Nieuw systeem: niks werkt nog...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Sorry voor de wat vreemde titel, maar die vat het zo wel ongeveer samen...

Vandaag zijn mijn nieuwe computer onderdelen toegekomen:
* Asus P8P67 (B3)
* i5 2500k
* 8GB (2de hands)
* HD6950
HD's gebruik ik van mijn vorig systeem.

Ik wou Win 7 installeren, dus duw ik die dvd erin. Hij laadt de setup (je krijgt de loading bar), maar dan kapt ie ermee. Niks meer.

Dat een aantal keer, ook met een andere dvd geprobeerd. Niks. 1x een BSOD gehad: 0x00000024. Lijkt NTFS gerelateerd te zijn, maar, ik verwacht dat mijn 3 HD's alledrie goed zijn (mogelijk 1 niet, die heb ik er eens uit gehaald, zonder resultaat)...

Steek ik de Acronis Disk Director boot-cd erin. Loopt vast bij het scannen naar HD's.

Ubuntu boot cd: Krijg een of andere print van een stack trace...

Heb er al eens 2 schijfjes uit gehaald, bracht niet op...

Nu weet ik het ook even niet meer. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je op een andere computer een schijf helemaal leeg halen? Dus ook alle partities? Misschien dat er ergens wat info staat die dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
* 8GB (2de hands)
Dat is wel heel karig, wat voor een geheugen is het precies, heb je deze correct ingesteld in de bios (mn spanning) en heb je het getest met memtest86+ ? Indien geheugen geen fouten geeft even een volledige diagnostische test van je hd's doen. Benodigde tools zijn oa te vinden op UBCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Al geprobeert je geheugen er uit te halen en er 1 latje in te plaatsen bijvoorbeeld? Kan best zijn dat je geheugen kaput is.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Doe dan een memtest86+ ipv geheugen er random uithalen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
4x 2GB DDR3-1333MHz CL9 (Corsair XMS3)
Bios stelt dit geheugen correct in qua clocks en latencies. Voltage staat auto, modules zijn gespecificeerd op 1,5V.

Ik kwam daarnet op het idee om de Windows setup even te booten zonder een HD aangesloten (dan verwacht ik de melding: geen HD gevonden). Meer nee hoor, gewoon een restart... Dan ligt het 'm niet aan de HD's precies...

Memtest+ v4.1 loopt (met de 4 geheugenmodules). Maar bij mijn weten gaf die een indicatie dat ie loopt, maar dat zie ik zo niet direct precies (op het pinkende +'je bovenaan na dan)...

Edit: ik vraag me af, hoor ik nu iets fluiten (zoals de vogels, maar dan veel hoger van toon)?

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker36 op 21-03-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Tweaker36 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:49:
Memtest+ v4.1 loopt (met de 4 geheugenmodules). Maar bij mijn weten gaf die een indicatie dat ie loopt, maar dat zie ik zo niet direct precies (op het pinkende +'je bovenaan na dan)...
Dacht dat je wel een voortgangsindicator oid zou moeten zien. Probeer het anders eerst eens met twee modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
meuk: Memtest86+ 4.20
Zie screenschot. Ik krijg die tabel niet, en ik krijg de menu opties onderaan niet.

En ik hoor dus idd gefluit en 'gebroebel'. Inmiddels gekeken in het bios: hij zet 1,5V op de modules, perfect dus.
Ondertussen met 1 latje, maar loopt nog steeds mis.

Geheugen lijkt dus zo stuk als maar zijn kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Ho ho! Niet te snel, het kan ook aan zowel de processor, moederbord of voeding liggen. Kun je wel lang(er) in de BIOS blijven zonder dat de computer uitvalt? Hoe warm wordt daar je processor?

[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 22-03-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn ervaring is dat als de DVD laad en hij vastloopt bij het balkje dat het een HD probleem is..
Of in ieder geval een verkeerde instelling ergens (AHCI ipv IDE bv?)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Zet C1E (vind je bij de CPU instellingen) eens uit in de bios, zou het gefluit weg moeten zijn.

