Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:58
Binnenkort dien ik twee afzonderlijke AD domeinen te migreren naar één enkel top-level forest waarin de 2 domeinen elk hun zelfstandigheid en identiteit behouden.

Ondertussen ben ik al goed op weg met ADMT. Daarnaast draait er ook een Password Export Server zodat ik naast de gebruikers zelf ook hun paswoorden kan migreren.

Nu ben ik even aan het experimenteren in een testomgeving en vraag ik mij af hoe dit praktisch in zijn werk gaat. Hoe breng ik bijvoorbeeld 2000 clients die nog in het oude domein zitten, onder in het nieuwe. Ik heb altijd in een testomgeving gewerkt waar je bijvoorbeeld snel een computer in een domein steekt door via Deze Computer > Domein > ... het domein mee te geven en de bijhorende DNS-server. Dit handmatig doen voor bijvoorbeeld 2000 clients is natuurlijk onbegonnen werk.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit het best aanpak?

[ Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 22-03-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je het aandurft kun je "netdom" gebruiken in een computerstartupscript, of je kunt gewoon de ADMT gebruiken.

Beetje afhankelijk ook of er bepaalde service-accounts gebruikt worden op de werkplekken. De ADMT kan dit nl. netjes voor je aanpassen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Dus éénmaal ik de computers en users via ADMT heb gemigreerd is het eigenlijk klaar?

En moest ADMT niet lukken..met computerstartupscript bedoel je dan een startup script die je via GPO éénmalig laat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SanderH_ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:16:
Dus éénmaal ik de computers en users via ADMT heb gemigreerd is het eigenlijk klaar?
klopt :)
En moest ADMT niet lukken..met computerstartupscript bedoel je dan een startup script die je via GPO éénmalig laat lopen?
Klopt ook :) Let alleen wel op dat services of scheduled tasks die onder een domein-account lopen niet aangepast worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Ik ben een beetje in de war met wat er nu allemaal juist dient gemigreerd te worden. De twee domeinen moeten namelijk nog steeds intact blijven, en zelfstandig blijven werken. Het is op dat gebied dan ook geen "echte" migratie aangezien de oude domeinen niet de vuilbak invliegen.

Momenteel heb ik een trust lopen tussen de twee domeinen, maar éénmaal ik een nieuw top level domein aanmaak met mijn twee oude domeinen als subdomein.. wordt deze trust toch overbodig?

[ Voor 12% gewijzigd door SanderH_ op 24-03-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SanderH_ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:19:
Momenteel heb ik een trust lopen tussen de twee domeinen, maar éénmaal ik een nieuw top level domein aanmaak met mijn twee oude domeinen als subdomein.. wordt deze trust toch overbodig?
Hoe wou je dit gaan doen? Je hebt tijdens het promoten van een member server naar een DC enkele de volgende keuzes:
  • Create a new domain in a new forest
  • Create a new domaintree in an existing forest
  • Create an additional domaincontroller in an existing domain
(even uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SanderH_ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:19:

Lees je eigen zin nu nog eens door?
Wel een leuk voorbeeld van het bos niet meer zien door de bomen - maar dan letterlijk :P

Je hebt als je (wat Question Mark ook al aangeeft) je nieuwe domain from scratch opgezet hebt ook een nieuw AD Forest aangemaakt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1