Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Hallo,

Ik heb mijn HTC HD2 onlangs laten vallen en nu zitten er grote barsten over het scherm Het touchscreen en de backlight werken nog wel. Alleen voel ik het tijdens het bellen.
Ik vroeg me af of iemand een plek weet waar je het voor niet al te veel kan vervangen. Want ik keek op internet en daar staan prijzen van 160 euro of meer. Dit leek me een beetje duur als je bedenkt dat een Iphone scherm voor 60 euro gerepareerd kan worden.
Het scherm functioneert nog wel, dus ik vroeg me ook af of het mogelijk zou zijn om alleen maar het scherm te vervangen en niet ook het touchscreen.

Ik kijk heel erg uit naar jullie reacties.

Groetjes,

Oskar.

[ Voor 12% gewijzigd door oooskar op 21-03-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 08:42
Dat is echt vervelend. Mijn scherm is helaas ook gebarsten (laten vallen per ongeluk). Reparatie winkel vroeg €213,- voor laten maken, Ze wilden moederbord, LCD en touchscreen vervangen terwijl mijn telefoon ook gewoon nog werkte. Ik had toen een 2de handse touchpanel gehaald, Die bleek kapot te zijn helaas(soldeerpuntjes op flex weg), Maar ik kreeg wel mijn geld terug.( En mocht de touchscreen ook houden:)). Daarna op internet een complete front module gehaald (LCM) met touchscreen en LCD voor €125,-. Nieuw met beschermfolie enz. Alleen telefoon ligt nog steeds bij teleplan. 3 weken geleden bij Berkelmans Tilburg gezegt dat ik niet akkoord ga met reparatie maar nog steeds niet terug gekregen :(. zit ik hier met me oude nokia n97. Als hij binnen is zal ik hier melden en een film maken tijdens de scherm wissel. kun je zien of het makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:25

BrammT

The one and only!

ik zif hied met hetzfde probleem. zou inderdaad graag een filmpje zien van het vervangen. of is er een handige teakerin de achterhoek die me tegen een schappelijke vergoeding kan helpen?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Als ik de telefoon terug heb, Zal ik alles opnemen en stap voor stap uitleggen hoe en wat. Op youtube staan een paar filmpjes. http://www.amltelecom.com...ouchscreen-Origineel.html Dit is de scherm die ik gekocht hebt. Netjes verpakt in anti static zakje enz, Kreeg zelfs een hard plastick bescherm hoesje erbij :). Ik zal vanavond wat foto's van de LCM en kapotte touchsceeen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook via Marktplaats of Ebay iemand zoeken die dat voor je wil doen voor een vergoeding. Dat zal nog steeds goedkoper zijn dan via een winkel/de fabriek.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Als ik mijn HD2 heb gemaakt, wil ik best eens even kijken. In de achterhoek woont een vriend die het ook kan. ( die heeft ook een HD2). Ik zal eens vragen aan hem.

//edit, Ik kreeg net een mail van Berkelmans dat de telefoon onderweg naar de winkel is, dus waarschijnlijk morgen binnen. (10.06)

[ Voor 29% gewijzigd door tolunaygul12 op 22-03-2011 10:06 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Hmm 119 euro valt me eigenlijk best tegen, had gedacht dat 't goedkoper zou zijn...

Zeker omdat je advertenties ziet van 150 incl. opzetten..

@ tolunayguy12: Super, het zou geweldig zijn als hij me kan helpen. Waarschijnlijk is het maken piece of cake & denk ik daarna: Dat had ik zelf ook wel gekund. Maar de eerste keer zie ik het liever aan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De HD2 is erg lastig te repareren omdat ze alles aan elkaar gelijmd hebben, of dubbelzijdige plakband gebruikt hebben. Zeker als je enkel het touchscreen wilt vervangen; beter kun je LCD + touchscreen in 1 keer vervangen.

Dit zelf doen zonder veel ervaring gaat haast gegarandeerd geen goed resultaat opleveren. Kans is dan heel groot dat je het toestel niet meer mooi teruggemonteerd krijgt.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Het plan was inderdaad om dan maar beide te vervangen. schijnt dat er anders stof inkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Ik weet dat het moeilijk is om te vervangen, maar ik heb wel ervaring met telefoons.
brama schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:32:
De HD2 is erg lastig te repareren omdat ze alles aan elkaar gelijmd hebben, of dubbelzijdige plakband gebruikt hebben. Zeker als je enkel het touchscreen wilt vervangen; beter kun je LCD + touchscreen in 1 keer vervangen.

