Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:24
Hoi,
Ten eerste ben ik (nog) niet goed bekend met eenheden zoals watt/volt e.d. dus excuses als mijn vraag nogal dom kan overkomen. :p

Ik ga van de zomer met wat vrienden op een soort van auto-euro-trip. (De auto in kwestie is een Volkswagen Sharan)
Nu is het dus zo dat de speakers in de auto nogal af zijn, en er amper knap geluid uit komt. Iets dat toch wel belangrijk is als je lange reizen maakt in een auto.

Zelf heb ik nog een Logitech Z-5500 setje liggen, en aangezien we nog wat ruimte over hebben in de auto, dacht ik dat we deze misschien in de auto kunnen plaatsen gedurende de reis.
Nu heb ik dus vrijwel geen verstand van auto elektronica, en de wattages/volts die daar aan vast zitten.
Ik heb nu zelf het idee dat ik hem misschien simpelweg met een omvormer kan aansluiten, maar tegelijkertijd ben ik ook bang dat ik het setje misschien op ga blazen, omdat deze niet berekend is op de wattages/volts/amperes die de auto accu geeft.

Iemand die hier wat input op kan geven?
Alvast bedankt. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Hey,

Wat je moet doen is een omvormer kopen die genoeg Watt aankan. Als je kijkt bij een onderdelenwinkel o.i.d. zul je verschillende omvormers zien, de goedkoopste leveren minder vermogen (minder Watts), de duurdere kunnen meer leveren. Je moet dus kijken in de technische specificaties/typeplaatje hoeveel Watt die set kan vragen en daarop de omvormer uitzoeken.

OK:
Power Consumption is approx. 9 watts in Standby. Approx. 22 watts system on w/ null optical audio input. Approx. 34 watts w/ LPCM optical input. Approx. 36 watts DTS or DD optical input.
Note: Volume at minimum for all measurments.
Hoe hoger je volume, hoe meer watt je nodig hebt. Zoals je hierboven ziet kun je op minimaal geluidsniveau vooruit met 22 Watt, maar dat loopt heel erg snel op wanneer je op hogere volumes gaat draaien.

Meer info:
# Total FTC power: 505 watts RMS
Sub-woofer: 188 watts RMS (into 8 ohms, @ 100Hz, @ 10% THD)
Satellites:
Left/Right: 62 watts RMS x 2 (into 8 ohms, @ 1khz, @ 10% THD)
Center: 69 watts RMS (into 8 ohms, @ 1kHz, @ 10% THD)
Rear Left & Right: 62 watts RMS x 2 (into 8 ohms, @ 1kHz, @ 10% THD)
# Total Peak power: 1010 watts
# Maximum SPL: >115 dB
# Frequency response: 33 Hz — 20 kHz
# Amplifier: Ultra-linear, high-capacity analog
# Signal to noise ratio: >93.5 dB, typical 100
# Input impedance: 8,000 ohms
Max vermogen is dus 505 Watt, maar dat ga je in de praktijk niet halen.
Rated Power – Nominal or continuous power and peak or maximum short-term power that the loudspeaker can handle (i.e. maximum allowed output power of the amplifier without destroying the loudspeaker. It is not the power that the passive loudspeaker produces)
Het betekent wel dat je een behoorlijke omvormer moet hebben wil je er zeker van zijn dat je de omvormer niet opblaast. Dat is trouwens altijd het risico: je blaast als het fout gaat de omvormer kapot en niet je speakers.

Wat je nog kan overwegen is een setje reserve fuses meenemen (zekeringen, sorry), zodat je de grenzen van het volume kan uitzoeken :P

[ Voor 73% gewijzigd door jick op 22-03-2011 15:14 . Reden: zelf ff wat uitgezocht :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Als je er niet veel van weet lijkt me dit ook geen goed idee, je zal iig de stroom moeten omzetten van 12volt naar 230volt aangezien je z5500 geen sigaretaansteker aansluiting heeft ;)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
De RMS vermogen van de set is 505W zover ik weet. op 12V zou dat 42Ampère zijn, plus nog verlies door een omvormer. Ik weet niet of je het zo simpel mag/kan stellen, maar ik weet niet of je zoveel stroom door de sigarettenaansteker wilt trekken?

