Ik heb een linux-servertje ingericht (Debian distr.) en nu probeer ik deze d.m.v. mijn ADSL-verb. (xs4all/MXStream) met het Internet te verbinden. Via mijn huidige (NT) proxy: geen probleem. (NT maakt VPN-verb. met ADSL-modem en ADSL-online scriptje doet de rest...) Maar mijn Linux-bak moet uiteindelijk gateway worden uiteraard.
Ik heb de PPTP-patch (v1.0.2) uitgevoerd (patch < pptp-linux-1.0.2.patch)maar met het commando MAKE geeft 'ie fouten:
make: gcc: command not found
in /etc/ppp staat dus ook geen pptp (?)
Pingen naar mijn ADSL-modem gaat overigens perfect.
Kan iemand mij nog eens uitleggen hoe ik een verbinding kan maken en waar ik allemaal op moet letten (m.a.w.: gaat de HOWTO van xs4all er vanuit dat ik bepaalde (basis) configuraties al heb doorgevoerd, waar ik als newbie geen weet van heb?)
Ik heb de PPTP-patch (v1.0.2) uitgevoerd (patch < pptp-linux-1.0.2.patch)maar met het commando MAKE geeft 'ie fouten:
make: gcc: command not found
in /etc/ppp staat dus ook geen pptp (?)
Pingen naar mijn ADSL-modem gaat overigens perfect.
Kan iemand mij nog eens uitleggen hoe ik een verbinding kan maken en waar ik allemaal op moet letten (m.a.w.: gaat de HOWTO van xs4all er vanuit dat ik bepaalde (basis) configuraties al heb doorgevoerd, waar ik als newbie geen weet van heb?)