Toon posts:

Voeding dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een nieuwe pc gekocht (Duron 700, MSI K7T Turbo, Aopen HQ08 kast + nog wat shit). Alles in elkaar gezet, windoos en nog wat software erop gezet, alles Ok. Echter, daarna een modem erin gezet. Eerst alle kabels losgehaald, mezelf ge-aard, etc en modem geplaatst. Echter, daarna is de pc HELEMAAL dood. Hij doet niets meer :'(. Alle kabels gecheckt, zit allemaal goed. Wat nu? Is mijn voeding stuk (nu al?) Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groeten,

Fedor

Verwijderd

Hoi,

het lijkt me sterk dat je voeding kapot is. Als je geen rare dingen hebt gedaan/gezien/geroken is ie niet kapot. Voeding zal ook niet snel kapot gaan van statische elektriciteit.
Gaat bijvoorbeeld wel de cooler van je voeding draaien? Zit er enig teken van leven in?

Groeten zonietdantochwel

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal geen teken van leven. Kan het te maken hebben met het plaatsen van het modem? Wel vreemd namelijk dat het probleem pas daarna ontstond.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 19:51
zal niet snel je voeding zijn.. waarschijnlijk heb je je moederbord tegen de backplate gedrukt ofzo.. in ieder geval, je voeding gaat niet kapot van het plaatsen van een modem.. ik zou denken aan mobo, of aansluitingen

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53

emzed

*

Je kunt je voeding natuurlijk ook zonder moederbord testen, dan moet je gewoon even de groene draad met de zwarte kortsluiten. Hang je voltmeter eraan en je weet of hij echt stuk is.

Lees anders dit stukkie op VH eens. Daar leggen ze het precies uit. (how hard can it be?:?)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het kan zijn dat je een kortsluiting hebt veroorzaakt. Bekijk ook ff de zekering van je voeding. Of heb je per ongeluk het Power buttonstekkertje van je mobo getrokken?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1