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 22-03-2011 15:08 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Dat kan dus helemaal niet he, thuis zijn je zekeringen ook maar 16 amp. Je moet eens kijken op de site van logitech in de productspecs naar het opgenomen vermogen. Dit staat namelijk los van het vermogen aan watt's geluid wat er uit die speakers komt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Luuk1983 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:08:
De RMS vermogen van de set is 505W zover ik weet. op 12V zou dat 42Ampère zijn, plus nog verlies door een omvormer. Ik weet niet of je het zo simpel mag/kan stellen, maar ik weet niet of je zoveel stroom door de sigarettenaansteker wilt trekken?
42 Ampere...??

Wanneer de motor draait kun je met een omvormer in ieder geval tot 3000 Watt gaan. Spreek uit ervaring :P

[ Voor 14% gewijzigd door jick op 22-03-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:39
Dat RMS vermogen is heftig overdreven en daar klopt waarschijnlijk niks van. Je moet kijken wat de adapter kan leveren of wat het maximale vermogen is wat het ding uit het stopcontact haalt... Daar moet je de omvormer op kopen.

42A door een sigarettenaansteker is wel vrij veel, autoversterkers worden niet voor niets met dikke draden rechtstreeks op de accu aangesloten. Daarbij komt dat de meeste omvormers niet zoveel vermogen leveren.

Een heel ander probleem is dat de speakerset misschien gaat brommen door ruis op je stroomtoevoer.

[ Voor 41% gewijzigd door Taartvarken op 22-03-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:06:
Als je er niet veel van weet lijkt me dit ook geen goed idee, je zal iig de stroom moeten omzetten van 12volt naar 230volt aangezien je z5500 geen sigaretaansteker aansluiting heeft ;)
Maar dit zou dus wel mogelijk kunnen zijn, zonder dat de Z-5500 kuren krijgt?
Luuk1983 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:08:
Wilt trekken, of kan trekken? :p
Zou dat nadelig zijn voor de aansluiting, of voor de accu o.i.d?

De sigarettenaansluiting lijkt mij het makkelijkste, maar is geen vereiste, toch?
jick schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:04:
Max vermogen is dus 505 Watt. Dat betekent dat je een behoorlijke omvormer moet hebben wil je er zeker van zijn dat je de omvormer niet opblaast. Dat is trouwens altijd het risico: je blaast als het fout gaat de omvormer kapot en niet je speakers.

Wat je nog kan overwegen is een setje reserve fuses meenemen (zekeringen, sorry), zodat je de grenzen van het volume kan uitzoeken :P
WiertOmta schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:11:
Dat RMS vermogen is heftig overdreven en daar klopt waarschijnlijk niks van. Je moet kijken wat de adapter kan leveren of wat het maximale vermogen is wat het ding uit het stopcontact haalt... Daar moet je de omvormer op kopen.
Moet de omvormer letterlijk uitgezocht worden op het max. vermogen van de speakers? Of kan ik ook gewoon de 'grootste' nemen voor de zekerheid?

[ Voor 34% gewijzigd door KirovAir op 22-03-2011 15:15 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Er zit in de subwoofer (tevens power supply) een 2 ampere zekering, dus 2x 220 volt = 440 watt max. Simpele omvormers gaan meestal tot 200~250 watt. Op 12 volt is dit 16 tot 20 ampere, dus moet je kijken waar je sigaretten aansteker op gezekerd zit voordat die doorfikt.

Daarna zit je nog met een 3.5 mm plugje wat je moet ombouwen naar de juist aansluiting op je auto radio.

