Word beetje gek van Abit

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zoals je aan de topic ziet word ik nogal gek van die BP6.

Het is heel simpel: ik heb 2 ata66 hd's en wil Win2k [stabiel] gaan draaien.

Dat ATA66 heeft nooit echt gewerkt, heb al lange tijd die hd's aan gewoon IDE hangen... dat is opzich niet zo erg (scheelt niet zo heel veel in snelheid hoorde ik).

Maar ik heb Win2k, alleen met mijn oude bios werkte ACPI (of hoe het ook precies heet) niet... dat kon je oplossen door een nieuwe bios erop te gooien, nu heb ik één of andere QQ2 bios voor de BP6. Windows 2000 werkte nog gewoon, tot ik dus 'mps multiprocessor pc' ging updaten naar 'acpi multiprocessor pc'... nu doet ie niets meer behalve resetten zodra Win2k opstart (ook geen veilige modus meer of iets anders).

En ik heb al eerder problemen gehad na een ATA66/HPT366 bios erop gezet te hebben gezet(toen kon ik ook al lekker opnieuw installeren).

Ik word er een beetje gek van, is het dan zo moeilijk gewoon goed spul uit te brengen? Elke week zie ik wel weer één of andere vage bios update... dat ze oprotten en iets goed uitbrengen dat gewoon werkt. :(

Ik wil gewoon pc aanzetten en dat alles werkt, en niet 234 bios updates eroverheen gooien voor ik een keer een hd aan die ATA66 controller kan hangen, of win2k kan installeren met power-off zooi.

Shit zeg, als ik nu dat ding om kon ruilen voor een nieuwe PIII met een goed moederbordje zou ik het doen, voor mij geen Abit :r meer in de toekomst :(

(ok ik ben dan ook geen echte tweaker ;) maar ik heb het ding gewoon nodig voor mijn werk en geen zin om voor de zoveelste keer een middag naar allerlij installatieprogramma's te staren en te zoeken naar biosupdates, terwijl er nog werk ligt).

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Amen :)

'k Denk dat ze iets te veel er van uit gingen dat het zo maar zou werken. Al die features zijn toch wel lastig.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
je moet inderdaad windows 2000 opnieuw installeren. Als je een beetje de info over de bp6 bijv volgt weet je dat ze dat erbij zeggen.

De fout ligt hierbij niet bij Abit (afgezien dan van het feit dat ACPI er nu pas inzit) maar in windows 2000. Dat kan niet simpelweg van mps naar ACPI overstappen.

oplossing, windows2000 opnieuw installeren.

maare, ik heb het nu ook draaien met de nieuwste qq bios met windows 2000, en niets dan lof. werkt vrijwel perfect. enig probleem doet zich heel af en toe voor nog met mijn HD's op de hpt66. om onverklaarbare redenen loopt het daarop af en toe spaak.

3kwp pvoutput

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik vind het erg jammer dat de highpoint controller nog niet te gebruiken is zonder hibernation support te verliezen, of een instabiel systeem te krijgen. Maar dat is een probleem van highpoint, niet van Abit.
Verder niets dan lof over dit moederbord.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
Tom: om acpi te krijgen moet je win2k ff opnieuw installeren met qq2 geflashed en acpi en mps 1.4 aan in het bios

2. Tijdens de installatie hang je de ata66 schijven aan de ata33 controller, staat windows erop dan installeer je de highpoint 1.22 drivers en wissel je de schijven om.

Dit werkt perfect bij mij

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik wil gewoon pc aanzetten en dat alles werkt,
ok ik ben dan ook geen echte tweaker maar ik heb het ding gewoon nodig voor mijn werk
....uhhh... misschien had je beter af geweest als je geen zelfbouwdoos had gekocht :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Dennism
  • Laatst online: 23:52
Tom, of je koopt gewoon zo'n mooie doos met Compaq erop ;)

Verwijderd

Je kan bij de installatie je harde schijf gewoon aan de ata66 controller hangen en dan tijdens de setup op F6 drukken om die HTP drivers te installeren. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb nog steeds het NJ bios, want nadat ik het QQ(1 en2) bios had geflashed en windows opnieuw geïnstalleerd had ik een constante processorbelasting van 48-52%. Zodoende ben ik maar weer teruggegaan naar het nj bios, dan maar geen acpi en hibernation.

