ASUS N53SV Laptop DVD speler vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgibbon
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
Hallo Tweakers,

Ik wil de DVD-speler van mijn laptop (asus N53SV-SZ016V) vervangen voor een HD-caddy (http://newmodeus.com/shop...duct_info&products_id=304) met SSD.

Maar weet iemand hoe ik mijn huidige DVD-speler uit mijn Laptop kan krijgen? Geen schroefje te vinden!!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:34
die Hdd-caddy kun je op ebay voor veel minder vinden. Waarschijnlijk zitten de schroeven onder de rubber stukjes op de onderkant, maar ik vrees dat je de hele onderkant los moet halen voordat je de dvd-drive eruit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Bij mijn laptop moest ik het voorkantje van de speler er af schroeven (schroefje zat aan de binnenzijde) om bij de overige schroefjes te komen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgibbon
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
KAdrifter schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:58:
die Hdd-caddy kun je op ebay voor veel minder vinden. Waarschijnlijk zitten de schroeven onder de rubber stukjes op de onderkant, maar ik vrees dat je de hele onderkant los moet halen voordat je de dvd-drive eruit kunt halen.
Maar ik weet niet welke caddy ik hiervoor nodig heb :)

De DVD-speler behoort binnen de garantie te vervangen zijn, wanneer ik de onderkant eraf schroef vervalt de garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je garantie vervalt pas als je iets sloopt.

"warranty void if broken" stickers zijn niet rechtsgeldig op een apparaat waarvan verwacht kan worden dat je ze kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Nee hoor. Er zijn ook Asus laptops met een zeer groot self-service comaprtiment waar Wifi, geheugen zit, maar ook de fan te schonen is bv (Asus F3-serie). Alleen op het koelblok zit ergens zo'n warranty void if removed sticker, dus de CPU kun je dan niet vervangen. Zolang je niet zo'n zegel hoeft te breken vervalt je garantie ook niet. En anders het verhaal van Darkstone, al is dat toch wel iets lastiger iig.

Sowieso heeft Asus de policy dat de laptop gewoon in originele staat terug moet, dus originele RAM, originele DVd drive etc etc.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 22-03-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Van die klep aan de voorkant de twee rubbertjes met een schilmesje voorzichtig loshalen, dan de twee schroeven eronder losdraaien en de klep naar voren schuiven.

Ik weet even niet meer of het toetsenbord er ook uit moet, zo ja dan is er wat meer werk aan :D

Markeer goed welke schroefjes waar zaten, er zit alleen een garantiesticker op de cpu heatsink,

Edit: Ja, het toetsenbord moet eruit. Lipjes bovenaan het toetsenbord naar achter duwen terwijl je met een haakje het toetsenbord eruit lift. Voorzichtig, want de plastic topcase raakt zeer snel bekrast.

Onder het toetsenbord zal wel de schroef zitten waarmee de DVD drive vast zit.

[ Voor 28% gewijzigd door mentalmadnizz op 22-03-2011 20:10 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1