Als je je speakers dus te hard zet, zal waarschijnlijk het eerst de omvormer het opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Die zekering zegt nog niet zoveel over het maximaal opgenomen vermogen. Anders zou je zekering eruit kunnen klappen als je de speakerset heel hard zet... Maar meer dan 440 watt zal het in ieder geval niet worden...

[ Voor 16% gewijzigd door Taartvarken op 22-03-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
zoiets zou ik dus nooit doen. een z-5500 is gemaakt voor binnenshuis en niet voor in een auto. de geluidkarakteristiek wordt hierdoor ernstig verstoord en het geluid zal slecht klinken.

koop gewoon een klein versterkertje voor 5 tientjes ofzo en zet die ertussen dan heb je er veel meer plezier van. je hebt veel minder draden en minder gezeur met het aansluiten + je kan een Z-5500 niet zomaar aan je radio hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Omvormer moet je heel erg mee gaan uitkijken gezien de sinus niet stabiel is van de goedkopere! Dit kan een nare brom of voor bijgeluiden zorgen! Voor een redelijke omvormer moet je dus een mooi sinus verloop hebben in je omvormer! Deze dingen zijn duurder in verhouding.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
WiertOmta schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:16:
Die zekering zegt nog niet zoveel over het maximaal opgenomen vermogen. Anders zou je zekering eruit kunnen klappen als je de speakerset heel hard zet... Maar meer dan 440 watt zal het in ieder geval niet worden...
Dat bedoel ik, meer als 440 zal het niet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2004/11/30/logitech_z/logitech_z5500_3.jpg

1.5A @ 230V = 345W. Dat lijkt me prima haalbaar.

http://www.mobilenergy.nl...-USB/flypage-ask.tpl.html 50 euro.

Met een zuivere sinus zag ik bij de zelfde winkel eentje voor 150 euro voor 300W.

Maar goed, een setje leuke autospeakers heb je ook wel voor dat geld :P

[ Voor 21% gewijzigd door lredev op 22-03-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
Z-5500 aan je radio hangen lijkt me niet zo heel moeilijk als daar een hoofdtelefoon of RCA out op zit.
Maar vind het geen goed idee om een Z5500 set in een auto in te bouwen. Koop dan gewoon een paar goede speakers die de oude meuk vervangen en een fatsoenlijke versterker. Voor het bedrag van die Z5500 kan je denk ik wel een redelijke JBL versterker vinden met een paar Pioneer speakers... En het scheelt je nog ruimte ook...

Enige waar je dan wel mee kan zitten is je 7.1 geluid omdat die versterkers meestal 2 weg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Johpie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:18:
[...]

Dat bedoel ik, meer als 440 zal het niet worden :)
:Y inderdaad.
350 Watt is zat, moet probleemloos kunnen. Duurder kan altijd maar is gewoon overbodig. Ik zou een omvormer zoeken van 350-400 Watt, iets in die range.

[ Voor 0% gewijzigd door jick op 22-03-2011 15:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Maar goed die 350 W is het piekvermogen - voordat je daaraan zit klinkt het al voor geen meter meer, neem ik aan.

Daarbij zou je in de auto gewoon alleen 2 frontspeakers kunnen gebruiken. Al me al zal het reuze meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 23:30
ligt er nogal aan hoeveel je aan je setje wil verbouwen. Je kunt ook een 4 kanaals autoversterker kopen (of de standaard uitgang van je autoradio). Daar sluit je dan je 4 satalieten op aan. de subwoofer heb je dan niet nodig.
Wil je perse een subwoofer, koop dan ook daar een aparte autoversterker voor. Dan sluit je de speaker van de woofer direct op die versterker aan. De autoversterker hang je dan aan de sub-uitgang van je autoradio. Uiteraard heb je dan heel de versterker die bij de z-5500 set zit niet nodig. Ook de afstandsbediening kun je dan weg doen.
Volgens mij heb je dan heel fatsoenlijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
boss-20 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:20:
Z-5500 aan je radio hangen lijkt me niet zo heel moeilijk als daar een hoofdtelefoon of RCA out op zit.
Maar vind het geen goed idee om een Z5500 set in een auto in te bouwen. Koop dan gewoon een paar goede speakers die de oude meuk vervangen en een fatsoenlijke versterker. Voor het bedrag van die Z5500 kan je denk ik wel een redelijke JBL versterker vinden met een paar Pioneer speakers... En het scheelt je nog ruimte ook...