Tonne, er zijn toch al nieuwe HTP drivers die het acpi probleem oplossen?

• Tom
  • Niet online
Het werkt nu :D

heb het inderdaad opnieuw moeten installeren, maar hij doet et ;)

Verder moet ik altijd kotsen van Compaq :r of andere zooi :) en ik kan wel zelf systemen maken (heb 1 keer lang geleden een complete pc gekocht, daarna verder uitgebouwt, en pas alles nieuw gekocht (wel zelf gebouwt)).

Maar als het niet aan Abit ligt, voor zover ik begrijp werkt het bij bijvoorbeeld de moederborden van Asus wel gewoon (heel de zooi, zonder bios updates)? Dat bedoelde ik eigenlijk...

Verwijderd

Waarschijnlijk omdat Asus meer een merk is voor de wat minder experimenterende Pc gebruiker en Abit voor de wat avontuurlijkere (lees : met stalen zenuwen) .

• Tom
  • Niet online
Ja die stalen zenuwen heb ik niet als er iets afmoet voor bepaalde tijd en ik tijd verneuk aan het kutten met mijn pctje :)

Verwijderd

JEEZ ZEG ... hier wordt ik wel een beetje moe van soms... de BP6 is een EXPIRIMENTEEL BORDJE.. ABIT heeft altijd geroepen dat dat zo was, dus als jij dacht een bord te kopen waar je nooit wat aan hoefde te prutsen was je niet slim (dom ;) ) bezig...

maargoed.. even serieus hierop inhaken.. je heb de QQ2 bios (beta bios dus kan problemen geven, heb ik nog nix van gemerkt maar voor JOU zal ik het ff zeggen)

goed.. je moet WIN2k DUS OPNIEUW installeren en ook meteen de NIEUWSTE HIGHPOINT DRIVERS (ATA66) installeren..

dan doet USB het goed, POWERMANAGEMENT werkt zoals het hoort en................ EN ATA66 werkt PRIMA !!!!!

(bij mij werkt alles PERFECT met mijn BP6 en WIN2k, na weken zoeken enzo, maar DAT ik moest zoeken wist ik toen ik (als 1 van de eersten in NL) zo'n bord kocht. en NU draait alles (vet overgeclocked en wel) PERFECT)

als je nog problemen met je BP6 hebt mag je me E-mailen.... (thehunter@isd.nu)

Verwijderd

btw. ASUS heeft mooi geen dual-celeron bordje.. alleen zo'n brak dualbord wat niet over te klokken is !!

man, ik ram er over een maandje twee P3 COPPERMINES in, knal de busspeed naar 133Mhz en lach me helemaal beroerd om mijn BP6..

fork, wat heeft dat bord een opties !!!
Shit zeg, als ik nu dat ding om kon ruilen voor een nieuwe PIII met een goed moederbordje zou ik het doen, voor mij geen Abit meer in de toekomst

(ok ik ben dan ook geen echte tweaker maar ik heb het ding gewoon nodig voor mijn werk en geen zin om voor de zoveelste keer een middag naar allerlij installatieprogramma's te staren en te zoeken naar biosupdates, terwijl er nog werk ligt).
nou, sorry hoor, maar je had idd misschien beter een ASUS p3 kunnen kopen.. maar had je die SNELHEID in win2k willen missen dan ?

Verwijderd

Nou ben ik een gelukkige Abit bezitter , maar als jij denkt dat het dual bord van Asus (P2B-DS ??) brak is , dan snap jij er toch maar weinig van . Je geeft zelf aan dat je na een paar weken je BP6 aan de gang had . Dat noem ik dus ff iets brakker . Abit mag Asus z'n schoenen nog niet poetsen als het op kwaliteit aankomt . Andersom mag Asus dat ook niet als het op innovatie en features aankomt .

Verwijderd

NEE.. ik zeg juist HIJ HAD BETER een ASUS kunnen kopen dan .. omdat die VEEL BETER IS (alleen ook VEEEEEL duurder en niet lekker over te klokken !!!)

DUS ASUS dual is beter als ABIT dual !!

(misschien was ik niet duidelijk genoeg)
Pagina: 1