Toon posts:

xs4all Linux-ADSL connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux-servertje ingericht (Debian distr.) en nu probeer ik deze d.m.v. mijn ADSL-verb. (xs4all/MXStream) met het Internet te verbinden. Via mijn huidige (NT) proxy: geen probleem. (NT maakt VPN-verb. met ADSL-modem en ADSL-online scriptje doet de rest...) Maar mijn Linux-bak moet uiteindelijk gateway worden uiteraard.

Ik heb de PPTP-patch (v1.0.2) uitgevoerd (patch < pptp-linux-1.0.2.patch)maar met het commando MAKE geeft 'ie fouten:

make: gcc: command not found

in /etc/ppp staat dus ook geen pptp (?)

Pingen naar mijn ADSL-modem gaat overigens perfect.

Kan iemand mij nog eens uitleggen hoe ik een verbinding kan maken en waar ik allemaal op moet letten (m.a.w.: gaat de HOWTO van xs4all er vanuit dat ik bepaalde (basis) configuraties al heb doorgevoerd, waar ik als newbie geen weet van heb?)

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
hmmm, t lijkt erop dat je gcc niet hebt geinstalleerd? Moet je dat eerst even doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat werpt al een bepaald licht op de zaak....ik leer elke dag meer...'k zal 't eens proberen..

Nee, geeft nu wel andere fout(en) maar meer in het kader van: No such file or directory (hele rits..) Ik begrijp er niets van! Ik voer letterlijk uit wat er in de howto staat... overigens werkt bij mij het ADSL4Linux.nl-script ook niet....

Ik zal de exacte foutmeldingen later hier nog eens opschrijven...als mensen intussen nog tips hebben: GRAAG!

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Als je iets wilt compilen heb je een heleboel extra pakkketjes nodig. Die moet je er allemaal opzetten. Welke weet ook niet precies, ik draai geen debian maar redhat :)

Verder kun je misschien kijken of je ergens binaries kan vinden, dat scheelt ook weer een hoop.

Heb je deze site al gevonden: www.adsl4linx.nl

Check ander de adsl newsgroep van xs4all!