Toon posts:

[AirPlay] Airport Express audio connectie weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds ongeveer een jaar mijn airport express om draadloos muziek af te spelen. Dit is altijd relatief goed gegaan (veel met Airfoil gewerkt en AirTunes), alleen bij uitzondering moest ik de connectie af en toe herstarten als de verbinding met de speakers weg was.

Sinds enige weken geeft het echter veel meer problemen, de Airplay verbinding is 9/10 niet beschikbaar. Dit is zowel vanuit iTunes het geval als via Airfoil. Ook mijn iPad en iPhone kunnen dan geen Airplay apparaat meer vinden.
Hiervoor kon ik via Airport Utility simpelweg mijn airport express even 'soft-resetten' door het vinkje bij "muziek / Enable AirTunes' uit en in te schakelen; hierdoor startte de airport express opnieuw op en was het probleem verholpen.

Het enige wat nu nog helpt is om de stekker van de airport express uit het stopcontact te halen en er terug in te doen. Wanneer de verbinding weer up is wordt Airplay weer herkend zolang ik hem gebruik. Na een tijd (laptop uit slaapstand / disconnected van WiFi en weer reconnected) komt het probleem terug en kan ik weer van voor af aan beginnen.

Aan de opstelling is niks veranderd, ook de draadloze internet verbinding die via dezelfde airport express loopt heeft nergens last van.

Ik meen me te herinneren dat er sinds iOS 4.3 wat airplay connectie problemen zijn, maar dit zou via mijn MBP niet uit moeten maken voor zover ik kan nagaan?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je misschien een firmware upgrade uitgevoerd op de Airport Express? Je MBP zou namelijk inderdaad geen last moeten hebben van de iOS upgrades...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook niet. Misschien moet ik dat juist eens proberen.. :)

Ik ga eens op zoek, zal het resultaat posten.

Edit: Ik geloof dat die AE zelf aangeeft via AirPort Utility als er een update beschikbaar is. Zit momenteel op 7.5.2 wat volgens mij de laatste is.

Heb m zojuist hard gereset (wist niet dat dat kon :) ), nu lijkt hij weer te werken. Ik kijk het even aan of het nu goed gaat..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 23:05 ]