Meer suggesties voor goeie kasten.

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 13:20

Phntm

Tlingelingeling

Topicstarter
Hallo Tweakers.net-leden,

Ik heb de laatste paar dagen zitten knoeien met mijn brein met de vraag voor een nieuwe kast. Voornamelijk concentreerde ik me het meest op:
  • Looks
  • Goeie Airflow mogelijkheden
  • Miditower/Full tower
  • Best wel redelijk geprijsd voor goeie kwaliteit.
  • Stof filters
  • Een Sapphire HD 5850 Toxic edition moet er wel in kunnen.
  • Het liefst rode fans
Nou heb ik 2 keuzes gemaakt en beiden zijn Thermtake kasten, want ik wil graag upgraden van mijn Cooler Master CM690.

Mijn specs voor dat ik door ga:

Moederbord: pricewatch: MSI P67A-GD65
Processor: pricewatch: Intel Core i7 2600K Boxed
Cooling: pricewatch: Corsair Hydro Series H50
RAM: pricewatch: GeIL GV34GB1333C9DC
Videokaart: pricewatch: Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E
Voeding: pricewatch: Cooler Master GX 750W

Ik geloof dat dat genoeg is voor specs.

Nou heb ik voor deze 2 cases gekozen:

Thermaltake Element G pricewatch: Thermaltake Element G

en

Thermaltake Armor 90 pricewatch: Thermaltake Armor 90

Nou waarom de Armor 90? Ik had in gedachte om de fans te vervangen met Red led fans, omdat die kast toch wel strak en modern eruit ziet(Smaak kan verschillen, he? :P) En ik geloof dat die kast er beter uit ziet met Red led fans dan Blue led fans die meegeleverd zijn.

Nou, tweakers, hier komt mijn echte vraag: Zouden jullie mij helpen met meer suggesties, andere kasten, andere merken, maar dan die binnen mijn opgegeven punten vallen. Een extraatje kan er altijd bij trouwens.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jij bent nog echt nat achter de oren.. :Y

Lian Li = bijna onverslaanbaar
Corsair = goed/uitmuntend
Coolermaster HAF(X) = goed/uitstekend

Daar heb je dus drie topmerken voor medium/big towers.

Je zal toch echt zelf moeten kiezen, het is JOUW kast, JOUW smaak etc... En als je gaat modden... tja.. wie zijn wij dan om te zeggen wat je moet nemen?

Ben je dan écht zo'n grijze muis? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kasten zijn te persoonlijk om hier advies over te geven. Zo vind ik beide kasten die jij hebt gekozen echt enorm fugly en zou ik die nooit in m'n huis willen hebben. Ik denk bij strak en modern eerder aan de Bitfenix kasten of eventueel Fractal Design, heeft paar mooie kasten.

http://tweakers.net/price...kAfcHhJI-4lgFi_tNpVhVL-QI

En dan mag je zelf de rest van de filters aanvullen (merken die jij wat vind aanvinken en de rest niet), zoom met je browser nog iets in zodat de plaatjes wat groter worden en open alle kasten die je leuk vind in een nieuw tabblad. Ga daarna die kasten af om te kijken welke qua specs afvallen en maak dan de ultieme keuze.

Zet eventueel extended ATX aan voor de echt grote kasten, prijs nog wat omhoog om de crap eruit te filteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 23-03-2011 00:10 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Bierschuit en Tsurany, het zijn jouw eisen die het bepalen, niet de onze.
Zelf ga ik dit jaar al mijn mobo's in zelf gebouwde kasten plaatsen, op die manier bepaal ik hoe en wat en wordt ik niet beperkt door het design van een fabrikant. Met MDF is dat prima te doen, makkelijk te verwerken, al kan je natuurlijk ook een andere houtsoort/materiaal nemen.

[ Voor 121% gewijzigd door Kid Jansen op 23-03-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Modbreak:Ik gooi dit topic maar op slot, want ik denk niet dat hier iets nuttigs uit gaat komen. Kasten zijn vooral een kwestie van smaak, hoewel de features en prijs natuurlijk ook wel een rol spelen. Ik denk dat dit iets is wat je toch echt het beste zelf uit kan zoeken. Als je op de websites gaat kijken van de fabrikanten die wel een aantal kasten hebben die je leuk vindt, zal je na een tijdje echt wel iets vinden.

Dit topic is gesloten.