Kopiëren beveiligde data DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400621

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren een aantal dvd's gekocht met verschillende programma's. Aangezien dit best wel dure programma's (digitale cursus) waren heb ik geprobeerd om direct een dvd backup te maken (voor het geval een dvd beschadigd zou raken). Dit is mij echter met verschillende programma's niet gelukt, aangezien de dvd's beveiligd zijn.
Ik heb Nero = branden dvd naar dvd;
Poweriso = eerst een image gemaakt van de dvd en deze vervolgens op de dvd gebrand;

en nog een andere programma gebruikt waar ik de naam van kwijt ben. De dvd werd wel gekopieerd. Echter, zodra ik het programma vanaf de gekopieerde dvd wilde opstarten kreeg ik de volgende foutmelding: :'(

plaats de orginele cd/dvd in plaats van de backup (1000).
zie http://www.securom.com/me...ge.asp?m=copy&c=1000&l=nl voor meer details.

Weet iemand hier een oplossing voor? is dit een nieuwe manier van beveiliging?
Het is toch van de gekke dat je geen werkende backup dvd kan maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 400621 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:18:
Het is toch van de gekke dat je geen werkende backup dvd kan maken. :(
Nee hoor, dat is gewoon een kopieerbeveiliging en die hebben we al sinds jaar en dag.

Je zult dus die beveiliging moeten proberen te omzeilen (en hoe dat precies moet mogen we hier niet op het forum bespreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

helaas hoort het omzeilen van securom beveiliging niet tot de doelstellingen van dit forum.

Het algemeen beleid #verbodenhacken

Securom is overigens geen nieuwe manier...

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 22-03-2011 13:23 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:17
Van de meeste DVD's kun je tegenwoordig met veel bekende tools een image trekken. Kun je die image vervolgens niet gewoon op een DVD'tje fikken? Of was dit nu net hetgene dat mislukte? Probeerde je een image te branden of direct te kopiëren?

En diezelfde bekende tools kunnen omgaan met bepaalde beveiligingen op virtueel gemounte schijfjes :)

[ Voor 18% gewijzigd door fonsoy op 22-03-2011 14:57 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties.

[quoteKun je die image vervolgens niet gewoon op een DVD'tje fikken? Of was dit nu net hetgene dat mislukte?
[/quote]

Ik heb eerst geprobeerd om met Nero van dvd naar dvd te kopiëren. Dit werkte niet.
Vervolgens heb ik met PowerIso eerst een Iso bestand aangemaakt en vervolgens de aangemaakte Iso bestand op een dvd gebrand. Dit werkte ook niet. Ik kreeg dezelfde foutmelding.

Ik heb dit nooit eerder meegemaakt, vandaar dat ik het programma Securom niet kende. Hoe los ik dit nu op.

Ps. Ik ben trouwens regelmatig onderweg met mijn dvd's en het zou niet de eerste keer zijn dat ik een dvd zodanig beschadig dat deze niet meer leesbaar is. Vandaar dat ik altijd een kopie maak.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 400621 op 22-03-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 19:13
Ik zou die DVD's terugbrengen en tegen de leverancier zeggen dat je er geen prijs op stelt om als onbetrouwbaar gezien te worden. Zolang consumenten dit soort 'beveiligingen' accepteren zullen ze nooit verdwijnen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Antaresje schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:14:
Ik zou die DVD's terugbrengen en tegen de leverancier zeggen dat je er geen prijs op stelt om als onbetrouwbaar gezien te worden. Zolang consumenten dit soort 'beveiligingen' accepteren zullen ze nooit verdwijnen.
Bedankt voor je reactie. Dit is helaas geen oplossing, aangezien er een cursus op staat die ik moet volgen. Heb uiteraard een boek ontvangen, maar vind het prettiger om achter mijn laptop te studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 19:13
Dan bel je ze op en vraag je hoe je een backup moet maken van de DVD's. En als dat niet kan, wat ze voor service bieden in het geval van een defecte DVD.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 17:26
Probeer het eens met Alcohol 120% of alcohol 52% om een image te maken. Google weet er mee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lt-Crash schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:24:
Probeer het eens met Alcohol 120% of alcohol 52% om een image te maken. Google weet er mee van.
Even nogmaals: omzeilen van beveilginen is niet de bedoeling op dit forum. Wie kan controelren dat ts niet een copie van een collega wil maken?

Maar de reden dat ik reageer is dat securom allerlei blacklists gebruikt en wellicht detecteert dat je een omzeiling gebruikt. Dat kan dus tot gevolg hebben dat je originele disk straks ook niet meer werkt totdat je je omzeiling programma's geïnstalleerde hebt.

Dat je het maar vast weet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
leuk_he schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:49:
[...]

Even nogmaals: omzeilen van beveilginen is niet de bedoeling op dit forum. Wie kan controelren dat ts niet een copie van een collega wil maken?
Noem me maar naief, maar laten we uitgaan van de eerlijkheid in de mens. Het omzeilen van de beveiliging gebeurt niet altijd om de verkeerde redenen. Ik heb het moeten doen om een image bestand te kunnen maken van een gekochte Office voor Mac dvd zodat ik het kon installeren op mijn MBA. Er is niets frustrerender dan dat je je eigen spullen niet kan gebruiken terwijl je er netjes voor hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 17:26
leuk_he schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:49:
[...]

Maar de reden dat ik reageer is dat securom allerlei blacklists gebruikt en wellicht detecteert dat je een omzeiling gebruikt. Dat kan dus tot gevolg hebben dat je originele disk straks ook niet meer werkt totdat je je omzeiling programma's geïnstalleerde hebt.

Dat je het maar vast weet.
Wat is er mis met Alcohol 120%? Ik raad alleen een ander programma aan dat images kan maken, meer niet. Misschien werkt het daar wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lt-Crash schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:27:
[...]

Wat is er mis met Alcohol 120%? Ik raad alleen een ander programma aan dat images kan maken, meer niet. Misschien werkt het daar wel mee.
Er is helemaal niks mis met alcohol. Behalve dan dat het wellicht meer beveiliging bevat dan de programma's waarvan het de beveiliging omzeilt. Waar ik voor waarschuw is dat securom wellicht alcohol detecteerd en dat dan je originele schijf (tijdelijk) niet meer werkt.

Verder moet de mod maar uitzoeken of hij dit topic door wil laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:17
leuk_he schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:10:
[...]

Er is helemaal niks mis met alcohol. Behalve dan dat het wellicht meer beveiliging bevat dan de programma's waarvan het de beveiliging omzeilt. Waar ik voor waarschuw is dat securom wellicht alcohol detecteerd en dat dan je originele schijf (tijdelijk) niet meer werkt.

Verder moet de mod maar uitzoeken of hij dit topic door wil laten gaan.
Daarom draaien dit soort tools vaak in rootkits :) De software die ik gebruik (ik ga de naam niet noemen) werkt er bijvoorbeeld in. Dat werkt effectief tegen de meeste beveiligingen, en ook tegen het al wat oudere securom. Al heb ik gehoord dat er tegenwoordig spul op de markt is dat ook rootkits kan doorzien. Daar gebruiken ze soms speciale loaders voor bijvoorbeeld.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Modbreak:Ik moet leuk_he hier toch gelijk geven, omzeilen van beveiligingen (wat je bedoelingen ook zijn), zijn niet toegestaan op GoT.

Het algemeen beleid #verbodenhacken

Daarom dus een slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.