Vage pop-ups

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds een aantal weken ontvang ik vage pop-ups met de melding:
Microsoft Visual C++ Runtime Library

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.
De pop-up lijkt afkomstig te zijn van Internet Explorer, terwijl ik helemaal geen gebruik maak van Internet Explorer.

Ook zijn er geen applicaties gecrasht tijdens zo´n melding.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Mijn computer is volledig up-to-date en bevat ook geen virussen volgens Comodo Antivirus. Ik word er niet veel wijzer van.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2lmw76t.png

Edit:

Als ik de pop-up weg klik, zie ik heel snel een nieuwe pop-up verschijnen en verdwijnen met iets als "Internet Low Mic" als tekst.

[ Voor 11% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 22-03-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Zelf heb ik eventjes snel gegooglt wat jij ook eventjes zou kunnen doen. Online las ik iets van een hotfix voor dit probleem, maar er stond ook dat dit niet veroorzaakt werd door IE. Je hebt niet toevallig net iets nieuws geinstalleerd van software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Kijk eens even met Sysinternals Process Monitor, Process Explorer & Autoruns of je wat kan traceren. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:47:
De pop-up lijkt afkomstig te zijn van Internet Explorer, terwijl ik helemaal geen gebruik maak van Internet Explorer.
Waarom denk je dat?
Ook zijn er geen applicaties gecrasht tijdens zo´n melding.
Een addin of plugin is ook een applicatie.

Naast dat ben ik nog niet overtuigd van je troubleshooting, zo zou je op z'n minst bij het zien van
"Internet Low Mic"
kunnen denken aan een Flash plugin die geen gebruik meer kan maken van je webcam optie bijvoorbeeld.

Tel daarbij op een wel heel summiere titel en we komen een aantal punten tekort.
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft, maar in dit geval ook je OS tussen vierkante haakjes bevat. Voor meer eisen zie Het algemeen beleid hier ook over.
  • Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en wat je bijvoorbeeld al opgezocht hebt hierover op Google of de GoT search
Aangezien het bij deze poging duidelijk niet het geval is gaat hier ook een slotje op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.