Toon posts:

internet probleem modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo Tweakers.net gebruikers.

Ik heb thuis sinds een week problemen met mijn internet verbinding, vorige week donderdag vloog ineens de hele verbinding er uit (telefonie en internet). Dit krijg ik van UPC via een alles in 1 pakket (digitale tv (dit werkte nog) telefonie en internet) na het googlen van het probleem kwam ik op het UPC forum en daar waren mensen met een soortgelijk probleem. Na een paar keer herstarten van het modem en router was mijn telefoon en internet weer als nieuw.

Telefoon doet het eigenlijk weer zonder problemen maar nu is er nog een probleem.

Ik heb met internet het probleem dat om ongeveer de 2 uur internet er even af vliegt voor alle apparaten (dit stoort mij toch wel heel erg omdat ik wel eens kennissen help via teamviewer of alternatieve programma's en ook vaak een game speel). Nu dacht ik dat dit aan de DHCP zou kunnen liggen en bij het kijken naar de settings in de router stond dit inderdaad op 120 minuten tot het vernieuwen. Ik heb dit op het maximum ingesteld (48 uur) en na een tijdje deed internet het weer (dit kwam niet door de DHCP instelling). De verbinding was om ongeveer kwart over 5 weer werkend.

Maar precies 2 dagen later had ik hetzelfde probleem, mijn internet vloog er weer uit tot dat ik het modem opnieuw had opgestart (telefonie deed het nog wel) hierdoor denk ik toch dat het probleem niet aan DHCP ligt maar meer aan de verbinding vanaf UPC zelf.

Ook toen de DHCP op 2 dagen stond viel mijn internet er een paar keer uit zelfs als ik een statisch IP adres had ingesteld op mijn PC.

Eigenlijk beantwoord ik mijn eigen vraag hier al, het ligt waarschijnlijk aan UPC of het modem zelf. Echter wou ik nog even gedachtes hier horen zodat ik het misschien zelf qua instellingen van de router zou kunnen oplossen.

Alvast bedankt,

Bart

extra informatie:
de laatste firmware van de router is geinstalleerd gaat om model Eminent 4550
de problemen komen voor op zowel bedraad als draadloos internet (op 2 laptops, 1 desktop PC en mn PS3)
ik heb alle standaard dingen eigenlijk al wel geprobeerd.

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 11:44
Als je DHCP lease op 120 min staat, valt je verbinding niet weg, je krijgt gewoon het zelfde IP weer. Je kan het gerust op 8 dagen instellen.

Dit is wel mijn T.net account vriend!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Je hebt nog wel een verbinding met je router? Ik ben niet bekend met de UPC apparaten, maar kan je dan niet inloggen en de status van de lijn checken?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Mjoey, ja dat weet ik maar ik dacht dat er misschien een probleem mee zou zijn en het is ook vreemd qua timing dat ze hetzelfde zijn.

Ik heb een eminent router en hier kan ik inderdaad nog op inloggen als de verbinding even wegvalt. de verbinding tussen modem en router lijkt weg te vallen maar het valt samen met de DHCP lease's die vernieuwen.

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 11:44
Van wie krijgen je pc's een ip adres, router of modem? Router gewoon via de WAN port met de modem aangesloten?
En wat voor verbindingen lopen naar welke apparaat? draadloos of bedraad ?

Dit is wel mijn T.net account vriend!