Goedenavond allen,
Ik ben voor mezelf een website aan het maken die gebruikt maakt van de HTML5boilerplate. Een prachtig ding, maar ik versta het niet helemaal. De website is zo goed als klaar, maar om mijn tabellen er wat mooier uit te laten zien wou ik gebruik maken van de DataTables-jqueryplugin.
Ik kwam op de DataTablesplugin dankzij deze website.
Nu: Het is me niet echt duidelijk hoe ik Jquery en html5boilerplate goed moet combineren. Sinds vandaag is er al iets meer uitleg, maar nog niet alles is duidelijk.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NMEB78VX2P0&feature=player_embedded]
Op ongeveer 4:47 ziet u de dame in beeld uitleggen hoe plugins.js en scripts.js werken. Al is dit niet helemaal voor mij duidelijk. Als ik het goed begrijp moet ik in plugins.js de code van de plugin copy pasten. In scripts.js moet ik deze dan dan aanroepen.
Hetgene dat ik dus heb gedaan is het volgende:
plugins.js
scripts.js
In de FAQ van Boilerplate staat dat ik vooral dit eens moet doorlezen, maar echt veel wijzer wordt ik er niet van. Ik ben trouwens niet de enige met het probleem, ik vond ook nog dit (zoekterm).
Maar, dit werkt dus niet ... wat doe ik fout en nog liever, hoe los ik dit op?
Ik ben voor mezelf een website aan het maken die gebruikt maakt van de HTML5boilerplate. Een prachtig ding, maar ik versta het niet helemaal. De website is zo goed als klaar, maar om mijn tabellen er wat mooier uit te laten zien wou ik gebruik maken van de DataTables-jqueryplugin.
Ik kwam op de DataTablesplugin dankzij deze website.
Nu: Het is me niet echt duidelijk hoe ik Jquery en html5boilerplate goed moet combineren. Sinds vandaag is er al iets meer uitleg, maar nog niet alles is duidelijk.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NMEB78VX2P0&feature=player_embedded]
Op ongeveer 4:47 ziet u de dame in beeld uitleggen hoe plugins.js en scripts.js werken. Al is dit niet helemaal voor mij duidelijk. Als ik het goed begrijp moet ik in plugins.js de code van de plugin copy pasten. In scripts.js moet ik deze dan dan aanroepen.
Hetgene dat ik dus heb gedaan is het volgende:
plugins.js
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| // remap jQuery to $ (function($){ /* * File: jquery.dataTables.min.js * Version: 1.7.6 * Author: Allan Jardine (www.sprymedia.co.uk) * Info: www.datatables.net * * Copyright 2008-2011 Allan Jardine, all rights reserved. * * This source file is free software, under either the GPL v2 license or a * BSD style license, as supplied with this software. * * This source file is distributed in the hope that it will be useful, but * WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY * or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the license files for details. */ function(j,ra,p){ j.fn.dataTableSettings=[];var D=j.fn.dataTableSe ....... Ga zo maar door, dit is de stripped versie van Datatables })(this.jQuery); // usage: log('inside coolFunc',this,arguments); // paulirish.com/2009/log-a-lightweight-wrapper-for-consolelog/ window.log = function(){ log.history = log.history || []; // store logs to an array for reference log.history.push(arguments); if(this.console){ console.log( Array.prototype.slice.call(arguments) ); } }; // catch all document.write() calls (function(doc){ var write = doc.write; doc.write = function(q){ log('document.write(): ',arguments); if (/docwriteregexwhitelist/.test(q)) write.apply(doc,arguments); }; })(document); |
scripts.js
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| /* Author: */ $(document).ready(function() { oTable = $('#myTable').dataTable({ "bJQueryUI": true, "sPaginationType": "full_numbers" }); } ); |
In de FAQ van Boilerplate staat dat ik vooral dit eens moet doorlezen, maar echt veel wijzer wordt ik er niet van. Ik ben trouwens niet de enige met het probleem, ik vond ook nog dit (zoekterm).
Maar, dit werkt dus niet ... wat doe ik fout en nog liever, hoe los ik dit op?