2.0 setjes iets voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 23:18
Hallo tweakers,

Ik game sinds een tijdje niet meer en heb ook mijn surround setje (G51) te koop gezet, nu nog zoeken naar vervanging! Aangezien ik een kleine kamer heb en niet erg van kabels hou zoek ik een 2.0 setje. Ik luister vooral naar rock/hardrock/metal dus een super bas is ook niet nodig bij mij. Nu is het zoeken naar setjes behoorlijk lastig, je vindt veel verschillende 2.0 setjes, die allemaal goed geluid geven. Maar nu weet ik dus niet meer welke ik moet kiezen :P

Ik heb tot nu toe uitgebreid gekeken naar de volgende speakers:

- Bose Companion 2
- Creative T20/T40 II series

Over deze speakers wordt vrijwel altijd positief gepraat, maar er zijn ook weer mensen die ze compleet afzeiken, het wordt dus een beetje lastig :P

Zo mijn vraag, hebben jullie ervaring met 2.0 setjes die een beetje goed klinken? ik wil maximaal 130 euro uitgeven aan een speakerset. Zal ik voor 1 van deze 2 gaan of moet ik een totaal ander setje hebben voor mijn muziekstijl?:P

Gr Erik

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom niet een kleine versterker met kleine speakers? Zal 10x beter klinken en als je goed zoekt kun je het prima doen binnen je budget

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 19:39
Heb je al eens een naar deze geluisterd? :P
pricewatch: M-Audio Studiophile AV 40

• evanraalte
@Touchdomex: Nog niet echt over nagedacht eigenlijk, maar dan moet ik toch eerst een versterker en dan nog is speakers erbij kopen? Wat zou jij mij aanraden? ik ben helemaal nieuw in het geluid, ik wil eventueel mijn budget ook wel wat ophogen, ik wil gewoon mooi geluid :)

@Pruimenvlaai: Nope, zijn ze goed dan? :P edit: net even wat er over gelezen, zijn mooie speakers, alleen wat groot, dat wordt weer kast verbouwen:P ( als ik ze neem dan xD)

[ Voor 24% gewijzigd door evanraalte op 21-03-2011 19:54 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:29

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hah, deze ga ik even volgen. Zit precies met hetzelfde verhaal (alleen heb ik niet zo'n mooie G51, maar een brak 2.1 logitech setje), dezelfde eisen en ongeveer hetzelfde budget, dus dat komt mooi uit :)

Mijn voorkeur ging ook uit naar een setje T40's, maar ik vraag me eigenlijk af of een setje losse speakers en een versterkertje niet veel meer value for money biedt, en of dat binnen mijn budget ook een beetje te doen is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

evanraalte schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:49:
@Touchdomex: Nog niet echt over nagedacht eigenlijk, maar dan moet ik toch eerst een versterker en dan nog is speakers erbij kopen? Wat zou jij mij aanraden? ik ben helemaal nieuw in het geluid, ik wil eventueel mijn budget ook wel wat ophogen, ik wil gewoon mooi geluid :)

@Pruimenvlaai: Nope, zijn ze goed dan? :P
Gewoon lekker 2e hands nemen. Hoeft niet veel te kosten en dan heb je een hele sloot beter als die 2.0 setjes. Vooral ook omdat jij ws geen afstandsbediening voor je setje wilt - dan kun je dus ook de oudere zonder AB kopen, en die zijn vaak van prima kwaliteit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• evanraalte
The Eagle schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:51:
[...]