Zelf heb ik ook wel eens last gehad van een SATA controller welke op AHCI stond, op IDE gezet en het probleem was weg (i.c.m. een SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
alex3305 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:13:
Ho ho! Niet te snel, het kan ook aan zowel de processor, moederbord of voeding liggen. Kun je wel lang(er) in de BIOS blijven zonder dat de computer uitvalt? Hoe warm wordt daar je processor?
5 minuutjes in bios: 45° voor de cpu (onder een temp geregelde Big Shuriken)
Moederbord is nieuw, maar dat zegt niks natuurlijk.
Voeding is een Corsair TX750W, uit m'n vorige pc, die is zeker weten perfect ok.
painkill schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:16:
Mijn ervaring is dat als de DVD laad en hij vastloopt bij het balkje dat het een HD probleem is..
Of in ieder geval een verkeerde instelling ergens (AHCI ipv IDE bv?)
Dat vond ik dus ook op Google (vandaar topic in deze categorie), maar als ik boot zonder 1 HD eraan, en hij crasht nog steeds... Dan is het niet dat, lijkt me.

Edit: C1E uit, IDE modus i.p.v. AHCI en 1 latje geheugen: daarmee kon ik de Windows setup alvast starten. Nu zien of hij bijft lopen... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker36 op 22-03-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Probeer het eens met 1 reepje geheugen. Als je weer hetzelfde gezever krijgt probeer de andere. Lijkt me sterk dat ze allebei kapot zijn. Als je ééntje hebt getest en je computer vertoont nog perikelen dan probeer je de andere. Mocht in beide gevallen de computer nog steeds de problemen hebben dan is de kans groot dat het niet je geheugen is. Alhoewel er misschien een algehele incompatibiliteit is tussen dat geheugen en je mobo. Dat moet je dan weer even uitzoeken met google of meer mensen problemen kennen met die hardwareconfig.

Ik heb toch een sterk vermoeden dat je geheugen rot is. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Windows succesvol installed, zoals ik al zei met C1E uit, IDE en 1 reep mem.
Ik installeer nog niks, sluit Windows af. 3 overige repen erbij. Windows start niet meer.
3 repen er weer uit -> boot weer.

Het geheugen zit niet helemaal goed, dat is duidelijk.

Geheugen staat op de site van Corsair aangegeven als correct werkend met de P8P67, BTW.
Het is 1 (quad)kit, dus die kan wat mij betreft in 1x terug naar Corsair.

[ Voor 31% gewijzigd door Tweaker36 op 22-03-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Al verschillende geheugenbankjes getest? Straks is je geheugen goed maar zijn er een of meerdere geheugenbankjes dood.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Oh een quad kit. Ik zou daar persoonlijk niet voor gaan. 2 x 4GB is ook wat makkelijker qua testen als er eentje kapot is. Daarom heb ik zelf ook voor een betrouwbaar merk gekozen als Kingston. Geen fancy heatspreader erop enzo maar loopt als een tiet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Tsurany schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:59:
Al verschillende geheugenbankjes getest? Straks is je geheugen goed maar zijn er een of meerdere geheugenbankjes dood.
Als er geheugenbankjes dood zijn, dan zou ie volgens mij niet de volledige capaciteit herkennen, en dat doet ie wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat hoeft niet, kan prima zijn dat hij de volledige capaciteit herkent maar dat op bepaalde momenten de communicatie niet goed functioneert waardoor er fouten komen. Heb het hier zelf ook met een moederbord, is een van de twee geheugenbankjes defect maar hij herkent wel alles wat je er in stopt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Gisteravond laat nog RMA aangevraagd bij Corsair. Vanmorgen RMA label in de mail, en inmiddels heb ik het geheugen opgestuurd.

Hopelijk komt 't goed met nieuw geheugen, maar inmiddels zal ik me met mijn laptop behelpen... :/

Iedereen bedankt voor de reacties! :)
Pagina: 1