Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Topicstarter
Heren, (en ook uiteraard Dames :) )

Na 8 jaar trouwe dienst is wegens een kop koffie mijn keytronic toestenbord overleden. Dit was een no-nonsense toetsenbord, wat verschrikkelijk fijn typte (vergelijkbaar met de oude IMB tikplanken)

Uiteraard ben ik op zoek naar een nieuw tobo, maar nu vroeg ik me af of mensen ervaringen hebben met de mechanische toetsenborden van o.a. steelseries

Ik heb namelijk nog weinig ervaringen gevonden. Ook zou ik willen weten of mensen nog andere alternatieven hebben voor een goed, degelijk toetsenbord. Ik ben namelijk best bereid wat geld neer te leggen, maar dan moet ik wel heel zeker weten dat het ook echt meerwaarde biedt.....

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Cherry heeft nog gewoon van dit soort keyboarden. En idd, dat tikt fenomenaal. Daar komt de term "ramplank" ook vandaan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom loop je niet even een winkel in waar die dingen liggen en voel je zelf even wat je zelf fijn vind

(mijn voorkeur zijn die standaard hp keyboards die bij een nieuwe pc komen)
Typt lekker en stil, ( niet van takke takketakketakketakketakketakketakketakketakke)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:32:
Cherry heeft nog gewoon van dit soort keyboarden. En idd, dat tikt fenomenaal. Daar komt de term "ramplank" ook vandaan ;)
Dank, was dat hele merk vergeten, maar ken het wel :) Goede tip.
fish schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:33:
Waarom loop je niet even een winkel in waar die dingen liggen en voel je zelf even wat je zelf fijn vind

(mijn voorkeur zijn die standaard hp keyboards die bij een nieuwe pc komen)
Typt lekker en stil, ( niet van takke takketakketakketakketakketakketakketakketakke)
Vergeten te melden natuurlijk, maar er zijn niet echt winkels in de buurt die zo'n ding op voorraad hebben liggen. Heb op youtube al filmpjes lopen zoeken en kijken, en dat geeft wel een indruk, maar real life ervaringen zijn me meer waard. Nu kan ik uiteraard er 1 online bestellen, en met wet koop op afstand de boel testen, maar liever weet ik vantevoren wat ik koop.

Voor mij is geluid geen issue, ik wil vooral fijn kunnen typen en gamen, en een idiot proof tikplank hebben. Vandaar ook primair de vraag wie er ervaring heeft met de mechanische toetsenborden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Sparhawk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:25:
Heren, (en ook uiteraard Dames :) )

Ik heb namelijk nog weinig ervaringen gevonden. Ook zou ik willen weten of mensen nog andere alternatieven hebben voor een goed, degelijk toetsenbord. Ik ben namelijk best bereid wat geld neer te leggen, maar dan moet ik wel heel zeker weten dat het ook echt meerwaarde biedt.....

Alle hulp wordt gewaardeerd.
Veel ervaringen over mechanische toetsenborden zijn te vinden op http://geekhack.org.

Verder zou ik niet alleen naar steelseries kijken, vooral omdat de lay-out van het toetsenbord nogal brak is en je aan zwarte cherry mx switches zit, welke linear zijn en niet het fijnste zijn om op te typen. Vandaar is de steelseries voornamelijk een gamer toetsenbord. Als je naar een makkelijk verkrijgbaar toetsenbord wil kijken, is wellicht de Razer Blackwidow nog een optie, welke de blauwe switches heeft, met een voelbare feedback (zodat je weet wanneer de toets activeert). Het nadeel daarvan is alleen het klik geluid en het feit dat Razer het toetsenbord in hoogglans moest uitvoeren.

Tussen de zwarte en blauwe switches heb je ook nog bruine, welke een lichte voelbare feedback hebben maar geen luide klik itt de blauwe. Als je graag wat meer controle wil hebben over welke switches je het beste lijken kan je voor een Filco gaan bij: http://www.keyboardco.com . Ze zijn een stuk duurder maar je kan zelf kiezen welke switches je wil, het formaat van je toetsenbord en een betere bouwkwaliteit dan de Steelseries en Razer.

