Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Het openen van een port

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Helaas probeer ik al een paar dagen tevergeefs een port open te zetten, zodat ik kan gaan uploaden via Utorrent.

Ik heb mijn computer een static IP gegeven, en heb in de Linksys WRT54G router bij Port Range Forward, de port opengezet. Bij protocal heb ik both geselecteert, hij is enabled en het IP adres is gelijk aan mijn static IP. In start to end staan 50002, de port die ik wil openen.

Verder heb ik een speedtouch 546 modem.

Wat gaat er mis?

Groeten,

Soer

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03
Ga eens in uTorrent naar Opties --> Installatiehulp. Staat daar ook poort 50002 ingesteld?

EDIT: Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://djcpower.woelmuis.nl/imgt.php?image=utorrent.PNG

[ Voor 34% gewijzigd door marcop23 op 22-03-2011 14:08 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Een Speedtouch staat standaard in router-modus; waarom heb je er die Linksys nog weer achter gehangen?

Je hebt nu NAT over NAT dus zul je in je Speedtouch ook een port forward moeten maken naar het IP dat de WAN-interface van je Linksys heeft.

Beter nog zet je ofwel de Speedtouch in bridge, of haal je de Linksys er tussenuit.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
@Marcop23, ja dat is de zelfde port.

@Paul
Ik heb net even gebelt met mijn provider (xs4all) en die zegt dat ze bridge mode niet ondersteunen. Heeft iemand misschien een tutorial hoe je in je modem interface een port forward?

En ik kan het voor de grap natuurlijk gewoon eens proberen, kan het zijn dat het internet sneller gaat als ik de linksys er uit haal als ik speedtouch in bridge zet? Volgens mij is die router er juist omdat de modem zwak signaal gaf.

Bedankt voor alle antwoorden! :)

Edit: Als ik hem in bridge mode zet, heb ik geen internet meer. Het zal dus wel kloppen wat de helpdesk zei.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 16:10 ]

• Paul
Ondersteunen is iets anders dan niet werken natuurlijk ;) Maar als het mis gaat kun je ze niet meer bellen tot je het modem reset naar iets dat ze wel ondersteunen...

'Zwak signaal', een 546 heeft geen wireless voor zover ik weet, en voor al het andere zit hij er nu dus nog gewoon tussen waardoor je dat 'zwakke signaal' (wat dat ook mag zijn) nog steeds hebt :)

Port forward in de Speedtouch is heel makkelijk, log in op http://10.0.0.138 of http://192.168.1.1 (meen ik, anders even in de WAN-statuspagina van de Linksys kijken wat diens gateway is) met Administrator en het wachtwoord dat je er zelf ooit in hebt gezet en ga naar Toolbox -> Delen van spelen en toepassingen -> Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen.

Kies daar in de drop-down je spel of toepassing, en het apparaat.

Staat je toepassing er niet tussen klik dan op 'Een nieuw spel of toepassing maken' -> naam + 'handmatige invoer van poortkaarten' [sic] -> Protocol op TCP of UDP (al naar gelang je nodig hebt), Poortbereik invullen, trigger-velden leeg laten.

Edit: Als je hem in bridge-mode zet (gebruik het programma van http://www.technicolorgateways.nl/software.html ) moet je de Linksys ook aanpassen, deze moet dan namelijk ook goed staan. Volgens mij kon je na het instellen van de Speedtouch met dat programma gewoon DHCP gebruiken op de WAN-kant van je Linksys.

[ Voor 12% gewijzigd door Paul op 22-03-2011 16:17 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad 10.0.0.138 voor het modem, 192.168.1.1 is voor mijn router. In het modem's inferface staat alleen geen toolbox. Hier een screenshot van mijn interface:

Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/8930/naamloosng.jpg

Ik geloof dat ik bij de NATP moet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/SpeedTouch546/SpeedTouch5463.jpg

Wat ik hier moet invullen weet ik niet.

• Paul
wow, dat is wel hele oude firmware :P Je moet daar inderdaad zijn :)

Protocol lijkt me TCP, al staat er dat niet expliciet bij in µTorrent
Inside IP: het WAN-IP van je Linksys
Outside IP: 0.0.0.0
Inside port: 50002
Outside port: 50002

Vergeet daarna de 'Apply' niet, en als het werkt, Save All. Zonder die laatste ben je de instelling na een stroomstoring weer kwijt.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Is het WAN-IP het zelfde als mijn zelf gekozen static IP? 192.168.1.105 dus?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03
Nee, gewoon het IP die jouw Linksys heeft gekregen. Met een 4.1.x of 4.2.x kan je jouw poorten ook met dit tooltje forwarden.

[ Voor 58% gewijzigd door marcop23 op 22-03-2011 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
De port is nu open gezet op zowel de router als het modem, maar hij blijkt nog steeds niet open te zijn. De tool werkt niet omdat het programma zegt dat ik geen geldig IP heb.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 16:47 ]

• Paul
nee, het ip dat de wan-kant van je linksys heeft...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat ik begrijp wat WAN betekent. Ik kan het WAN-IP niet vinden, tenzij dat gewoon 192.168.1.1 is?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Your current Internet IP ('WAN address') is: (leeg)

Edit:

In mijn router staat de router onder Basic Setup als Automatic Configuration (DHCP). Moet ik dit niet naar static IP zetten?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 16:56 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
't Is misschien sowieso handig om de 2e router (Linksys) in te stellen als accesspoint, dan hoef je de forwards alleen in het modem te doen en heb je iig een plek minder waar het eventueel mis kan gaan.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/3520/ip2g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/4143/59353756.jpg

Zou toch gewoon een open port moeten zijn?

