Internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Nadat draadloos 120Mbit niet meer aan kon, toch maar eens gaan kijken of die oude kabels in mijn huis nog werken. Er loopt een CAT5E kabel vanaf de router naar mijn kamer. Deze zat half vast als ISDN in 2 wandcontactdozen, en wel Becker 406372-2. Die ziet er dus zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.tycoelectronics.com/catalog/common/images/PartImages/pr406372.jpg

Op deze contactdoos staat "Cat5" Ik dacht dat dat wel compatible zou zijn. Nu googlede ik op het serienummer en kwam ik hier op uit waar staat dat deze Cat5E is. In de muur is die Cat5E draad gewoon de 8 losse draadjes, met de kleuren wit/blauw, wit/groen, wit/oranje, wit/bruin, bruin, blauw, groen, oranje. Nu is er een guide waarin staat beschreven hoe ze erin moeten. Echter staat er white/green(die hebben we) en green/white. Ik heb alleen of groen, of groen/wit. Dit is ook zo voor de andere kleuren. Ik kom daar dus niet heel veel verder mee. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkende kan krijgen?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Op die connector staan aan de zijkant de kleurtjes die je aan moet houden. Volg hierbij patroon B aan beide kanten. Vergeet groen/wit, bruin/wit blauw/wit en oranje/wit, die tekening klopt niet, je moet gewoon groen, bruin, blauw en oranje hebben op die plekken.

[ Voor 38% gewijzigd door Cassettebandje op 21-03-2011 21:14 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Cassettebandje schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:09:
Op die connector staan aan de zijkant de kleurtjes die je aan moet houden. Volg hierbij patroon B aan beide kanten.
Zon driehoekje is dan kleur van driehoek+wit, en een vierkant gewoon de vaste kleur van de draad.

Iperf

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Klopt. Ik ga dat zo even proberen, helaas zit er ook een Nederlands verslag in de weg dat morgen moet worden ingeleverd:D

EDIT: Helaas heeft ook dit niet gewerkt.... Ik heb alle draadjes er zo hard mogelijk met mijn handen+kleine schroevendraaier ingedrukt

[ Voor 36% gewijzigd door Beatboxx op 21-03-2011 21:22 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja schroevedraaier.

Het idee is dat wanneer je het draadje in de connector duwd dat het ijzer door de isolatie snijd. als je dat doet met een schroevedraaier ipv een punch tool. heb je kans dat je de klemmen uit elkaar duwd, dus niet snijden en, kans op slechte contacten.

Dan is het misschien beter om even vantevoren te strippen en alleen het koper ertussen te duwen

btw het internet werkt wel hoor ;) mischien volgende keer even een toepasselijke omschrijving in de titel geven

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 21-03-2011 21:30 ]

Iperf

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 14:51
Beatboxx schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:16:
Klopt. Ik ga dat zo even proberen, helaas zit er ook een Nederlands verslag in de weg dat morgen moet worden ingeleverd:D

EDIT: Helaas heeft ook dit niet gewerkt.... Ik heb alle draadjes er zo hard mogelijk met mijn handen+kleine schroevendraaier ingedrukt
Dit kopen.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Dan koop ik liever gewoon meteen een nieuw wandcontactdoosje.... Ik ga straks met een aardappelmesje even de plastic randen eraf halen, en opnieuw proberen.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb nu van ze allemaal ongeveer 1cm plasticbomhulsul verwijderd, blijven ze niet meer zitten...... Iemand nog tips?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Beatboxx schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:34:
Ik heb nu van ze allemaal ongeveer 1cm plasticbomhulsul verwijderd, blijven ze niet meer zitten...... Iemand nog tips?
nieuwe kopen. ze zijn uitgebogen gok ik
of vastsolderen (lekker knoeien)

Iperf

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Nieuwe wat kopen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Koop een punchdowntool en bespaar jezelf veel moeite. Voor de $3 die je bij DX betaalt heb je geen nieuwe WCD hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik ga gewoon even naar de elektronicazaak hier in het dorp. Hoe groot schatten jullie die kans dat een man in een dorpje van zo'n. 25.000 mensen dat ding heeft?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:14

lier

MikroTik nerd

Beatboxx schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:22:
Ik ga gewoon even naar de elektronicazaak hier in het dorp. Hoe groot schatten jullie die kans dat een man in een dorpje van zo'n. 25.000 mensen dat ding heeft?
Volgens mij zo'n 0,3247609471662314756 (maar ik kan er iets naast zitten)

8)7

Mijn tip: opnieuw beginnen met nieuwe WCD's en een punch tool.
O ja, tegenwoordig kan je ook online dingen kopen... :9

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Dogger tang heet zo'n ding daar kunnen mensen misschien meer mee als je er naar vraagt.

http://www.kabelsenmeer.n...ng-voor-RJ-45-en-110.html

• jjbstolk
  • Laatst online: 23-02 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:44:
Dogger tang heet zo'n ding daar kunnen mensen misschien meer mee als je er naar vraagt.

http://www.kabelsenmeer.n...ng-voor-RJ-45-en-110.html
Je hebt of een dog tnag of een LSA tang nodig. Beide lijken op elkaar maar verschillen wel!
Ik denk dat de connector uit de 1e post een LSA tang nodig heeft.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jjbstolk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:48:
[...]

Je hebt of een dog tnag of een LSA tang nodig. Beide lijken op elkaar maar verschillen wel!
Ik denk dat de connector uit de 1e post een LSA tang nodig heeft.
LSA-tang == dogger.

DOG -> Draad Opzet Gereedschap. Ook wel bekend als punchdown tool.

