Verwijderd

Topicstarter
Mensen even het volgende

Ik heb thuis een nieuwe tv met een UTP aansluiting.

Op die tv wil ik graag mijn films die ik op de pc heb staan (windows xp) laten zien.
=============================================================

Het volgende heb ik reeds gerealiseerd

TV>ROUTER verbonden met een utp straight kabel en een vast ip adres gegeven
PC>ROUTER> verbonden met een utp straight kabel
op de pc heb ik een map gedeeld.

Echter kan ik geen verbinding krijgen met met mijn tv naar mijn pc. Melding die gegeven word is dat er geen media kan worden gevonden en dat apparaat (pc niet bereikbaar is.)

heeft iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor TV hebben we het hier? Zonder die info kunnen we natuurlijk bijzonder weinig.

Wat zou dat ding moeten supporten aan bestandsformaten etc, krijgt het ding wel een IP etc?

Verwijderd

Topicstarter
ja een ip krijgt hij wel. 192.168.2.5

Ik heb de view instellingen ook reeds gewijzigd dat deze naar input thuisnetwerk gaat maar dat mag helaas niet baten.

Televie is een sharp viera 2025

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Weet je zeker dat dat je televisie is? Bij sharp zelf kennen ze hem niet : http://www.sharp.nl/cps/r...l/-/html/zoek.htm?q=viera

Verder vermoed ik dat je niet je map moet delen op je computer, maar middels DLNA je media beschikbaar moet maken. Je zult dan ook een DLNA server moeten inrichten op je PC. Gelukkig zit deze ingebouwd in Windows Media Player (vanaf versie 11 dacht ik, anders zul je Windows Media Connect nog moeten installeren). Daar zul je aan moeten geven dat je TV toegang heeft tot je bibliotheek.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'