Collectief werken aan een Access database project?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

bij wijze van hobby heb ik enkele tijd een leuke Access database ontwikkeld voor de administratie, gericht op een speciaal gebied. Ik merk dat er veel interesse is en wil misschien de database als 'opensource' uitgeven.
Het lijkt me leuk om hieraan te werken zoals een men werkt aan gedeeld project op o.a. Sourceforge.

Nu is dat van mij eigenlijk maar een uitgebreid 'office document' / database. Dus geen broncode van een bepaalde taal. Kan ik dit dan ook via een site zoals Sourceforge uitgeven, of kan ik dit beter op een andere manier doen? Ik heb gezocht maar ik kan helaas niet echt een specifiek antwoord hierop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgeven voor collega's of gewoon voor de gehele wereld? Als het een Access tooltje is, zal dat sowieso niet broncode zijn wat je uitgeeft, want dat gaat niet. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Volgens mij kun je in Access 2007 al wel met meerdere users werken via Sharepoint oid. Zeker weet ik het niet, maar ik denk dat je die kant op moet denken en niet zozeer moet gaan werken met 'open source' ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Gaat het om een databasestructuur of om een database inclusief inhoud? Als het vooral om de structuur gaat, dan zou je kunnen overwegen om deze uit te geven met behulp van een design tool. Er zijn diverse tools die XML gebruiken. Deze kun je ook beheren met SVN.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

volgens mij bedoelt hij een Access db + vba code om alles te laten werken..
klopt dit?

Volgens mij doet SourceForge zo geen apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is eigenlijk gewoon een Access Database + formules en stukken VBA code om alles te laten werken. Dus vooral structuur maar ook inhoud.

De bedoeling is dan om dit geheel te publiceren en het liefst op zo'n manier dat iedereen kan helpen dit project verder te ontwikkelen via een centrale 'plek'.

Ik zal eens kijken naar Sharepoint, een design-tool en XML.