Gewoon lekker 2e hands nemen. Hoeft niet veel te kosten en dan heb je een hele sloot beter als die 2.0 setjes. Vooral ook omdat jij ws geen afstandsbediening voor je setje wilt - dan kun je dus ook de oudere zonder AB kopen, en die zijn vaak van prima kwaliteit :)
Dat is een optie ja, kun je voorbeelden noemen van goede "oude"versterkers? speakers kun je denk ik beter nieuw kopen? of kan ik die ook gewoon beter 2nd hand kopen ( en wat voor speakers zou je dan aanraden voor mijn doeleinden?)?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Speakers kan je prima tweedehands kopen, immers wat kan er nou echt kapot zijn aan een speaker? Speakers van 20 jaar geleden kunnen nog net zo goed klinken, je moet enkel even kijken of je geen schade ziet.
Ik heb ook tweedehands een stereo opstelling gekocht, wel met een surround reciever, en dat bevalt nog steeds prima. Je kan zoveel meer kwaliteit krijgen, soms speakers waar 50% op is afgeschreven, dat is toch ideaal?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• evanraalte
Ja inderdaad, dat bespaard wel een hoop geld. dan ga ik mij vanavond maar is verdiepen in oude versterkers!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
voor jouw doeleinden zal iedere 2e-hands stereo-versterker voldoende zijn, lijkt me. Daaraan ben je dan tussen de 40 (simpel modelletje) en 100 (meer high-end) euro kwijt.
De speakers kun je ook prima 2e-hands kopen. Let op vooral op kapotte randen rond de woofer-conus. Kun je het front van de speaker überhaupt niet verwijderen om de conus te inspecteren, dan valt de speaker hoe dan ook af, dus. Verder zou ik geen speaker nemen zonder fatsoenlijke aansluitpunt; hebben ze geen klem- of schroefaansluiting, dan laten staan. De speakers zullen dan zo'n 25 euro kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door niek_nijmegen op 21-03-2011 20:08 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb thuis een goeie microketen + 2 kleine speakers aan mijn PC staan en ik heb ook een Logitech Z323 in mijn kamer staan. Een vriend van me heeft die Bose Companion 2's, en er is toch iets aan dat geluid... dat mist.
Mijn advies : Koop een degelijk (niet per sé duur) 2.1 setje. Die produceren meestal geluid dat veel voller en dynamischer klinkt dan een 2.0 set.

Android developer & dürüm-liefhebber

• evanraalte
niek_nijmegen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:06:
voor jouw doeleinden zal iedere 2e-hands stereo-versterker voldoende zijn, lijkt me. Daaraan ben je dan tussen de 40 (simpel modelletje) en 100 (meer high-end) euro kwijt.
De speakers kun je ook prima 2e-hands kopen. Let op vooral op kapotte randen rond de woofer-conus. Kun je het front van de speaker überhaupt niet verwijderen om de conus te inspecteren, dan valt de speaker hoe dan ook af, dus. Verder zou ik geen speaker nemen zonder fatsoenlijke aansluitpunt; hebben ze geen klem- of schroefaansluiting, dan laten staan. De speakers zullen dan zo'n 25 euro kosten.
Oke daar zal ik dan even naar kijken, ik denk dat ik dan op marktplaats ga kijken, aangezien hier niet veel versterkers te koop aangeboden staan.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou ook even op diverse audio fora kijken, daar bieden ze vaak ook spul te koop aan die ze niet altijd op marktplaats zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• evanraalte
Ik heb net wat informatie over versterkers opgezocht en op marktplaats en audio fora gekeken, het enige probleem hier is dat het mij allemaal niks zegt.. ;P

Misschien ga ik morgen even bij een electro winkel langs.

Iemand nog suggesties voor een versterker? Ik zit nu zelf even de fora af te spitten, wordt er nog niet veel wijzer vanxD

• niek_nijmegen
kun je proberen uit te leggen wat je niet helemaal helder is? wellicht kunnen we je er mee op weg helpen...

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• evanraalte
Waar ik precies op moet letten, ik snap dat het vermogen genoeg moet zijn, maar ik zie niet waarom de ene versterker 400 kost en de andere maar 50 euro. Verder is er te veel keuze :P ik zou dus niet echt weten wat nou goed is en wat niet. snap?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je echt goed geluid wilt hebben voor bij de computer, en niet met een versterker wil zitten klooien raad ik je een set studio luidspreker aan, actieve wel te verstaan dus met versterker ingebouwd. Zoals mijn favoriet, de Audioengine A5's met volume knop aan de voorkant (wat ze niet allemaal hebben):
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.be/zd_images/2009/09/PCMagB122_HW_Audioengine_A5.jpg
En om je een beetje gek te maken, zo kan het ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c7ba483a70e8/4c7ba483a691a-P1050729_%28Small%29.JPG
Ja ik ben een die hard stereo fan, ben zelf ook terug gegaan van 5.0 naar dit. Welliswaar een flinke klasse hoger inmiddels maar goed. :+

Over de verschillende soorten versterkers. Je hebt receivers (dus met tuner (radio) en versterker in een), en gewone versterker. Je hebt receivers met digitale in en uitgangen en hele dure met hdmi en alles, en je hebt 'simpele' analoge stereo receiver zoals mijn Denon DRA-700AE. En zo heb je veel combinaties tussen in mogelijk. Voor aan je computer heb je zat aan analoog, puur en alleen RCA ingangen dus. Dan kun je met een verloop kabel van jackplug (3,5mm) naar 2x RCA geluid van je computer naar de versterker sturen.

