Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Streaming media software

Pagina: 1
Acties:

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 00:35
Hey @ all,

Ik ben op zoek naar software waarmee ik mijn video's kan bekijken/streamen over het net.
zat manieren maar zoals gewoonlijk zoek ik iets speciaals.

ik zoek software die mijn media online beschikbaar maakt, waarna ik dan met client sofware
verbinding kan maken met mijn media en dit dan gelijk streamen zonder het te hoeven downloaden.

bijvoorbeeld zoals Air Video voor de iPhone.
stukje software op de server zorgt dat media beschikbaar is online, daarna ga ik op
de client op me iphone en verbindt met de server, en daarna blader ik door me films en kan ik afspelen
en streamen.

nu wat ik al gevonden en geprobeerd heb is tversity, maar probleem is dat deze dus niet kan streamen, hij download alles alleen, en met een stel video_ts files heb ik daar dus geen zin in, of hij streamed wel maar alleen de eerste video ts file, en alles op erg klein beeld formaat.
Toen zag ik plex, waar geen client voor op de pc is (hoera voor mac eens een keer?).

Is er nu geen software voor windows (en osx?) die dus kan doen wat Air video doet?
aka, software maakt bestanden online beschikbaar, en via client (of anders wmplayer of zo) kan ik verbinding
maken met de server, lekker bladeren en afspelen/streamen (zelfs nog on the fly converteren?) en mijn films kijken op afstand op me laptop of zo?

Als iemand software weet die kan bieden wat ik zoek dan hoor ik het graag.
ik wil de software draaien op een windows server 2003.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik ga dit ook volgen... Ik ben ook op zoek naar iets dergelijks, ben ook uitgekomen op TVersity, maar nu blijkt dus inderdaad dat die helemaal niet kan streamen. Lekker.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het programma Orb kan dit, je kan het zo instellen dat je rechtstreeks van je pc kan streamen (snel) of via hun streaming servers er tussen (trager). Je video's worden on the fly gecodeerd naar het juiste formaat en de juiste bitrate (afhankelijk van down en upload speed) en via een stream in Windows Media Player of een Flash stream weergegeven.
En zo zijn er nog wel een aantal programma's, deze heb ik echter zelf een tijdje gebruikt en het streamen werkte wel aardig. Het updaten van lokale mappen echter niet, waardoor de helft niet beschikbaar was. Geen idee of het met video_ts overweg kon. Ik weet wel dat 720p problemen gaf, was m'n server niet snel genoeg voor on the fly.

Voor muziek heb ik een tijdje Vibestreamer gedraaid, dat werkte voor muziek wel erg lekker.

Maar kan TVersity niet streamen? Dacht dat je wel kon streamen. En Twonky anders? Of kan die ook niet streamen. Zal er anders morgen even naar kijken, moet zoiets ook maar weer eens installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 21-03-2011 23:39 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik ken geen enkele dlna server (stream server) die video_ts(of dvd images) kan omzetten in een stream. Je kunt de vob files wel streamen, maar niet met menu.

De oplossing is de hoofdfilm om te zetten naar een formaat dat wel streambaar is.

Een andere oplossing is dat je de hele video_ts of iso deelt via smb/nfs en op de afspeel client dvd afspeel software zet... niet echt streamen te noemen. (tenzij je met streamen afspelen over netwerk bedoeld)

volgens dit:
http://forums.orb.com/vie...c.php?f=31&t=8824&start=0

kan orb het in ieder geval ook niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En als je de rest van m'n post leest geef ik daar ook aan dat ik niet weet of hij wel of niet met dvd's om kan gaan. Echter alle andere vormen van video werken wel goed.

Eventueel kan je ook een FTP server nemen en dan met ndrive omzetten naar een lokale schijf zodat je niet eerst hoeft te downloaden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VLC al ens geprobeerd? Kent een client en een server versie namelijk, en kan volgens mij wel wat je zoekt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Taurnil
leuk_he schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:41:
[...]

Ik ken geen enkele dlna server (stream server) die video_ts(of dvd images) kan omzetten in een stream. Je kunt de vob files wel streamen, maar niet met menu.
Dat klopt van het menu wat je zegt, dat doet air video ook niet, hij speelt alleen alle files (video_ts enz) netejs achter elkaar af, in een stream.
The Eagle schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:30:
VLC al ens geprobeerd? Kent een client en een server versie namelijk, en kan volgens mij wel wat je zoekt :)
Heb ik inderdaad ook al geprobeerd, maar niet met een speciale server versie. ik heb vlc zelf geprobeerd bij iets van netwerk streaming of zo waar ook een poort kon worden ingesteld voor het net.

