Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareldn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 13:49
hallo allemaal,

Ik heb gelezen dat sinds android 2.2 synchroniseren met een exchange server geen probleem meer zou zijn.

Mij lukt het echter niet te synchroniseren met men SBS 2003 exchange account met mijn desire s. Na het ingeven van alle correcte gegevens en wanneer ik de accountnaam ingeef, krijg ik steeds de melding :

aanmaken van account is mislukt.
probeer het opnieuw.

De gegevens die ik ingeef zijn nochtans correct, want deze worden eerder geverifieerd. Als ik bvb een fout paswoord ingeef, krijg ik in een eerder scherm een foutmelding.

Iemand een oplossing ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:03
Vanaf 2.1 is er al prima ondersteuning. Ben je er zeker van dat je als serveradres het adres van je webmail omgeving (OWA) hebt ingevuld?

[ Voor 20% gewijzigd door JurgenKnops op 21-03-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareldn
Beste Jurgen,

Alvast bedankt voor je reply.

Als serveradres heb ik het vaste IP adres ingevuld dat ik verkregen heb van mijn internet provider. Iets in de aard van 87.XX.7.XXX maar dan met getallen ipv X'en ;)

Dit werkte in ieder geval perfect op mijn vorig windows mobile 6.5 toestel. Moet er bij android iets anders staan dan ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Er hoeft bij android niet iets anders te staan. Je hebt een adres (mail.domein.nl), een gebruikersnaam, wachtwoord en eventueel een domein. That's it :) Ik zou om te beginnen eens kijken of je meer kan achterhalen door op de server e.e.a. te controleren (eventlogs bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kun je met OWA/Webmail wel gewoon aanmelden op dat IP adres met dezelfde gegevens? Als dat werkt, weet je zeker dat de server op de juiste manier reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareldn
Ik heb zonet Touchdown voor android geinstalleerd.

Dit is (betalende) software welke kan synchroniseren met een exchange server. Met dit programma lukt het wel, dus mijn serveradres moet dan toch juist zijn ? Dit adres werkt trouwens ook onder windows mobile.

Echter betaal ik liever niet voor software, als deze functie al ingebakken zit...

Moet ik bij android toch iets specifieks invullen ? Of kan deze gewoon niet goed met SBS 2003 overweg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je hoeft niet iets specifieks in te vullen en Android 2.2 kan prima met Exchange 2003 overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Kijk eens naar je device security settings in Exchange.

Als je bepaalde security policies aanzet dan kun je met Android (ook met 2.3.3 niet) niet connecten omdat Android deze policies niet ondersteund. Als je enkel van deze settings uitzet ("Enforce securty settings") dan kun je met Android zonder problemen connecten met exchange.

Touchdown ondersteunt deze policies wel; zodat die zonder problemen doorloopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 21-03-2011 22:03 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareldn
Ik heb de security settings even nagekeken, alles staat op "enabled"

maar op het internet vind ik daar andere opties dan bij mij, blijkbaar heb ik een andere (oudere) versie dan andere mensen, zodat ik minder kan kiezen.

:( Dit blijkt dus niet te werken...
Pagina: 1