Enige waar je dan wel mee kan zitten is je 7.1 geluid omdat die versterkers meestal 2 weg zijn...
Het is niet echt inbouwen, maar een tijdelijke 2-weken oplossing voor de vakantie. :P
lredev schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:20:
[afbeelding]

1.5A @ 230V = 345W. Dat lijkt me prima haalbaar.

http://www.mobilenergy.nl...-USB/flypage-ask.tpl.html 50 euro.

Met een zuivere sinus zag ik bij de zelfde winkel eentje voor 150 euro voor 300W.

Maar goed, een setje leuke autospeakers heb je ook wel voor dat geld :P
jick schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:21:
[...]

:Y inderdaad.
350 Watt is zat, moet probleemloos kunnen. Doorder kan altijd maar is gewoon overbodig. Ik zou een omvormer zoeken van 350-400 Watt, iets in die range.
Ik zal eens kijken of ik misschien een redelijke omvormer kan lenen van een kennis ofzo, om te kijken hoe het gaat. Anders word het maar even een potje maken, en gewoon wat kleinere speakertjes halen voor de vakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Inderdaad, als je die 5500 toch nog hebt kun je het net zo goed proberen. Die omvormers kosten geen vermogen en als het werkt dan is het mooi en anders kun je dat ding altijd weer verkopen. Er zal echt niet zo snel iets kapot gaan... Om nou allemaal speakers in je auto in te gaan bouwen voor 2 weken...

Je kunt ook een kratradio maken, dan heb je buiten de auto ook nog muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Het kan in ieder geval wel:

[ Voor 6% gewijzigd door yannickie111 op 22-03-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Oh, heb nog een stomme vraag:
Hoe zit het met de accu zelf van de auto? Trek je die heel snel leeg? Er vanuitgaande dat deze nog in goede conditie is, en dat de set alleen aan staat tijdens het rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:03
Houd ook rekening mee met de temperaturen die de auto bereikt als deze (in de zon) stil staat. Ik denk niet dat een z-5500 berekend is op dergelijke schommelingen. Verder zoals eerder is aangehaald: let op je hele pad qua energie. Ik heb wel eens meegemaakt dat het draadje van de aansteker naar apparaat (omvormer) als een gloeidraad ging werken door de stroom die er doorheen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Daarbij zou je in de auto gewoon alleen 2 frontspeakers kunnen gebruiken. Al me al zal het reuze meevallen.
Je kunt de Z-5500 ook instellen op bijvoorbeeld 2x stereo. Dan neem je de voorste 2 speakers als links en rechts, en hetzelfde voor de 2 rear speakers.

Ik heb zelf ook de Z5500 en zat er ook aan te denken om mijn set in mijn auto te zetten. Ik zat alleen meer aan alleen mijn subwoofer te denken. Er zitten opzich al redelijke speakers in, alleen de bass ontbreekt nog.

