Uploaden Gmail verbreekt verbinding

Pagina: 1
Acties:

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:15
Beste,

Als ik met mijn computer bijlage probeer toe te voegen aan email bij Gmail wordt mijn internetverbinding verbroken. Bij andere sites (Hotmail bijvoorbeeld) heb ik echter nergens last van. Ook andere computers in het netwerk hebben geen last van dit probleem.

Ik kan met mijn computer vervolgens ook geen andere computers of bijvoorbeeld mijn router meer benaderen, de complete verbinding lijkt weg te zijn... Als ik de netwerk adapter uitschakel en weer inschakel, werkt mijn verbinding vervolgens weer. Waar kan dit aan liggen? Ik heb al gekozen voor een statisch IP adres, maar helaas heeft dit niet geholpen. Ook is de modem niet het probleem, aangezien deze laatst vervangen in. Verder draai in Windows 7 64bit.

Alvast hartelijk dank voor alle reacties!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Al geprobeerd te uploaden naar je gmail met zowel je (windows) firewall en virusscanner uit?
Ik heb in het verleden wel eens soortgelijks meegemaakt dat zo'n handeling door mijn computer als "schadelijk" gezien werd en hij mij vrolijk een half uur compleet van het internet afgooide.

Ook zeg je dat het niet je modem kan zijn aangezien deze juist laatst vervangen is. Mij doet dat juist vermoeden dat de verbinding tussen jouw computer en de modem niet helemaal correct werkt. (ook al hebben andere computers schijnbaar geen last van die kwaal) Ik dacht dat modems vaak ook een hardwarematige firewall hebben ingebouwd en die kan ook steeds getriggert worden door jouw gmail upload handeling.

[ Voor 42% gewijzigd door LightTwi op 22-03-2011 18:40 ]

• FabianNL
Met de vorige modem had ik hetzelfde probleem, dus dit kan het niet zijn. Verder draait er alleen de standaard Windows Firewall, deze zal ik eens proberen uit te schakelen. Kijken of dit effect heeft... Bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Heb je een ander systeem? Als het bij beide systemen gebeurd moet je naar andere dingen kijken dan wanneer het op slechts 1 gebeurd!

Desktop | Server | Laptop

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 09:11
Hier hetzelfde probleem. 1 computer hier waarbij het misgaat. Alle overige pc's in huis gaan goed. modem/router probleem kan je wel uitsluiten. Antivirus(AVG) ook want dat bij mij ook overal hetzelfde.

Zelf denk ik dat het een netwerkkaart driver probleem is. Zal vanavond als ik thuis ben het type even posten.

• FabianNL
Windows Firwall uitschakelen heeft helaas geen nut gehad. Ook zonder de Firewall wordt de complete verbinding verbroken... Verder ligt het niet aan de modem/router aangezien we ook bij de vorige modem problemen hadden. Nog andere suggesties? O-)

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 09:11
mijn netwerkkaart is een Atheros L1 gigabit. driver versie 2.4.7.29

• FabianNL
Johnny Goodbye schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:03:
mijn netwerkkaart is een Atheros L1 gigabit. driver versie 2.4.7.29
Hier precies dezelfde netwerkkaart en driver...

/edit: aan de hand van de driver versie wezen Googlen, en toen kwam ik de volgende pagina tegen:
http://pwn3d.com/2009/11/...ork-adapter-fix-windows-7

De oplossing was "Try disabling Task Offload. Go to Device Manager, and properties, than Advanced, and turn Task Offload off.". Ben het momenteel aan het proberen, tot nu toe werkt het... Ben benieuwd!

[ Voor 43% gewijzigd door FabianNL op 24-03-2011 17:04 ]

Pagina: 1