SPDIF en analoog tegelijk Win 7 (HDMI - Analoog)

Pagina: 1
Acties:

• mayckelvz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-11-2025
Hallo,

Momenteel heb ik mijn PC aan de TV gekoppeld.
De TV is aangesloten met een HDMI kabel waardoor ik beeld en geluid heb op de stereoinstallatie. Deze is aangesloten via de SPDIF aansluiting op het moederbord (videokaart XFX 9800 GTX+).
De PC heeft een standaard speaker set met een groene tulp aansluiting.

Telkens als ik film wil kijken op mijn TV moet ik de geluidsuitgang veranderen.
Kan dit niet makkelijker? Kan ik deze 2 uitgangen niet tegelijk aanzetten?

Ik gebruik Windows 7 Pro 64bits.

Alvast bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geluid = Audio. Vragen die elders op GoT thuishoren, horen dus niet in Overige Hardware.

Move OH -> Audio & HiFi

Oslik blyat! Oslik!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk om over meerdere uitgangen tegelijk audio uit te laten gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 21-03-2011 23:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
Even denken, zoiets had ik hier ook. Iets met dat het geluid dat via HDMI meegestuurd werd als stereo doorgestuurd werd naar m'n versterker. Ik heb gewoon geen geluid via HDMI gedaan en een losse kabel van PC naar de versterker liggen. Heb je 2 kabels, maar je hoeft niets te switchen of de TV perse aan te hebben wil je geluid hebben.

Enige nadeel is wel dat je geluid niet meer over je TV speakers gaat, maar als je al andere speakers gebruikt is dat geen probleem.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• mayckelvz
DP Kunst schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:54:
Even denken, zoiets had ik hier ook. Iets met dat het geluid dat via HDMI meegestuurd werd als stereo doorgestuurd werd naar m'n versterker. Ik heb gewoon geen geluid via HDMI gedaan en een losse kabel van PC naar de versterker liggen. Heb je 2 kabels, maar je hoeft niets te switchen of de TV perse aan te hebben wil je geluid hebben.

Enige nadeel is wel dat je geluid niet meer over je TV speakers gaat, maar als je al andere speakers gebruikt is dat geen probleem.
Is inderdaad een oplossing. Maar ik zie het niet zitten om nog een extra kabel te leggen. Er lopen al 3 kabels achter mijn plinten door richting de tv. Er is geen plaats meer voor nog een kabel(tje).

Ik las op verschillende fora dat dit in XP wel mogelijk zou moeten zijn. Maar vanaf Vista is deze mogelijkheid uitgeschakeld. Zelf heb ik ook al gekeken naar nieuwe Realtek drivers maar momenteel heb ik de nieuwste er op staan en deze ondersteund het (volgens mij) niet.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 14:25
Er schijnt als je XBMC gebruikt hier ook een fix voor te zijn. Maar het is inderdaad enorm irritant.

XBMC linkje: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=86038

• mayckelvz
Freezerator schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:38:
Er schijnt als je XBMC gebruikt hier ook een fix voor te zijn. Maar het is inderdaad enorm irritant.

Ziet er veel belonend uit. Ik ga het vanavond testen.
Bedankt *O*

• mayckelvz
Freezerator schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:38:

Het is gelukt om het te installeren en de patch eroverheen te zetten.
Maar weet iemand hoe dit programma werkt.
Ik krijg het niet voor elkaar om films af te spelen. |:(
Pagina: 1