Die blokjes van de TS zijn bijna altijd LSA.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2011 09:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb nu een DOG.... Ook hiermee krijg ik dit niet aan de praat, en ik weet 100% zeker dat de draadjes er goed inzitten & contact maken. De computer krijgt wel bedraad internet als ik de kabel die ik nu van de wandcontactdoos-->computer heb van router-->computer doe. Die kabel werkt dus en de netwerkkaart werkt dus ook. Ik heb beide kleurschema's geprobeerd, iemand nog suggestie's?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Beatboxx schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:25:
Ik heb nu een DOG.... Ook hiermee krijg ik dit niet aan de praat, en ik weet 100% zeker dat de draadjes er goed inzitten & contact maken. De computer krijgt wel bedraad internet als ik de kabel die ik nu van de wandcontactdoos-->computer heb van router-->computer doe. Die kabel werkt dus en de netwerkkaart werkt dus ook. Ik heb beide kleurschema's geprobeerd, iemand nog suggestie's?
Als je rechtstreeks op de router internet hebt maar via de kabel en WCD niet, dan is er toch iets met de kabel en/of aansluiting niet goed.

Op de door jezelf aangegeven website staat een duidelijke instructie met kleurtjes hoe je de kabel aan moet sluiten. Neem op pagina 2 de T568B mogelijkheid. De kolom "option 1" lijkt me de makkelijkste manier van aansluiten. Zorg dat je aan de andere kant van de kabel het blokje op dezelfde manier aansluit. Dan kan het eigenlijk niet fout gaan.

Verwijderd

Beatboxx schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:37:
Dan koop ik liever gewoon meteen een nieuw wandcontactdoosje.... Ik ga straks met een aardappelmesje even de plastic randen eraf halen, en opnieuw proberen.
En op het connectorblokje vind je twee kleurvolgorden voor 568A en 568B.
Officieel moet je de 568B gebruiken (via google en op wiki wel te vinden). Maar zorg in elk geval dat je aan beide kanten dezelfde volgorde gebruikt.
Om nu uit te vinden wat het probleem is zul je toch de kabels door moeten meten.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb even iemand gebeld, die komt vanmiddag de kabels doormeten;) En @WoC, ik heb geen blue/white én white/blue. Ik heb witblauw/blauwit (hoe je het wil noemen) en blauw....

• WoC
  • Niet online

WoC

Beatboxx schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:07:
Ik heb even iemand gebeld, die komt vanmiddag de kabels doormeten;) En @WoC, ik heb geen blue/white én white/blue. Ik heb witblauw/blauwit (hoe je het wil noemen) en blauw....
Kabels doormeten is altijd goed...

En sorry, ik zag dat je die guide ook zelf gevonden had (zag eerst alleen maar de hoofdpagina). Staat er op de zijkant van het blokje een kleurcodering (zoals Springuin/fish melden)? Als je dan 1 van de kleuren "vertaald" hebt, dan is de rest vanzelfsprekend (bijvoorbeeld in de handleiding staat wit/blauw, op de stikker blauw, dan weet je dat alle wit/kleuraanduiding de hele kleuren zijn.
Zelf verwacht ik, op de specificaties afgaand, dat wit/blauw de halve zijn en blauw wit de hele. Maar dat is een aanname. Het zal met aansluiten niet uitmaken, zolang je aan beide kanten dezelfde volgorde neemt.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Zojuist een nieuwe Wcd gehaald, werkte meteen! Meteen pingtest gedaan

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/37329081.png

Na:

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/37524185.png

Heb ik daar al die moeite voor gedaan? Dan werkt draadloos toch nog best wel redelijk.... De afstand is zeker 20M tot de router, en we zitten op 2.4GHz G

[ Voor 26% gewijzigd door Beatboxx op 24-03-2011 16:08 ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:13
pingtest is nou niet bepaald de beste manier om data throughput te meten. Probeer eens een 10 MB bestand via WiFi te downloaden, en via de kabel. speedtest.net kan dit ook doen.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Speedtest verschilt niet. Mijn internet is effectief ook maar 10Mbit/s, maar binnenkort gaan we naar ziggo 120Mb/s, dan ga ik het verschil wel merken!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:04
Beatboxx schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:07:
Zojuist een nieuwe Wcd gehaald, werkte meteen! Meteen pingtest gedaan

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

Heb ik daar al die moeite voor gedaan? Dan werkt draadloos toch nog best wel redelijk.... De afstand is zeker 20M tot de router, en we zitten op 2.4GHz G
Sorry, maar je bent hier niet tevreden? Een ping van 19ms, een jitter van 1 en geen packages lost is toch verder prima, en volgens mij wel een soort 'standaard'?

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Klopt, maar het verschil is klein;)

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:04
Beatboxx schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:43:
Klopt, maar het verschil is klein;)
*betweter-modus aan*

Had ik je opzich van te voren kunnen vertellen, ik vind het al knap dat je draadloos zoiets haalde

*betweter-modus uit*

Het is natuurlijk altijd jammer als iets minder resultaat heeft dan dat je verwacht had. Maar bekijk het van de andere kant; als je binnenkort Ziggo krijgt ben je er in ieder geval op voorbereid, en kun je meteen aan de slag met 120Mbit...

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 21:35
Zorg wel dat je een gbit netwerkkaartje/router/etc... hebt dan :)

• WoC
  • Niet online

WoC

Beatboxx schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:07:
Zojuist een nieuwe Wcd gehaald, werkte meteen!
Zat daar wel een duidelijke handleiding hoe je de verschillende kleurtjes er in moest "punchen"?
Meteen pingtest gedaan
[...]
Zoals al gezegd is dit niet een optimale test. Trek eens een linux distro of wat dan ook van een publieke ftp server, dan zie je direct of de boel stabiel blijft.
Pagina: 1