Toon posts:

Subwoofer aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met de vraag of ik een subwoofer kan aansluiten op mijn versterker.

Ik wil graag een jamo s-40 sub. aansluiten op een Denon PMA-500ae versterker.
Mijn vraag is, of dit mogelijk is zonder een filter?
Ik heb 2x rec out, zou ik daar de subwoofer op kunnen aansluiten? Of gaat dat niet werken?

Mvg,

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

De Jamo S-40 heeft alleen low level ingangen en moet dus op een subwoofer pre-out worden aangesloten. Iets wat je op een stereoversterker eigenlijk nooit ziet. Ook high level aansluiten (dus doorlussen via de andere speakers) gaat niet werken aangezien de Jamo daar de aansluitingen ook niet voor heeft.

De "Rec out" van de Denon PMA-500ae zijn gemaakt om alle signalen door te sturen naar een externe bron. Een subwoofer is alleen voor de lage tonen. Dus dat gaat niet helemaal lekker werken.

Edit:
Het enige wat wellicht nog mis kan gaan is dat de sub waarschijnlijk geen stereo aansluiting heeft, maar mono en dat de rec out daar geen rekening mee houd.
Hier een foto van de S-40 welke over twee maal RCA in beschikt.

Maar goed, het is dus gewoon te proberen met een simpele stereo RCA male - male kabel...

Al heb ik nog steeds het idee dat het niet lekker gaat werken...

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 22-03-2011 18:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41

BCC

FeaR1986 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:04:
De "Rec out" van de Denon PMA-500ae zijn gemaakt om alle signalen door te sturen naar een externe bron. Een subwoofer is alleen voor de lage tonen. Dus dat gaat niet werken...
An sich lost je crossover die lage tonen wel op, maar die rec out gaat natuurlijk nooit genoeg watts leveren om de subwoofer aan te sturen. Je zou er eventueel nog wel weer een versterker tussen kunnen zetten, maar dan is een actieve subwoofer waarschijnlijk goedkoper.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50

dodo79

witte dikke tonnie

BCC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:07:
[...]

An sich lost je crossover die lage tonen wel op, maar die rec out gaat natuurlijk nooit genoeg watts leveren om de subwoofer aan te sturen. Je zou er eventueel nog wel weer een versterker tussen kunnen zetten, maar dan is een actieve subwoofer waarschijnlijk goedkoper.
gast?
heb jij enig idee waar je het over hebt???
rec out levert geen wats, dat is signaalniveau.
ten 2e is de aangedragen subwoofer een actieve sub.

Maar om de vraag te beantwoorden, nee het kan niet.
Of de gebruikte versterker moet een pre-out uitgang hebben dan zou het kunnen, maar volgens mij heeft je versterker dat niet.
De sub kun je wel aansluiten op je rec output, maar het signaal is van constante sterkte, dus het volume word niet geregeld, maar is vast!

omdat het kan!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 03:18

Quindor

Switching the universe....

lol!

Beide antwoorden bij elkaar vormt de juiste?

De rec out stuurt low-level alle signalen door. Prima, exact wat we wensen te hebben.

En de sub kan geen high-input verwerken maar alleen low, dus moet beschikken over een eigen versterker. Als dat zo is, heeft deze hoogst waarschijnlijk ook een instelbare crossover!

Als ik dat bij elkaar optel dan kom ik op een werkbare situatie. Het enige wat wellicht nog mis kan gaan is dat de sub waarschijnlijk geen stereo aansluiting heeft, maar mono en dat de rec out daar geen rekening mee houd.

------
Ah, dodo79 heeft hetzelfde antwoord gegeven maar wist te vertellen dat het volume vast is. Dat levert helaas ook niet echt een fijne situatie op. Als je dan je volume verzet gaat alles harder en zachter behalve de bass. :S

[ Voor 17% gewijzigd door Quindor op 22-03-2011 18:17 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

heb even voor je gekeken, je versterker heeft geen pre-out, dus vergeet die sub maar.
Er zijn wel stereo versterkers die dat hebben, en nagenoeg alle AV receivers hebben een subwoofer uitgang.
dus het word of receiver wissellen, of andere sub met high level inputs aanschaffen.

omdat het kan!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41

BCC

dodo79 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:14:
[...]
heb jij enig idee waar je het over hebt???
rec out levert geen wats, dat is signaalniveau.
ten 2e is de aangedragen subwoofer een actieve sub.
Ja, daar ging het even mis, ik dacht dat het een passieve was :).
Eventuele houtje touwtje oplossing: via de koptelefoon aansluiting aan de voorkant aansluiten :P

[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 22-03-2011 18:52 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze sub wel kunnen?

ESW-8 van Energy.
Dan zou ik de speaker (b) uitgang op de versterker kunnen gebruiken om de subwoofer (speaker level in) op aan te sluiten neem ik aan?

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 03:18

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:51:
Zou deze sub wel kunnen?

ESW-8 van Energy.
Dan zou ik de speaker (b) uitgang op de versterker kunnen gebruiken om de subwoofer (speaker level in) op aan te sluiten neem ik aan?
Als ik de specs zo lees dat moet dat mogelijk zijn inderdaad.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

BCC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:48:
[...]

Ja, daar ging het even mis, ik dacht dat het een passieve was :).
Eventuele houtje touwtje oplossing: via de koptelefoon aansluiting aan de voorkant aansluiten :P
neh, dan worden de speakeruitgangen uitgeschakeld, heb je alleen maar sub.
Das ook verre van idiaal.

omdat het kan!

Pagina: 1