Ik heb nu zelf al een paar weken een Filco Tenkeyless met bruine switches en moet zeggen dat deze mij bijzonder goed bevalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steelseries gebruikt cherry black switches, die zijn niet echt fijn om op te typen. Je kan dan beter voor browns of blues gaan. Ik typ zelf een Filco met browns. Bevalt zeer goed. (besteld via keyboardco, dat is de officiele eu distributeur).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CafeFrappe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2023
Bedoelen jullie van die toetsenborden die typten zoals de antieke IBM toetsenborden uit de tijd van voor de Pentium?
Ik vond die toetsenborden juist heel vervelend om mee te typen, maar heb 't wel altijd interessant gevonden waarom sommigen juist zulke toetsenborden lekker vinden typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CafeFrappe schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:40:
Bedoelen jullie van die toetsenborden die typten zoals de antieke IBM toetsenborden uit de tijd van voor de Pentium?
Pentium? AT! 1984!

Wikipedia: Model M keyboard

TS: Das Keyboard.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CafeFrappe schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:40:
Ik vond die toetsenborden juist heel vervelend om mee te typen, maar heb 't wel altijd interessant gevonden waarom sommigen juist zulke toetsenborden lekker vinden typen.
Ja, en nee. De Cherry switches zijn lichter dan de buckeling springs van de Model M toetsenborden, maar ze hebben wel fijne feetback itt typen op rubberdomes (:r).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sparhawk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:25:
Ook zou ik willen weten of mensen nog andere alternatieven hebben voor een goed, degelijk toetsenbord. Ik ben namelijk best bereid wat geld neer te leggen, maar dan moet ik wel heel zeker weten dat het ook echt meerwaarde biedt.....
Ik heb zelf de SpaceSaver 104 van Unicomp. Ze bouwen keyboards die gebaseerd zijn op het oude IBM model. Als ik me goed herinner staat ergens op de site dat ze de originele IBM patenten gekocht hebben. De SpaceSaver is relatief betaalbaar vergeleken met sommige andere "high-end" keyboards en zondermeer het beste keyboard dat ik ooit gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Ik bezit zelf een Das Keyboard en mijn + en - punten kort op een rijtje:

Voordelen:
- Geluid is leuk click/clack!
- Lekker rossen
- Relatief lichte aanslag

Nadelen:
- Wat een herrie maakt zon ding. Vriend op skype kon amper praten toen ik paar dingen aan het typen was naar iemand anders :P Weinig overdreven, die dingen maken een hels kabaal (brown switches iig)
- Zijn vaak dikke toetsenborden. De Steelseries 7G is misschien wel aan te raden door zn goede prijs en de opties tot een ophoging/polssteun. Zou dit wel serieus overwegen omdat ze echt dik zijn.
- Ze zijn behoorlijk duur vaak vanaf 60-70 euro zover ik weet

Al met al heb ik er geen spijt van dat ik er een gekocht heb maar zo geweldig als de hype die je overal leest vind het ook weer niet. Zou zoals gezegd kijken of je het ergens kunt proberen :) Succes

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Allen, dank voor de updates. Ik heb na veel rondneuzen en reviews lezen toch besloten voor een steelseries V7 te gaan; ik verwacht hem vandaag, en dan zal ik wel mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52

Flapmo

and back is gigi!

Sparhawk schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:58:
Allen, dank voor de updates. Ik heb na veel rondneuzen en reviews lezen toch besloten voor een steelseries V7 te gaan; ik verwacht hem vandaag, en dan zal ik wel mijn ervaringen posten.
Ben benieuwd, zit al een poosje over te denken of ik een steelseries 6gv2 of 7g wil kopen. Vooral benieuwd naar hoe lekker die wrist rest is, ik heb het idee dat ik hem wel wil maar nergens kan ik echt vinden hoeveel mensen hem daadwerkelijk gebruiken.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapmo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:50:
[...]