Dit zelf doen zonder veel ervaring gaat haast gegarandeerd geen goed resultaat opleveren. Kans is dan heel groot dat je het toestel niet meer mooi teruggemonteerd krijgt.
Je kan inderdaad beter de complete LCD met touchscreen vervangen. Want je hebt kans op stof tussen de 2 en dat de lcd breekt bij het loshalen van de touchscreen.

Ik vervang hem liever zelf dan 213 euro te betalen. Want een nieuwe moederbord in mijn telefoon heb ik helemaal niet nodig, Want de telefoon werkt gewoon en ik kan hem gewoon gebruiken, alles werkt ook de touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
tolunaygul12 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:16:
Dat is echt vervelend. Mijn scherm is helaas ook gebarsten (laten vallen per ongeluk). Reparatie winkel vroeg €213,- voor laten maken, Ze wilden moederbord, LCD en touchscreen vervangen terwijl mijn telefoon ook gewoon nog werkte. Ik had toen een 2de handse touchpanel gehaald, Die bleek kapot te zijn helaas(soldeerpuntjes op flex weg), Maar ik kreeg wel mijn geld terug.( En mocht de touchscreen ook houden:)). Daarna op internet een complete front module gehaald (LCM) met touchscreen en LCD voor €125,-. Nieuw met beschermfolie enz. Alleen telefoon ligt nog steeds bij teleplan. 3 weken geleden bij Berkelmans Tilburg gezegt dat ik niet akkoord ga met reparatie maar nog steeds niet terug gekregen :(. zit ik hier met me oude nokia n97. Als hij binnen is zal ik hier melden en een film maken tijdens de scherm wissel. kun je zien of het makkelijk is.
Ah dat is fijn, ik wist dat het een duur grapje zou gaan worden om een keertje onoplettend te zijn.. Maar het zou idd heel fijn zijn als ik ook wist of ik het zelf zou kunnen doen. Het lijkt me eerlijk gezegd namelijk nog wel een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:17

HollovVpo1nt

I like gadgets

Misschien een domme vraag, maar ik heb er geen verstand van:
Zouden schermen van andere toestellen ook werken? Als je bijvoorbeeld een 4.3" SLCD scherm gebruikt met betere beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Nee want het moet allemaal aansluiten op het moederbord enzo, en dan zou hij het niet meer kunnen draaien wss. En ken jij trouwens een scherm dat een hogere resolutie heeft dan 480*800 en ook nog eens 4.3" is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:15:
Misschien een domme vraag, maar ik heb er geen verstand van:
Zouden schermen van andere toestellen ook werken? Als je bijvoorbeeld een 4.3" SLCD scherm gebruikt met betere beeldkwaliteit?
Nee andere schermen zullen niet werken, omdat de interface anders is. Vandaag is de telefoon niet gekomen. Hopelijk morgen. Ik ben hem al een maandje kwijt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
En heb je je scherm al binnen + een filmpje gemaakt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Nee :( Scherm is al tijdje binnen alleen telefoon is er nog niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Kun je eens een goede foto maken van de connector van het schermpje? Ik wil wel eens zien of het plug 'n play is of dat me dat veel moeite gaat kosten om erop te pluggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Scherm lijkt gewoon een FPCB te zijn... ik heb deze gevonden... AML heeft mij eerder het schermglas voor een B7610 geleverd en is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ja maar ik hoopte eigenlijk op een gedetailleerde foto v/d connector. Achteraf maakt dat ook niet zoveel uit, ik zie het wel bij het inpluggen van het scherm.

Is er hier misschien een ervaringsdeskundige die zou kunnen zeggen, hoe veel werk het was & hoeveel kracht je moest zetten om bijvoorbeeld het oude schermpje eruit te wippen..

(Een gedetailleerde beschrijving dus.)