Alleen dacht ik iets gelezen te hebben dat je een file apart moet laten spelen zodat deze gestreamed wordt, en niet een bibliotheek kan worden opgevraagd of zo.
Ik zal orb eens proberen, en twonky ook, heb die ooit gehad, alleen niet voor streamen dus dan proberen we het nog eens.

Mocht ik niks kunnen vinden, zijn er programmeurs geïnteresseerd in dit project in samenwerking met mij? (pm me dan even) :P ik kan wel helaas niet coderen, maar ben helemaal thuis in graphic design en webdevelopment om het vorm te geven en iets op te zetten voor het web :) tis maar een gek ideetje. ik zal blijven verder zoeken, alvast bedankt iedereen, en ook voor nog komende info!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zumocast gebruikt een maat van me, dat kan je ook nog eens proberen. Ga er zelf ook even mee spelen.

• Taurnil
Orb en Twonky wordt het ook niet.
Orb komt wel het dichtste in de buurt, hij kan mijn media netjes online zetten in een bibliotheek en kan het daarna streamen via eigen flash player of in een stream naar WMPlayer en WinAmp, via de flash player kan hij niet overweg met video_ts, maar via wmplayer of winamp wel.

ECHTER ga je hopen op fatsoenlijke kwaliteit dan heb je pech want gewone avi's worden al in erg slechte kwaliteit afgespeeld, en dan heb ik het niet over MKV of zo, via flash en via stream op wmplayer beide gewoon bagger.

Twonky server geprobeerd, zag er aardig uit, snap alleen niet hoe ik nu op afstand aan me media kom via de browser of wat dan ook.
oftewel, er is geen fatsoenlijke client software aanwezig.
Tsurany schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:59:
Zumocast gebruikt een maat van me, dat kan je ook nog eens proberen. Ga er zelf ook even mee spelen.
Ik zal deze eens proberen en dan mijn bevindingen plaatsen.

Kijk ik weer naar Air Video voor de iPhone (wordt tijd dat die jongens komen met een pc client)
dat werkt dat echt super, streamen van MKV blu-ray over 3g of wifi echt super beeld! (wordt gedowngrade des te trager de verbinding natuurlijk, maar zelfs dat beeld rijdend in de auto was nog beter dan wat Orb te bieden had).

dus waarom is dit er nog niet voor pc? gat in de markt zou ik zeggen, mijn aanbod om met iemand (programmeur) samen te werken om zo iets te ontwikkelen voor PC staat nog :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij Orb wel de kwaliteit goed ingesteld? Standaard herkend hij lang niet altijd de goede hoeveelheid bandbreedte waardoor hij de kwaliteit erg omlaag haalt. Ik vond de kwaliteit niet slecht te noemen, al heb ik geen idee wat de kwaliteit van Air Video is.

• Taurnil
Tsurany schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:43:
Bij Orb wel de kwaliteit goed ingesteld? Standaard herkend hij lang niet altijd de goede hoeveelheid bandbreedte waardoor hij de kwaliteit erg omlaag haalt. Ik vond de kwaliteit niet slecht te noemen, al heb ik geen idee wat de kwaliteit van Air Video is.
Heb eens gekeken naar de snelheid, en heb die nu gewoon op 9999kbps vast gezet zodat die me geeft wat die kan en moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit over een gigabit netwerk om te huilen vind (het is vooruit gegaan, maar nog niet echt iets van: jah dit is goed. op klein beeld prima, maar gaan we richting 1024x786 of fullscreen dan is het niet aan te zien).
geen subtitels (srt en dergelijke, doet air video wel) en kan niet vooruit spoelen en lag, *update* en nu krijg ik last van fout in ajax oproep of zo iets in alle browsers, dus de browser client werkt ook niet eens 100%.

terug komend op de kwaliteit, weet iemand of mijn media nog langs een server van orb gaat (bij hun dus) of echt direct van mijn server enz naar de client toe zonder tussen server van hun of zo? wat dat kan anders nog eens de kwaliteit verklaren, en dit is niet wat ik zoek natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Taurnil op 22-03-2011 16:29 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat standaard nog langs de server van Orb, al weet ik niet of dat intern ook gebeurt (lijkt me niet), extern sowieso. Is wel uit te zetten.

