Apple berichtgeving

Pagina: 1
Acties:

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Dat er veel over Apple wordt geschreven is duidelijk, dat dit vaak om geruchten en/of negatieve zaken gaat, ook prima. Maar is het de laatste tijd niet een beetje scheef? Ik lees helemaal niets over de benchmarks van de iPad2 bijvoorbeeld... of Thunderbolt performance in de Macbook pro. Dat zijn toch veel interessantere zaken voor een Tweaker dan een forum-draadje met wat klachten? Mag ook hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik lees eigenlijk niets anders dan dat.

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025

JohnVanZetten

Man on the run!

Als in:
Joost in "De vele nieuwsberichten tijdens een Appl..."
en
Apple bias
en
arnoudwokke in "Geachte Redactie..... Food For Thoughts"
en
arnoudwokke in "Nieuws???"

edit: volgens mij is dit het zoveelste "klagen-over-teveel-apple-nieuws"-topic.
Correct me if I'm wrong!

[ Voor 16% gewijzigd door JohnVanZetten op 21-03-2011 15:04 ]

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• punishedbrains
Juist, maar daar gaat het mij niet om, wat de redactie publiceert moet men zelf weten, vind ik prima. Het gaat mij om het missen van de door mij genoemde nieuws-items. Ik weet dat ze al lang in de nieuws-queue zitten dus blijkbaar werd dat niet interessant gevonden, terwijl de andere geruchten wel doorgang vonden. Dat vind ik de laatste tijd gewoon wat apart.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

punishedbrains schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:54:
veel interessantere zaken voor een Tweaker
iphoneclub.nl :w
volgens mij is dit het zoveelste "klagen-over-teveel-apple-nieuws"-topic.
Correct me if I'm wrong!
jah valt 't op? zou het een rede hebben? :Y

[ Voor 31% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2011 15:14 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
[willekeurige technische interesse].nl

kan je net zo goed alle nieuwsberichten staken en alle topics sluiten. Over ieder onderwerp zijn wel specifieke sites.

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 21-03-2011 15:07 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach het compenseert wel aardig door elk non-apple gerelateert nieuwsbericht alsnog vol te gooien met Apple info. Zulke benchmarks en dergelijke kunnen dan toch gewoon in eigen topics komen, gros van zulk 'technieuws' komt enkel op het forum langs.
Gamebuster schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:07:
[willekeurige technische interesse].nl

kan je net zo goed alle nieuwsberichten staken en alle topics sluiten. Over ieder onderwerp zijn wel specifieke sites.
6 keer gequoted nieuws te moeten lezen op diverse fora is fijn? Tweakers heeft in iedergeval nog de moeite genomen om er een eigen verhaaltje bij te schrijven, dan (wat velen wel doen) een copy/paste van de quote en dat is je 'nieuws'. Maar hims heeft een punt, ik ga ook naar andere sites om meer te lezen over WM-nieuws en MMO's, ondanks hier 'wel wat langs komt', zie op die sites toch veel meer nieuws.

[ Voor 58% gewijzigd door SinergyX op 21-03-2011 15:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• punishedbrains
Ten eerste; dit is de plek om te kunnen "klagen". Ten tweede; ik klaag niet zozeer, ik wil eerder graag van de redactie horen waarom die meer technische nieuws-items niet voorbij zijn gekomen, de overweging om voor het andere nieuws te kiezen vind ik gewoon wat vreemd.

En natuurlijk had ik dat nieuws al ergens anders gelezen, maar ik zit niet voor niets op Tweakers waar inderdaad een eigen inzicht wordt gegeven en de boel in het Nederlands staat.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De iPad2 en Thunderbolt gaan we natuurlijk zelf testen (al is dit in het laatste geval voorlopig wat lastig aangezien er nog geen randapparatuur voor is), zoals we dat zoveel mogelijk willen doen. Thunderbolt heeft toch ook al de nodige aandacht gehad? Ook over de A5 hebben we al een stuk als nieuws: Apples A5-soc wordt geproduceerd door Samsung gepubliceerd.

En tja, het blijft een lastige discussie: te veel/te weinig Apple-nieuws. De producten zijn nu eenmaal erg populair en als er dan dergelijke klachten van technische aard over komen lijkt het me logisch als daar aandacht aan besteed wordt.

• punishedbrains
Olaf schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:53:
De iPad2 en Thunderbolt gaan we natuurlijk zelf testen
En dat is super, alleen hoeft dat toch niet te betekenen dat hetgeen nu uit is, niet wordt belicht? Een real-life test met Thunderbolt liet zeer indrukwekkende resultaten zien, dat je dat zelf nog wilt testen is natuurlijk een extra bonus, maar voor nu is dit al zeer interessant. Hoe Thunderbolt in zo'n praktijk-test werkt heb ik volgens mij niet gelezen.
zoveel mogelijk willen doen. Thunderbolt heeft toch ook al de nodige aandacht gehad? Ook over de A5 hebben we al een stuk als nieuws: Apples A5-soc wordt geproduceerd door Samsung gepubliceerd.
Klopt, maar ook daar zijn recente metingen mee uitgevoerd inclusief vergelijkingen met andere tablets, wat toch zeer interessant is... hoe houdt de iPad2 zich staande wat snelheid betreft tov de concurrentie e.d. + uiteraard wat een A5 nu gewoon voor elkaar kan krijgen.