En qua speakers, als je betaalbaar en goed wilt, zou je eens naar Eltax speakers kunnen kijken. :)

En sowieso, 2e hands shoppen is erg leuk om voor weinig geld toch een goeie set bij elkaar te kunnen krijgen. Zelfde heb ik ook gedaan met mijn speakers en mijn vorige apparatuur.

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 21-03-2011 20:38 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:03
Als je echt goede compacte speakers wil, zonder losse versterker. Dan moet je echt de Audio Engine 2 even bekijken.
http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-2
Ik heb ze zelf en ze klinken echt geweldig. Ze moeten alleen wel een beetje vrij staan anders gaat de bass wat overheersen.

[ Voor 9% gewijzigd door TMon op 21-03-2011 20:39 ]

Verwijderd

Vreemd dat nog niemand Teufel heeft aangeraden. Toch wel 1 van de betere PC audio merken.

http://www.teufelaudio.com/pc-speakers/concept-b200usb.html

Hmmm, EUR 250 voor bovenstaande 2.0 set. Toch een beetje aan de prijs.

Leuke geluidskaart met 2e hands versterker en idem speakers lijkt me een beter alternatief.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

evanraalte schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:27:
Ik heb net wat informatie over versterkers opgezocht en op marktplaats en audio fora gekeken, het enige probleem hier is dat het mij allemaal niks zegt.. ;P

Misschien ga ik morgen even bij een electro winkel langs.

Iemand nog suggesties voor een versterker? Ik zit nu zelf even de fora af te spitten, wordt er nog niet veel wijzer vanxD
simpel rechtoe rechtaan. Liefste uit de jaren 80 en zo analoog mogelijk imho that is

http://link.marktplaats.nl/433542673

http://link.marktplaats.nl/433445036

http://link.marktplaats.nl/433395482

1 van die gecombineerd met bijvoorbeeld dit:

http://link.marktplaats.nl/434099892

http://link.marktplaats.nl/434097037

Maar het is allemaal wat je zelf wilt, hoeveel je wilt besteden, wat je ermee wilt gaan doen, hoeveel ruimte je hebt, hoe handig je bent. Ja het is i verhouding belachelijk veel uitzoekwerk. Daarentegen is het eindresultaat wel naar de arbeid die je er daarvoor hebt ingestoken 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• niek_nijmegen
vermogen is voor een kleine kamer helemaal geen issue, daar hoef je eigenlijk niet op te letten. De rest van het prijsverschil tussen 50 en 400 euro zal zitten in de (vermeende) kwaliteit, de ouderdom, hoeveel aansluitingen, het uiterlijk.
Me dunkt dat je (voor wat jij er mee wil) zonder problemen kunt zoeken in de prijsklasse 50 euro. Dat levert (met leuke boxjes) al een behoorlijke vooruitgang op, vergeleken met een simpel 2.1-setje.

Qua merken zou je kunnen letten op de bekende namen van 'vroeger': Sony, Technics, Pioneer, Yamaha, JVC, bijvoorbeeld.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02 14:46

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb zelf een setje Behringer MS40 monitors, zijn ietsje boven je budget, maar ik vind ze heerlijk klinken. Je moet niet verwachten dat ze je kamer in een concertzaal veranderen. Maar op normaal luister volume klinken ze heerlijk strak, ook een filmpje op hoger volume klinkt verrassend goed. :)

Ze hebben Optisch, coax en tulp aansluitingen dus ze zijn ook vrij simpel aan de pc te knopen (ik heb ze optisch aangesloten en de PS3 via tulp)

Ik wil zelf een keer overstappen naar iets groter monitors en dan ga ik deze naar achter verplaatsen voor een 4.0 setup. :)

Geluidswolk

• evanraalte
Bedankt voor alle reacties tot nu toe, fijn dat er mensen zijn die je aan mooi geluid willen helpen :) , ik zal de overweging moeten maken of ik een versterker wil of niet, hier moet ik even over nadenken, maar ik ga er vast en zeker uitkomen! Ik begin wel te merken dat ik mij steeds meer met muziek bezig ga houden ipv games etc. Dus misschien is een versterker een wat duurzamere oplossing
Pagina: 1