Windows 7 Deactiveren en opnieuw gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hoihoi,

Ik heb even een vraagje.

Ik heb windows 7 momenteel op een laptop draaien die de deur uit gaat. Ik heb een nieuwe laptop en ik wil hier de windows 7 van mijn oude laptop dus op installeren. Op de oude laptop staat een MSDN versie van windows 7.

Is het mogelijk om windows te deactiveren op het oude systeem en dus opnieuw te installeren?

Ik heb met wat zoeken op het internet gevonden dat het mogelijk is door een bepaalde command in de CMD in te voeren, maar ik weet niet of dit een goede en de juiste manier is.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:43
Volgens mij kan je die vaker gebruiken dan één keer. Als je hem niet kan activeren kan je bellen met MS die geven jou dan een nieuwe activeringscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Dat zal prima, maar je wil natuurlijk niet je msdn SN prijsgeven die te achterhalen is via div. tooltjes. Wat je wel kan doen is de nieuwe potentiele koper met een serienummer aan laten komen. Of een minder legaal serienummer erin kloppen om in ieder geval jou serienummer uit het systeem te schrappen.

Als alternatief kan je windows verwijderen van de laptop of gewoon herinstalleren zonder SN, de koper heeft dan genoeg tijd om Windows te activeren met een eigen SN.

Punt is echter wel als je geadverteerd hebt met een legitieme W7 versie en deze er dus ook bijverkoopt, de zaken dan weer gecompliceerder liggen. Maar het is goed mogelijk om een nieuw SN op te geven in W7 ook als het niet direct kan bij computer eigenschappen. (ff googlen naar activate windows commandline)

@STIMPPYYY, MS zal je nooit een nieuwe code geven. Hoogstens oude code's vrijgeven volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 22-03-2011 13:31 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Dit is al de 2e keer dat ik een nieuwe istallatie ga doen. Hij is dus op 2 andere systemen geinstalleerd geweest. Zelfs dan werkt het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Volgens mij kan je een msdn code wel een paar keer activeren dat zou opzich het probleem niet moeten zijn. De vraag is dan meer, wil jij jou code prijsgeven (bewust onbewust) als de gebruiker op je systeem gaat spitten kan hij de code achterhalen en misbruiken voor andere doeleinden en nieuwe computers. Als jou msdn code bijv. komt via je werkgever kun je je afvragen of hij daar blij mee zal zijn dat je collega's geen nieuwe W7 versie kunnen activeren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik snap even niet waar je op aan het doelen bent.

Ik verkoop niets en die MSDN serial is gewoon via mijn school (Avans) Verkregen. Ik heb alleen een nieuwe laptop die ik wil gaan gebruiken met windows 7, en deze is momenteel dus op die andere laptop geinstalleerd. Ik wil simpelweg die serial deactiveren zodat ik windows op mijn nieuwe laptop kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Waarom niet gewoon op die laptop het OS installeren waarmee die uitgeleverd is? Op die manier heeft de koper een geldig OS en de TS kan dan zonder problemen zijn Windows 7 licentie installeren op zijnj nieuwe laptop.

[ Voor 46% gewijzigd door MegaTronics op 22-03-2011 16:51 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Het is een macbook pro met bootcamp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat had je nergens gemeld. Dan lever je de Macbook uit met alleen OSX en mag de koper zelf een Windows licentie scoren. Als je hem verkocht hebt met de Windows licentie dan ben je de pineut licentie technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Jezus lees nou eens, jullie denken meteen dat ik het verkoop of weet ik veel?

Die andere laptop gaat gewoon de kast in, die verkoop ik niet. Ik wil windows gewoon ff deactiveren en op die andere zetten. Ik verkoop heel die andere laptop niet ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij zegt dat iets de deur uit gaat dan bedoel je daar mee dat hij niet meer in jou huis gebruikt of opgeslagen wordt, wat in volksmond dus gelijk staat aan verkopen.

Verder kan je gewoon die MSDN versie opnieuw installeren, je belt ze op als activatie niet lukt, moet een code in de telefoon typen en je krijgt een code terug die je weer in Windows typt. Of met een beetje pech iemand die vraagt waar je die code gebruikt hebt, dan zeg je gewoon dat je een nieuwe laptop hebt en de code daarvoor wilt gebruiken en niet meer op de oude Windows draait.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de code meerdere malen gebruiken dus je hoeft niets te deactiveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In je startpost heb je het over een laptop die de deur uit gaat. Als je telkens informatie wijzigd/toevoegd ga ik mijn tijd hier niet meer aan besteden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
de deur uit is niet meteen verkopen. Ik gooi het weg of leg het ergens op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Nipje schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:18:
Ik heb met wat zoeken op het internet gevonden dat het mogelijk is door een bepaalde command in de CMD in te voeren, maar ik weet niet of dit een goede en de juiste manier is.
Waar op internet heb je wat voor command gevonden? Als je hier niks over zegt is het ook zoeken naar een speld in een hooiberg :?.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als je verder leest dan je neus lang is heb je het volgende ook gelezen ;) : http://thehotfix.net/foru...view__findpost__p__202676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Heb ik inderdaad gelezen. Wil het deactiveren om toch eventuele problemen te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Welke problemen . . . ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je zo eigenwijs blijft mag je het verder zelf uit zoeken, iedereen geeft aan dat deactiveren nergens op slaat, als je het vervolgens toch wilt doen is dat niks anders dan koppigheid.

En de deur uit staat over het algemeen gewoon gelijk aan verkopen. Als je zegt we gaan buiten de deur eten bedoel je toch ook niet in de voortuin maar in een restaurant.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Tsurany schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:14:
Als je zegt we gaan buiten de deur eten bedoel je toch ook niet in de voortuin maar in een restaurant.
offtopic:
Al begint het wel steeks aantrekkelijker te worden :) : Hoe snel en effectief een barbecue aansteken?

[ Voor 26% gewijzigd door Ventrigo op 22-03-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:04
Deactiveren kan je met sysprep doen, maar waar ik wel bang voor ben is dat de nieuwe persoon zijn windows niet meer geactiveerd krijgt.

Verschillende versies van dezelfde Windows zijn in omloop. Zo kan je een Windows 7 OEM niet laten activeren met een WIndows 7 VLK-key. We hebben hier het zogenaamde MAPS-pakket, maar die key wilde niet geactiveerd worden op een Windows 7 CD van Dell (dus: geslipstreamde key). Microsoft gebeld: dan moet je 'm maar installeren vanaf de Dell CD.

Dus ook hier: verwijder gewoon de bootcamp-partitie, en laat de andere persoon het lekker zelf uitzoeken. Scheelt weer een boek geouwehoer ook.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DiedX schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:32:

Dus ook hier: verwijder gewoon de bootcamp-partitie, en laat de andere persoon het lekker zelf uitzoeken.
^^

En anders ga je toch even kijken welke opties je hebt met
slmgr
?

Die tool zit al sinds Vista in Windows om je licentiekey te kunnen beheren. En dat kun je ook op Technet/MSDN terugvinden met een beetje moeite.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.