Dat vind ik dan veel boeiender te lezen, ook vanuit technisch oogpunt, dan een gerucht. En die mogen ook, alleen vielen mij bovenstaande zaken extra op daardoor.
En tja, het blijft een lastige discussie: te veel/te weinig Apple-nieuws. De producten zijn nu eenmaal erg populair en als er dan dergelijke klachten van technische aard over komen lijkt het me logisch als daar aandacht aan besteed wordt.
Zeker, als dat meer klachten zijn dan die uit een forum wel, maar zoveel zijn het er vooralsnog niet. Groot nieuws kan ik het dan ook echt niet noemen op dit moment. Nogmaals, prima, maar enige context mist vaak in een dergelijk artikel en het probleem is dan de eeuwig-durende flame-wars die vervolgens de echt technische artikelen (als die dus gepubliceert worden) ondersneeuwen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor wat het waard is, de balans van berichten op Tnet focussed veel meer op bugs enzo dan op de rest. Je productlauch, 3 keer de bugs en dat is het.
Dat merk je zo duidelijk in de reacties van vervolgproducten dat voor Apple-nieuws Tnet een no-go is. Je leest immers voor merwaarde in de replies, niet steeds dezelfde nonobvious trolloorlogen.

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 21-03-2011 16:55 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Voor de duidelijkheid: we krijgen ons reviewexemplaar van de iPad op z'n vroegst eind deze week. Het is een bewuste keuze om niet elke keer dat anderen over de prestaties berichten dat ook te doen, daar hebben we onze eigen reviews voor. Dat we die eigen reviews niet altijd 'snel' hebben, komt omdat Apple de reviewexemplaren pas uitgeeft op de launchdag (of nog later) in Nederland. We proberen wel altijd waar mogelijk snel en volledig te zijn, zoals

reviews: Hands-on: iPad 2
reviews: Apple MacBook Air 11" en 13": licht, luchtig en plat
reviews: Apple iPhone 4: op het scherp van de snede
reviews: De MacBook Pro 13" en 15" tegen elkaar afgezet

En zoals Olaf meldde komt er ook een review van de nieuwe MacBook Pro's. Even geduld dus aub.

• punishedbrains
Wilbert de Vries schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:59:
Voor de duidelijkheid: we krijgen ons reviewexemplaar van de iPad op z'n vroegst eind deze week. Het is een bewuste keuze om niet elke keer dat anderen over de prestaties berichten dat ook te doen, daar hebben we onze eigen reviews voor. Dat we die eigen reviews niet altijd 'snel' hebben, komt omdat Apple de reviewexemplaren pas uitgeeft op de launchdag (of nog later) in Nederland. We proberen wel altijd waar mogelijk snel en volledig te zijn, zoals
Ik heb geduld hoor en kijk ook uit naar de review van Tweakers. Maar waarom zijn geruchten en tussentijdse problemen (die ook niet zelf getest kunnen worden) dan wel zo snel nieuws en een dergelijke Thunderbolt show-off niet? Natuurlijk is een eigen review dan nog beter, maar nu krijg je dus een disbalans aan geruchten vs echt technisch interessant nieuws. En ik merk dat dat automatisch zorgt voor flame-wars in zowel de geruchten-items als ook de reviews e.d.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
punishedbrains schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:04:
[...]

Ik heb geduld hoor en kijk ook uit naar de review van Tweakers. Maar waarom zijn geruchten en tussentijdse problemen (die ook niet zelf getest kunnen worden) dan wel zo snel nieuws en een dergelijke Thunderbolt show-off niet? Natuurlijk is een eigen review dan nog beter, maar nu krijg je dus een disbalans aan geruchten vs echt technisch interessant nieuws. En ik merk dat dat automatisch zorgt voor flame-wars in zowel de geruchten-items als ook de reviews e.d.
Geruchten en eventuele problemen vallen in mijn optiek onder de noemer 'nieuws' daar waar verdieping en benchmarks als achtergrond bestempeld kunnen worden. Heel soms maken we nog vermelding van testresultaten van andere sites in een nieuwsbericht, maar dat is incidenteel. Ik vind het belangrijk dat we bij dergelijke achtergronden zelf ons stempel drukken en dat mensen naar onze reviews verwijzen 'omdat ze van Tnet zijn'. Dit is iets dat we tot een paar jaar geleden niet hadden bereikt omdat we toen niet of nauwelijks reviews publiceerden. Nu we op het punt zijn dat we eigenlijk dagelijks een review publiceren, vind ik het belangrijk dat dergelijke testresultaten niet voor verwarring zorgen en dus 'van ons' zijn.

Verwijderd

Wilbert de Vries schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:27:
[...]

Heel soms maken we nog vermelding van testresultaten van andere sites in een nieuwsbericht, maar dat is incidenteel. Ik vind het belangrijk dat we bij dergelijke achtergronden zelf ons stempel drukken en dat mensen naar onze reviews verwijzen 'omdat ze van Tnet zijn'. Dit is iets dat we tot een paar jaar geleden niet hadden bereikt omdat we toen niet of nauwelijks reviews publiceerden. Nu we op het punt zijn dat we eigenlijk dagelijks een review publiceren, vind ik het belangrijk dat dergelijke testresultaten niet voor verwarring zorgen en dus 'van ons' zijn.
Als je wilt weten hoe je een goeie review schrijft verwijs ik je graag naar anandtech. Eigenlijk maakt die review andere reviews overbodig maar zie het als een uitdaging de kwaliteit van de anandtech review te overtreffen :)

http://www.anandtech.com/show/4225/the-ipad-2-review
Pagina: 1