Toon posts:

Geluidsinstallatie voor pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik ben op zoek naar een degelijke geluidsinstallatie. Deze dient als vervanging van een vrij oude hercules 5.1 xps 510 classic. Ik maak op dit moment gebruik van onboard geluidskaart (msi p35 platinum).

Het hoeft voor mij zeker geen 5.1 systeem te zijn aangezien de 2 achterste boxen niet achter mij kunnen staan.

Ik gebruik het voor de typische all-round-gebruiker. Muziek, films, games. Ik wil echter ook een mogelijkheid hebben om een digitale piano aan te sluiten (deze heb'k nog niet maar ben van plan om deze met de tijd wel aan te schaffen).

Budget rond de 300 euro. Mag wat meer zijn, ook wat minder :)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:12
Heeft je geluidskaart ook MIDI? Dan kan je digipiano daar ook doorheen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Hoi! Welkom op Tweakers!

Wat heb je zelf al gevonden? Heb je überhaupt al gezocht?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:32
Als je de digitale piano ook optimaal wil laten klinken, zou ik naar studiomonitoren van bijvoorbeeld KRK kijken. Voor een digitale piano wil je namelijk een goede afgevlakte frequentiekarakteristiek hebben wat een standaard pc-hifi-setje je niet gaat leveren. Zet er nog een simpel mengpaneeltje (Behringer ofzo) tussen en je kan ook nog meerdere bronnen tegelijkertijd laten klinken.
Kalief schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:30:
Heeft je geluidskaart ook MIDI? Dan kan je digipiano daar ook doorheen.
Dat is leuk voor wat effecten met Cubase ofzo, maar het gewone pianogeluid gaat daar natuurlijk niet overheen.

[ Voor 8% gewijzigd door Invisible_man op 21-03-2011 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat er direct op het piano gedeelte wordt gekeken. Echter is dit niet het belangrijkste. Wil gewoon een mogelijkheid om deze te kunnen aansluiten.

dit is mijn mobo met ingebouwde geluidskaart, dus geen MIDI.

Ik heb ook beetje zitten rondkijken maar aangezien mijn beperkte kennis heb ik dit topic maar aangemaakt.
Ik kon gemakzuchtig voor een pc systeem gaan, maar er zijn nog vele andere mogelijkheden. Losse boxen met receiver etc... :)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Er bestaat ondertussen al MIDI-to-USB. Als je piano een USB uitgang heeft kan je die optie dus al laten vallen. Maar dan moet je natuurlijk eerst weten welke piano je wilt hebben :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• McOrion
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-01 20:34
Zelf heb ik M-Audio AV40 speakers (2.0). (pricewatch: M-Audio Studiophile AV 40)

Naast een line-in aansluiting voor de PC beschikt deze set ook over 6,3mm TRS-pluggen, voor bijvoorbeeld een digitale piano.

Maar ga vooral ook eens luisteren; klank kan erg persoonlijk zijn.

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-01 22:15
Je kan natuurlijk ook kijken voor een mooi 2e hands setje met aparte versterker.
Zoek op marktplaats eens op ELAC en BNS, zelfde kwaliteit als KEF en B&W maar een stuk vriendelijker geprijst.
Nog een mooie degelijke (oude) yamaha,denon of marantz versterker erbij en knallen maar!

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01 18:00
Nog even voor de duidelijkheid. De TS heeft absoluut geen geluidskaart met MIDI nodig.
Midi geeft geen enkele vorm van geluid door, deze geeft alleen maar signalen door die toonhoogte, toonlengte en andere articulatie vormen binnen de muziek bevatten om daarna weer verwerkt te worden tot geluid. Maar voor het gewoon gebruik van een digitale piano zijn ze niet van belang.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Inderdaad, tenzij je (op termijn) ook nog een master keyboard wilt gaan kopen. Gezien je wensen wil ik je toch wel sterk afraden weer een of ander Logitech -setje te kopen. Met films wil dat nog wel, maar voor een prettige pianosound is het afschuwelijk. Voor muziek geld dat ook, vind ik, maar da's persoonlijk.

Ik zou eens marktplaatsen voor een stereoversterker van een a-merk, denk aan ongeveer 75 euro. Dan houd je 200 euro over voor een tweedehands set kwalitatief goede (tot uitstekende) boekenplankluidsprekers van een gerenommeerd merk.

Zo zou ik het doen, zeker met betrekking tot de digitale piano ;)

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Pagina: 1