat is het probleem ik ken niemand met deze resolutie of hoger. Ik heb in windows opgestart in clamshell mode maar ook dan krijg ik geen beeld. Ook niet als ik mijn laptop scherm dicht doe en dan op een extern keyboard hem uit zijn sluimerstand haal.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

tweakG5 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:05:
Ja dat is het probleem ik ken niemand met deze resolutie of hoger. Ik heb in windows opgestart in clamshell mode maar ook dan krijg ik geen beeld. Ook niet als ik mijn laptop scherm dicht doe en dan op een extern keyboard hem uit zijn sluimerstand haal.
Woon je in de buurt van Utrecht?

• tweakG5
Pixeltje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:32:
[...]

Woon je in de buurt van Utrecht?
Haha nee niet echt ik woon in de buurt van Den Haag helaas.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

tweakG5 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:59:
[...]

Haha nee niet echt ik woon in de buurt van Den Haag helaas.
Je komt er ook niet langs? (had je een DM gestuurd maar geen reactie gekregen ;) )
Ik heb hier namelijk een 1920*1200 monitor waar je best even je mac aan mag hangen.

• bloemenwinkel
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-09-2017
Ben van plan om een externe beeldscherm aan te schaffen maar ben er verder helemaal niet bekend mee. Waar ligt dat allemaal aan want ik ga vanuit dat dat verschilt per beeldscherm voor aan een macbook pro aan te sluiten denk ik zomaar. En hoe zit het dan als je apple toetsenbord en draadloze muis daarvan gebruik wil maken. Kan ik met mijn vragen hier misschien terecht....

• Kamose
Je kunt feitelijk gezien elk scherm erop aan sluiten. Loop even de lokale computerwinkel in en kies een mooie uit. Waar je wel even op moet letten dat hij of DVI heeft en niet alleen VGA. Gelukkig is dit schaars, maar let er even op.

Verder moet je dan nog wel even een adapter kopen voor je Macbook. Loop gewoon even met je laptop een Apple store binnen en zeg dat je voor jou laptop een stekertje naar DVI wilt, ze kunnen je dan verder helpen.

\x31\xc0\x50\x68\x2f\x2f\x73\x68\x68\x2f\x62\x69\x6e\x89\xe3\x50\x89\xe2\x53\x89\xe1\xb0\x0b\xcd\x80

• tweakG5
Kamose schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:00:
Je kunt feitelijk gezien elk scherm erop aan sluiten. Loop even de lokale computerwinkel in en kies een mooie uit. Waar je wel even op moet letten dat hij of DVI heeft en niet alleen VGA. Gelukkig is dit schaars, maar let er even op.

Verder moet je dan nog wel even een adapter kopen voor je Macbook. Loop gewoon even met je laptop een Apple store binnen en zeg dat je voor jou laptop een stekertje naar DVI wilt, ze kunnen je dan verder helpen.
Ik zou voor dat stekkertje beter even op ebay kijken. Daar kosten ze 10 euro en in de winkel 30 euro terwijl ze het net zo goed doen.

• juhet
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:19
Is het niet gewoon de mini DP -> VGA adapter die geen hogere resolutie ondersteund? Dat zou ook verklaren waarom het zowel onder OSX als onder windows niet wil.

Taart, Boek en Thee - Losse thee en bijzondere theepakketten

• tweakG5
juhet schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:34:
Is het niet gewoon de mini DP -> VGA adapter die geen hogere resolutie ondersteund? Dat zou ook verklaren waarom het zowel onder OSX als onder windows niet wil.
Nee want mensen met een oudere mbp halen resoluties van 2560x1600 dus zo'n probleem zou dat denk ik niet moeten zijn.

• Kamose
tweakG5 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:18:
[...]

Ik zou voor dat stekkertje beter even op ebay kijken. Daar kosten ze 10 euro en in de winkel 30 euro terwijl ze het net zo goed doen.
Absoluut. Maar gezien de vraag van bloemenwinkel denk ik dat hij/zij niet zomaar weet welke adapter er moet komen. Dan is het misschien beter om gewoon even op save te spelen en het even in een Apple Store te vragen.

• FireSonus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:04
Pixeltje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:06:
[...]

Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Ik gebruik al tijden een 1920*1200 scherm als scherm aan mijn MBP, (heeft ook gewerkt op een MB). Of het scherm nu het hoofdscherm is of niet, de resolutie kan gewoon op 1920*1200 worden ingesteld. Het MBP scherm staat dan op 1280*800.
Hmmm, ook als je je bureaublad kloont ipv uitbreid?

• tweakG5
FireSonus schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:04:
[...]

Hmmm, ook als je je bureaublad kloont ipv uitbreid?
Jep precies hetzelfde ik krijg maar geen beeld op dat scherm :S

• Decennia
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-11 16:35

Decennia

VECTORHEAD

Een schopje wegens hetzelfde probleem en ik er niet uit kom. Vond het onnuttig om een nieuw topic aan te maken omdat er al wat informatie in dit topic staat.

Ik werk sinds kort op stage met een extern scherm. Mijn 2011 Macbook (i7 2.7GHz, 4GB RAM, Intel HD3000) sluit ik aan op een SyncMaster2444bw (1920x1200) met een Apple displaypoort -> VGA.

Het probleem is dat de resolutie van het externe scherm niet goed zit. Ik zet hem op 1920x1080 (er is geen x1200?) en krijg een grote zwarte balk links en een iets kleinere rechts van mijn scherm. Het scherm is dus niet volledig gevuld. Dit gebeurt wel als mijn collega zijn Retina 15" eraan legt

Iemand met een ideetje? Ik wil graag 2 schermen gebruiken, zodat ik op 1 scherm mijn videobewerking/design werk kan doen en op een ander scherm informatie kan plaatsen.

Gegroet!

• KGW_
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-07-2015
SwitchResX kun je proberen.

http://www.madrau.com/whatis/whatis.html
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee