Windows 7 x64 crasht bij opstarten exe van netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds enige tijd heb ik op één van mijn PC's dat windows 7 x64 crasht bij opstarten ven een applicatie direct van een gemapte netwerkschijf.
De crash is niet direct, maar de PC loopt langzaam vast: applicaties kan je de eerste seconden nog wel afsluiten, applicaties opstarten of Windows herstartemn lukt niet. Uiteindelijk loopt alles vast en werkt alleen een reset.

Ik heb dit enige tijd geleden ook een aantal dagen gehad, toen weken niet meer, en nu opeens vandaag weer de hele dag. Ook na opnieuw opstarten.

Gaat om een Windows fileserver en een Gbit netwerk gebaseerd op geintegreerde Atheros NICs, Linksys E2000 router en D-link Gbit switch.
De andere PC (laptop) die (tot nu toe) nog nooit problemen heeft gegeven is verbonden via WiFi.

Iemand suggesties voor onderzoek- en oplossingsrichtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Ik heb dit ook gehad op mijn servertje.
Na het installeren van de juiste IDE/SATA drivers was het probleem opgelost.
(Wanneer ik teveel data vroeg liep mijn systeem vast, ook over een 1 gbit verbinding).
Doordat je Wifi trager is dan je 1 gbit lan vraag je dus waarschijnlijk niet teveel data en werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Ik weet niet of dit bij mij van toepassing is:
- De server heeft een hardware RAID-kaart met de nieuwste drivers.
- Als ik een bestand van, zeg, 10GB kopieer is er niks aan de hand en gaat dat met ~75MB/s
- Start ik een applicatie van ~500KB direct van de gemapte schijf, dan loopt de client vant, niet de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 09:05
Je server zal niet vastlopen omdat het, als het goed is, die gemapte schijf niet je systeem schijf is.
Welke besturings systeem heb je op de server en om welke applicatie gaat het op je client?

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Server is 2008r2.
Op de client maakt het niet uit welke applicatie ik opstart: of het nou een op zichzelf staande applicatie is van 200k (Filehippo update checker) of een install-bestand van 120MB.
Als ik dat doe loopt de hele client PC vast, maar op de "rare manier" zoals ik in mijn 1e post beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Een ander raar kenmerk, is dat het kopieren van (met name grote) PDF-bestanden naar de server langzaam gaat. Het eerste stuk lijkt prima te gaan, maar blijft dan een tijd hangen. Annuleren van het kopieren duurt ook een lange tijd.
Dezelfde pdf kopieren van de server naar de client gaat wel gewoon snel.
Dit geldt voor beide PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet je virusscanner (if any) eens uit en probeer het dan nog eens.

Wellicht heb je, onbedoeld of onbewust meerdere virusscanners draaien?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mr_Big schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:46:

Iemand suggesties voor onderzoek- en oplossingsrichtingen?
Profilen en debuggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Bleek dus de virusscanner te zijn: goede tip!
Gebruik Avast 6 en bij uitschakelen draait alles weer als verwacht. Wel vreemd, want op mijn andere PC draai ik ook Avast 6, maar die geeft geen problemen.

Ik ga eens verder zoeken op internet wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit verschil.

Enige voordeel: heb nu wel een goed excuus gehad om eens een paar goede Intel netwerkkaarten te scoren i.p.v. die goedkope geintegreerde troep ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Na de Avast-definitieupdate van gistermiddag doet alles het weer zoals het hoort.
Vreemd verhaal...
Pagina: 1