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:33:
Inside IP: het WAN-IP van je Linksys

Verwijderd

Topicstarter
Alle websites die je via de link heb gegeven, geven dat IP ades aan. (Behalve mywanip.com/, die zegt helemaal niets).

Verwijderd

http://portforward.com/en...ys/WRT54G/WRT54Gindex.htm

Softwarematig moet je zorgen dat:

1) je programma een vaste toegewezen poort heeft
2) je eventuel softwarematige firewall óók de poorten op heeft staan.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Oke laat ik je verder op weg helpen. Je WAN poort van je modem heeft het IP van je provider gekregen. Je WAN poort van de Linksys heeft een IP van je modem gekregen.
Afbeeldingslocatie: http://www.tech-faq.com/wp-content/uploads/images/LinkSys-Wireless-Router-installation.jpg

Iets meer zelf initiatief en zelf opzoeken stellen we hier op prijs :).

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Heeft het modem anders een DMZ-mogelijkheid? Dan gooi je de router-ip in de DMZ en hoef je alleen nog maar daar de poorten in te stellen. Of je zet uPnP aan, dan heb je ook weinig gekloot meer met poorten openzetten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Paul
Je haalt een paar dingen door elkaar. Iedere router heeft een LAN-kant en een WAN-kant. Websites als 'wat is mijn ip' geven allemaal de WAN-kant van de (NAT)router die het dichtst bij je internetprovider zit, in dit geval de Speedtouch.

Je moet naar de webinterface van je Linksys gaan en op de statuspagina kijken wat het WAN-IP van je linksys is.

Als ik het goed heb is je situatie nu zo:

(ISRA punt) - (splitter) - (Speedtouch) 'LAN Speedtouch' - 'WAN Linksys' (Linksys) 'LAN Linksys' - (PC)

() == hardware
'' == poort op het apparaat

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:45

Ma®tin

Hallo

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:32:
Helaas probeer ik al een paar dagen tevergeefs een port open te zetten, zodat ik kan gaan uploaden via Utorrent.
Waarom probeer je een poort te openen om te uploaden?
Je router blokkeert toch alleen inkomend verkeer?

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

MsG schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:23:
Heeft het modem anders een DMZ-mogelijkheid? Dan gooi je de router-ip in de DMZ en hoef je alleen nog maar daar de poorten in te stellen. Of je zet uPnP aan, dan heb je ook weinig gekloot meer met poorten openzetten.
Even een paar Wiki verwijzingen erin gezet :).

• Paul
DMZ: Deze versie nog wel, dat is de 'Default server'. Als je daar het WAN-ip van de Linksys invult kun je verder alles op de Linksys regelen, maar dan zijn we dus wel terug bij het punt van: Wat is het WAN-ip van de Linksys?

uPnP: Heb ik nog nooit werkend gekregen (ondanks dat het maar één vinkje is), op geen enkel platform. Vooralsnog ga ik echter van een Layer 8 probleem uit :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
lees je aub even in in het poortmapping verhaal,
zoek dan alle nodige ipdrassen op: vooral het ip adres van je router aan de zijde van je modem ipv aan de zijde van je pc. (op te zoeken in de schermen van je router: wan-ipadres wordt daar ergens vermeld)

en begin dan met het instellen van forward rules op je modem _en_ op je modem.
(succes trouwens wegens NAT na NAT)

wat je ook kan doen: plaats het WAN-ipadres van je router in de DMZ-zone van je modem - dan wordt alle verkeer op alle poorten waarvoor geen aparte portforwarding (of geen deny-firewallrule) is ingesteld zonder denken doorgegeven aan je router, en stel dan op je router een correcte forwarding in.
(en de nodige firewall-regels)

ps: het is toruwens poort ;)
(ik dacht eerst bij je titel dat je programma wou porten en je nu problemen had het te openen... :s)

[ Voor 9% gewijzigd door soulrider op 22-03-2011 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is zowaar open, bedankt! Na even zoeken en proberen heb ik het WAN-adres van de linksys gevonden, waarmee de port op het modem open kon worden gezet. Bedankt allemaal! (P.S. misschien leuk om te weten, de helpdesk van XS4all raden ze aan om naar het tweakers forum te gaan als het niet lukt).

Nogmaals bedankt allemaal!

@Martin, ik weet niet zeker of dit klopt maar volgens mij kon er geen verbinding met mij worden gemaakt, maar ik wel met anderen via utorrent.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

TS: Je had dit ook vast wel kunnen vinden met wat zoeken.

GoT is geen helpdesk, we verwachten van jou eigen inzet. Dit specifieke vraagstuk is al een paar honderd keer langsgekomen.

Om die reden: op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.