• Taurnil
Tsurany schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:21:
Dat gaat standaard nog langs de server van Orb, al weet ik niet of dat intern ook gebeurt (lijkt me niet), extern sowieso. Is wel uit te zetten.
Zou je kunnen melden waar ik dat uit zet, vind het niet 1 2 3.
denk dat ik voor nu Orb gebruik, want iets beters vind ik niet, en laat staan iets dat überhaupt doet wat ik zoek.
Dus thanks voor het aanwijzen Tsurany!

ALs anderen toch wat anders weten, meld het a.u.b. en nogmaals wil best met iemand software voor dit doel ontwikkelen zonder alle rompslomp extra's zoals Orb (en beter/makkelijker enz :P) ;) O-)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://support.orb.com/support/solution.jsp?sol=133
http://support.orb.com/kb/entry/116/
Dat even doorlezen, zo heb ik het destijds volgens mij ook gedaan, maar heb het echt al een half jaar niet meer gebruikt.
Maat van me is erg tevreden over Zumocast maar dat kan momenteel even niet gedownload worden, dat wilde ik zelf ook nog testen. Hij zegt dat het op z'n iPad prima werkt over 3G.

Edit: Net Zumocast geïnstalleerd, loopt nog niet helemaal soepel maar opzich wel aardig. Idee is hetzelfde als bij Orb, gewoon een flash speler die het afspeelt en de server zet het on the fly om.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 22-03-2011 18:35 ]

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb zojuist ook Zumocast eens geprobeerd. De kwaliteit valt me nogal tegen. Dat is bij Orb een stuk beter, als je de instellingen tenminste goed zet. Ik ga Orb eens laten staan, even kijken hoe me dat op de lange termijn bevalt.

• Taurnil
Tsurany schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:28:
http://support.orb.com/support/solution.jsp?sol=133
http://support.orb.com/kb/entry/116/
Dat even doorlezen, zo heb ik het destijds volgens mij ook gedaan, maar heb het echt al een half jaar niet meer gebruikt.
Maat van me is erg tevreden over Zumocast maar dat kan momenteel even niet gedownload worden, dat wilde ik zelf ook nog testen. Hij zegt dat het op z'n iPad prima werkt over 3G.

Edit: Net Zumocast geïnstalleerd, loopt nog niet helemaal soepel maar opzich wel aardig. Idee is hetzelfde als bij Orb, gewoon een flash speler die het afspeelt en de server zet het on the fly om.
Dat van directstream, die optie Configure >advanced vind ik nergens, niet op mijn server, niet in de browser op de client. (gewoon advanced totaal niet). heb de laatste versie gedownload.

Jammer van zumocast inderdaad, zag er niet verkeerd uit kwa interface op de ipad op youtube. als dit het zelfde is op de pc zou het wat kunnen zijn.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

@Taurnil: Als je Zumocast echt wil gebruiken kun je het hier downloaden: http://hotfile.com/dl/926...4/zumocast-1.3.2.exe.html
Gevonden na wat googlen, zitten geen virussen in (gelukkig).

Ik heb het zelf inmiddels alweer verwijderd, de kwaliteit viel me nogal tegen via mijn browser.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb het zelf niet gebruikt maar je zou http://www.tvmobili.com/ kunnen proberen. Een DLNA server die ook via internet te benaderen is.

• Taurnil
Zinu schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:26:
@Taurnil: Als je Zumocast echt wil gebruiken kun je het hier downloaden: http://hotfile.com/dl/926...4/zumocast-1.3.2.exe.html
Gevonden na wat googlen, zitten geen virussen in (gelukkig).

Ik heb het zelf inmiddels alweer verwijderd, de kwaliteit viel me nogal tegen via mijn browser.
Heb via Tsurany ook een download gehad, en je hebt gelijk van de kwaliteit. echt bagger, ergen dan orb.
+ je kan er weinig mee.

Ik hou het nu bij Orb, er is niet iets op de markt te vinden wat me simpel een server software bied met client die kan doen wat ik wil.
Pagina: 1