Ben benieuwd, zit al een poosje over te denken of ik een steelseries 6gv2 of 7g wil kopen. Vooral benieuwd naar hoe lekker die wrist rest is, ik heb het idee dat ik hem wel wil maar nergens kan ik echt vinden hoeveel mensen hem daadwerkelijk gebruiken.
Op mijn Filco mis ik het niet echt, vind 'm laag genoeg als ik de pootjes ingeklapt laat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tg3ZIRBKttmOOVmvYmqNqLnG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Flapmo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:50:
[...]

Ok, ervaringen :)

Het typt lekker, anders dan ik gewend ben, maar wel heel fijn. Doet me inderdaad denken aan de oude IBM toetsenborden.

Ik zweer echter bij de polssteun, ik vind het tobo zonder wel erg hoog. Aan de ene kant bekruipt me het gevoel dat ik teveel geld heb uitgegeven aan een tobo, aan de andere kant ben ik er wel echt blij mee, en ik hoop dat het ding gewoon 10 jaar meegaat (mijn vorige tobo was idd 8 jaar).

Als je wil, kan ik wel een keer foto's maken met en zonder polssteun, en als je in de buurt van den haag bent, mag je ook altijd een keer langskomen, om wat zinloze berichten te tikken, puur voor de test :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparhawk schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:51:
[...]

Ok, ervaringen :)

Het typt lekker, anders dan ik gewend ben, maar wel heel fijn. Doet me inderdaad denken aan de oude IBM toetsenborden.

Ik zweer echter bij de polssteun, ik vind het tobo zonder wel erg hoog. Aan de ene kant bekruipt me het gevoel dat ik teveel geld heb uitgegeven aan een tobo, aan de andere kant ben ik er wel echt blij mee, en ik hoop dat het ding gewoon 10 jaar meegaat (mijn vorige tobo was idd 8 jaar).

Als je wil, kan ik wel een keer foto's maken met en zonder polssteun, en als je in de buurt van den haag bent, mag je ook altijd een keer langskomen, om wat zinloze berichten te tikken, puur voor de test :9
Ik volg niet hoe ze jouw doen denken aan de oude IBM toetsenborden? Het enige wat een beetje overeenkomt is de kracht die nodig is om een toets in te drukken en dat je 'm niet tot de bodem moet doordrukken (de aanslag registreert al eerder). Voor de rest hebben Cherry Blacks totaal geen tactile feedback (die je wel bij browns/blues hebt), waar de model-m's juist om bekend staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 01:04:
[...]

Ik volg niet hoe ze jouw doen denken aan de oude IBM toetsenborden? Het enige wat een beetje overeenkomt is de kracht die nodig is om een toets in te drukken en dat je 'm niet tot de bodem moet doordrukken (de aanslag registreert al eerder). Voor de rest hebben Cherry Blacks totaal geen tactile feedback (die je wel bij browns/blues hebt), waar de model-m's juist om bekend staan.
Ik doelde ook op het geluid, en het feit dat je de toets niet tot de bodem hoeft in te duwen nee. Sorry voor de onduidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparhawk schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:06:
[...]

Ik doelde ook op het geluid, en het feit dat je de toets niet tot de bodem hoeft in te duwen nee. Sorry voor de onduidelijkheid
Ze maken niet hetzelfde geluid, aangezien je blacks hebt :P. De tikken die je hoort is omdat je ze tot de bodem doorduwt.Alleen cherry blues klikken echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Ik zit er ook aan te denken om een mechanisch toetsenbord te kopen. Maar om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer. 8)7

(Waarom heeft pricewatch eigenlijk geen optie om te filteren op mechanische toetsenborden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Voor degenen met dezelfde vraag:

Key Tronic is nog wel te koop, maar voor zover ik weet niet in shops in Nederland. In de VS wel. Je moet wel rekening houden met hoge transportkosten en de BTW. Op ebay.nl zijn diverse aanbieders te vinden.

De Key Tronic E03601p2 (PS/2) bevalt mij goed. Er is een variant met USB aansluiting en als 5-pack (E03601p25pk).

@Sc0rPi0N: dit is een antwoord op precies de vraag die hier gesteld wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door mrmrmr op 14-05-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kom op waarom een oud topic omhoogtrappen als er al een nieuw is?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1