socket 1156 mainboard met onboard storage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik weet dat er voor sommige toepassingen mobos zijn met op het mobo een flash module gesoldeerd voor je OS etc.

Nu zoek ik deze eigenlijk met de 1156/1366 socket... de grootte van het flash is niet zo boeiend; 4gb is meer dan genoeg. Hobbiy-boppen is niet echt een optie ivm aantallen.
PCIe onboard is leuk net als audio maar geen doodzonde als dat er niet is.
Weet iemand wat?

De PW kan er niet op filteren en als je gaat googlen kom je veelal bij assortimentsoverzichten van webshops uit :/.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor hoeveelheden hebben we het hier over?

Ik verwacht sterk dat je geen So1156 dingen gaat vinden die je zoekt, dat zijn consumentenborden, jij wilt een vrij niche-enterprise toepassing.

Er zijn PATA-flash-modules die je gewoon in een evt PATA-connector prikt en een paar GB erop hebben. Is dat geen optie? Dan heb je veel bredere keus aan mobo's :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nee het gaat er hier om dat we het $hacker zo moeilijk mogelijk willen maken om in geval van fysieke toegang bij data te komen. Dit is een eerste stap.
Het is niet veel data, en pata is ook prima. Maar het moet wel vast zitten.

Het mobo timmeren we compleet dicht qua OS en qua BIOS.

De behuizing is uiteraard een volgende stap ;).

Een equivalente AMD oplossing is trouwens ook prima. Een atom achtig bordje is te licht; er moet cryptografie en video-afspelen tegelijk op vinden (ja vage term, maar een Atom trekt het niet).

[ Voor 34% gewijzigd door Boudewijn op 21-03-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf een Asus P6X58 D Premium board waarop een mini-ssd standaard erop gesoldeerd zit waarop een OS staat en wel Xpress gate ( Linux afgeleide ), echter dit is eigenlijk heel beperkt maar wel dan met mogelijkheden om bv te surfen en wat data te backuppen. Verder heb ik mij er nooit zo in verdiept en ooit eens 1 keer naar gekeken maar verder weet ik niet of er nog aanpassingsmogelijkheden zijn en in hoeverre dat ook uberhaupt mogelijk is.

@Dion_b ze zijn er dus wel zoals je ziet maar het is wel maar een beperkt OSje om het zo uit te drukken, waarbij Xpress gate op dit board niet verward moet worden met Xpress gate op bv de P6T. Bij die boarden word een stukje van de harddisk gebruikt en is het dus afhankelijk van een harddisk, in tegenstelling dan tot het board wat ik heb waar Xpress gate op die kleine onboard SSD staat.

http://www.asus.nl/produc...rRaDZ8lo4Ckukj&templete=2

[ Voor 34% gewijzigd door Roel1966 op 21-03-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, dat zou ik nauwelijks een volwaardige "SSD" noemen, nog los van de beperkte opslag heeft het geen random write access, en ondersteunt Asus weinig tot geen eigen gebruik ervan.

Dat gezegd, als dat wel voldoet lees je hier hoe het te hacken:
http://www.sierrasoftworks.com/expressgate

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Roel1966 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:52:
Ik heb zelf een Asus P6X58 D Premium board waarop een mini-ssd standaard erop gesoldeerd zit waarop een OS staat en wel Xpress gate ( Linux afgeleide ), echter dit is eigenlijk heel beperkt maar wel dan met mogelijkheden om bv te surfen en wat data te backuppen. Verder heb ik mij er nooit zo in verdiept en ooit eens 1 keer naar gekeken maar verder weet ik niet of er nog aanpassingsmogelijkheden zijn en in hoeverre dat ook uberhaupt mogelijk is.

@Dion_b ze zijn er dus wel zoals je ziet maar het is wel maar een beperkt OSje om het zo uit te drukken, waarbij Xpress gate op dit board niet verward moet worden met Xpress gate op bv de P6T. Bij die boarden word een stukje van de harddisk gebruikt en is het dus afhankelijk van een harddisk, in tegenstelling dan tot het board wat ik heb waar Xpress gate op die kleine onboard SSD staat.

http://www.asus.nl/produc...rRaDZ8lo4Ckukj&templete=2
Mwa er moet ook nog eens gelezen kunnen worden door windows (dat gewoon een gewone schijf staat), het is ook mijn keuze niet maar ik zit aan windows-hardware vast.

Buiten dat: ik moet er mogelijk veel van kunnen leveren dus hackety-hack is leuk maar niet de bedoeling. Ook omwille van de profi support.
dion_b schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:43:
Hmm, dat zou ik nauwelijks een volwaardige "SSD" noemen, nog los van de beperkte opslag heeft het geen random write access, en ondersteunt Asus weinig tot geen eigen gebruik ervan.

Dat gezegd, als dat wel voldoet lees je hier hoe het te hacken:
http://www.sierrasoftworks.com/expressgate
Qua hacking: een beetje hacker soldeert dat flash gewoon van het mobo af en soldeert het op een nieuw mobo. Punt is wel dat het een significante truc is (zeker in geval van BGA spul) en ik wil zoveel mogelijk barrieres opwerpen. Die asus dingen is echt te makkelijk, te klein en te unsupported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zit je dan niet gewoon in de TPM hoek? Er zijn legio moederbordjes met een TPM chip of een header ervoor.
Pagina: 1