Ik wil namelijk mijn toestel graag (laten) maken, de prijs vind ik ook niet te hoog.. Maar ben wel bang dat ik het verpruts en zodoende €119,- weggooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
BrammT schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:23:
Kun je eens een goede foto maken van de connector van het schermpje? Ik wil wel eens zien of het plug 'n play is of dat me dat veel moeite gaat kosten om erop te pluggen..
Hier staan een paar foto's misschien heb je er wat aan, als je wat meer wilt zien vraag het maar.
https://picasaweb.google.com/105370388960733797054/
bdalenoord schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:30:
Scherm lijkt gewoon een FPCB te zijn... ik heb deze gevonden... AML heeft mij eerder het schermglas voor een B7610 geleverd en is prima.
Mijn scherm komt ook bij AML vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Een beetje boos reageren helpt dus wel :). ze hebben gisteren naar teleplan gebeld en er waren problemen met de verzenden. en nu is hij ineens onderweg naar berkelmans :P. Maandag of Dinsdag zal die hopelijk wel komen dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:51

Smarron

The bend

Ik ga dit topic even goed volgen. tolunaygul12, erg benieuwd naar je video (had ik ook al gezegd in het andere topic). Zou mooi zijn als het zou lukken! Een vriend van mij heeft ook een kapot scherm, zou ook meer dan 200 Euro moeten gaan betalen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Smarron schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 08:40:
Ik ga dit topic even goed volgen. tolunaygul12, erg benieuwd naar je video (had ik ook al gezegd in het andere topic). Zou mooi zijn als het zou lukken! Een vriend van mij heeft ook een kapot scherm, zou ook meer dan 200 Euro moeten gaan betalen.
Als de telefoon binnen is zal ik een video maken van de reparatie. De scherm kost opzich niet veel (€119) maar ze vragen teveel geld voor reparatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

119 euro is prima te doen, alleen jammer dat het altijd een risicovol klusje blijft.

Zelf doen, laten doen, zo laten... twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
De telefoon ligt in de winkel klaar om opgehaald te worden. Vanmiddag even langsgaan om de telefoon op te halen, Eindelijk heb ik hem weer terug sinds anderhalve maand :(

Vanavond zal ik foto's maken van de telefoon voor en na de reparatie. En tijdens de reparatie zal ik ook een een filmpje maken van de reparatie.

Tot vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Wij wachten geduldig af op je filmpje. Hoop dat 't piece of cake is, dan durf ik het ook wel aan.

Moest je eigenlijk nog onderzoekskosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Nou net heb ik de telefoon dus opgehaald, op het scherm zat een beschermfolie geplakt. De man was wel boos omdat ik vertelde dat ik er Android op had zitten :P. dus voor jullie, doe task29 en WM rom als je opstuurt voor reparatie.

Ik moet nu even weg. vanavond ga ik in alle rust de scherm vervangen en de beloofde films en foto's maken voor jullie.

Ik hoefde gelukkig geen kosten te betalen.

tot vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Ik ben nu dus bezig mnet uit elkaar halen van telefoon aleen FLEX kabel naar volume knoppen is per ongeluk doorgescheurd :( :X. daar dus extra voorzihtig zijn met verwijderen. daarvoor moet ik complete flex bord hebben met camera en al erop. flink balen :( :X |:(

editt// 22.15.
De telefoon zit grotendeels in elkaar. alleen bij monteren is ook nog een knopje op de hardwareknoppen afgebroken. :(

http://link.marktplaats.nl/429985955 dit is echt een aanrader voor iedereen hier, voor €150,- lcm module inc montage. ik zou hem echt hier laten doen, Zelf doen is zelf voor mij al een hele klus en gaat niet zonder slag of stoot.

[ Voor 42% gewijzigd door tolunaygul12 op 28-03-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Hmm, ik baal hier toch wel flink van.. Had eigenlijk geen rekening gehouden met 150 euro.. :(

Denk dat ik het toch maar laat doen, ook al is het een dure grap...

Iemand ervaring met de aanbieder van marktplaats?
Is ie betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Vandaag naar Den Haag gereden om de flexprint en hardware knoppen print te laten vervangen bij touchfix. Het is een jonge gast die thuis repareert. Vervangen duurde iets meer dan uur. Ik kon naar huis met een compleet werkende HD2 :). Hij had een stapeltje met kapotte schermen voor de HD2, zeker een stuk of 15 :P
Pagina: 1