Laat me even weten als je hier verder in bent gekomen. :Y)
Succes! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:36

Bommes

Capo del formaggio

Darkmystery schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:32:
Oh, heb nog een stomme vraag:
Hoe zit het met de accu zelf van de auto? Trek je die heel snel leeg? Er vanuitgaande dat deze nog in goede conditie is, en dat de set alleen aan staat tijdens het rijden. :P
uitgaande van het opgenomen vermogen van de max 1,5 ampere bij 230 volt = 345 watt
Dat via de omvormer van af 12 volt = 28 ampere (minus wat verlies van de omvormer) is dus een 30 ampere.
Een beetje auto dynamo kan een 70 tot 90 ampere leveren (afhankelijk wat voor motor type diesel/benzine, wel of geen airco enz enz).
Zet je dit aan zonder lopende motor en je hebt een gemiddelde start accu van 80 of 90 ampere dan is het na een half uurtje tot 3 kwartier wel afgelopen met het geluid, althans starten zal dan niet meer lukken, en dan reken ik het nog ruim.
Loopt de motor is het geen probleem.
Voordat allerlei rekenwonders hier over vallen, een start accu mag je nooit meer dan 70% ontladen, anders gaat het ding zo kapot. (kromme platen)

Dergelijke vermogens (30 ampere) via de sigaretten aansteker plug is niet aan te raden, vaak zijn die maar max 10 ampère gezekerd en is het ook nog op de zelfde zekering als de radio of iets dergelijks.

Een zuivere sinus omvormer is absoluut niet nodig voor deze toepassing, de interne logitec transformator die kan goed overweg met een goedkopere gemodificeerde sinus omvormer.
Hoog uit word de transformator van in logitec iets warmer.

Boven op deze info staat er op mijn site ook nog een flink stuk over omvormers in auto's.
http://www.camperzone.nl/?Camper_techniek:De_omvormer

Ik zelf heb in onze huidige camper een simpel oud speaker setje voor een pc op het dashboard liggen via een goedkope (blok) omvormer (max 300 watt), werkt perfect.
Via 12 volt rechtstreeks aangesloten werkte goed zonder lopende motor (mijn speaker setje heeft een externe trafo die 14 volt uitgangs spanning heeft, wat precies is wat een auto dynamo levert), zodra ik de motor starte kwam er een helaas brom in het geluid (groundloop).

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 22-03-2011 17:25 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 100euro kan je al een woofer met versterker kopen ,
Ga geen dingen die niet gemaakt zijn voor een auto in een auto stoppen .
De vochtigheidsgraad in een auto is erg schommelige in een kofferbak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:28:
dat klopt en wat dacht je van temperatuur? die kan ook nog wel eens oplopen tot over de 50 graden en dat vinden speakers die in het zonlicht staan niet erg leuk. (lijm enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

bij mij werkt het pc speaker setje al ruim een jaar zo, recht achter het raam op het dashboard van mijn camper, bij gebrek aan fatsoenlijke inbouw mogelijkheid (geen deuren oid) werkt het wat mij betreft okay zo.

Dus voor een vakantie van 2 weken moet het echt wel werken, of het een beetje klinkt is een andere vraag.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Ik heb in een vorige auto de subwoofer van een Z-5500 gebruikt. Enige verschil was dat ik de versterker van de sub niet gebruikte, maar een losse versterker om de sub aan te sturen. Dit werkte perfect. Temperatuur, schudden of weet ik veel heeft de subwoofer nooit enig probleem opgeleverd. Natuurlijk weet ik niet hoe de versterker daarop reageert, maar dat zal wel los lopen...

Is het trouwens niet zo dat een omvormer een blok stroom geeft en niet een mooie sinus? Gaat dit geen gereutel / gekraak e.d. opleveren? Buiten dat is hetgeen wat Bommes zegt betreffende de sigaretten aansteker wel een goed punt. Je zou beter een kabel rechtsstreeks vanaf de accu kunnen trekken en die afzekeren... Vergeet ook je massa niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

snelladers kunnen niet tegen een blokgolf die gemaakt word door goedkope omvormers, bijvoorbeeld van accu boormachines die in een half uur de accu opladen.
Ook een elektrische tandenborstel kan er niet tegen.
Sommige tv's hebben er moeite mee en kunnen lijntjes in beeld geven.
In de jaren dat ik in onze camper een omvormer gebruik heb ik met de lader van de laptop, telefoon, foto camera, enz enz nog nooit problemen gehad.
En zoals ik hier boven al beschreef werkt het pc geluidssetje ook goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Ik snap het wat betreft de produkten die je beschrijft, maar aangaande de audiosets durf ik het niet zo stellig te beweren. Nu zal de ene set er gevoeliger (of juist niet) voor zijn dan de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:28:
als je 100 eur besteed aan een sub en een versterker voor een auto,.. verwacht dan maar niet teveel.
Trilling /care zijn immers speakers weinig bewegende delen, zelfde geld voor woofer en bedieningspod van de z-5500 ,
vochtigheidsgraad in mijn zolderkamer schommelt meer dan een auto, ( oud herenhuis tocht en is vochtig als de neet ) en geen enkele audio apparatuur heeft t ooit begeven in me kamer.

Het lijkt mijn geen enkel probleem om dat in een auto te bouwen, dat is immers toch wel de tweakers spirit :+
* enigste waarmee ik wat zou uitkijken is de volume ineens helemaal opdraaien

[ Voor 4% gewijzigd door osmosis op 22-03-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Volgens mij wil je echt niet in een auto zitten waarin zo'n 5500 op z'n maximale volume draait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:23
Wat een pauper is die gast ook. Als je een surroundset inbouwt, vervang dan de standaard drivers in hemelsnaam in de hele auto i.p.v. ze gewoon foeilijk zonder afwerking allemaal naast elkaar op je hoedenplank te plakken. Dan was een Z2300 ook genoeg geweest. Wat een prutser, dat is, als je speciaal voor dit doel een Z5500 zou willen kopen en het dan zo inbouwt.

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
Haha grappig wij hebben dit ook een keer gedaan.
2 weken lang elke dag zonder problemen kunnen gebruiken.

We hadden een Jaguar en omdat die origineel moest blijven was onze enige oplossing om tijdens onze vakantie ook een los setje er in te zetten voor de mp3 speler.

Zelf een cheapass omvormer van carpoint (300 tot 350 watt) er tussen gezet en het werkte prima.
Geen een keer weg gevallen en zelfs toen we laptop op stroom en boxen aan hadden werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Joep schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:56:
[...]

Wat een pauper is die gast ook. Als je een surroundset inbouwt, vervang dan de standaard drivers in hemelsnaam in de hele auto i.p.v. ze gewoon foeilijk zonder afwerking allemaal naast elkaar op je hoedenplank te plakken. Dan was een Z2300 ook genoeg geweest. Wat een prutser, dat is, als je speciaal voor dit doel een Z5500 zou willen kopen en het dan zo inbouwt.

/rant
I agree!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05
Moet op zich geen probleem zijn als t voor tijdelijk is. Heb t ook wel eens in of 2 dagen gedaan, alleen handig is anders. Zorg wel dat je aparte kabels naar je accu toelegt zoals hierboven ook al gezegd is en dan zou er geen probleem moeten zijn. Last van de sinus heb ik in ieder geval niet gehad. Geluid klonk perfect voor zover zo'n setje perfect in een auto kan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:54
gekkigheidje misschien, maar zit er niet al een transformator in die logitech unit>?

M.a.w., ben je nu niet iets aan het maken in de trant van 12V->230V-xxV (voor de logitech unit)? Misschien dat ding eens openvijzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05
significant schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:02:
gekkigheidje misschien, maar zit er niet al een transformator in die logitech unit>?

M.a.w., ben je nu niet iets aan het maken in de trant van 12V->230V-xxV (voor de logitech unit)? Misschien dat ding eens openvijzelen!
Opzich geen probleem natuurlijk als het alleen een tijdelijke oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de prijs van een omvormer die dit geweld aan kan kun je eigenlijk net zo goed gewoon zo'n ghettoblaster of boombox kopen, die zijn goed te vinden met 12 aansluitingen ook...
Pagina: 1