Samsung Galaxy S II Mini heeft 1,4GHz-processor

Pagina: 1
Acties:

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01
Geachte redactie,

In het topic over de CPU van de Samsung galaxy SII mini, wordt gesteld dat, de SII mini over een 1,4 ghz CPU beschikt waarvan de maker onbekend is, het ligt mijns inziens in de lijn der verwachting dat het een, Qualcomm MSM 8255 danwel 8655 is.
Info:
http://webcache.googleuse...ecs+MSM8255&hl=nl&ct=clnk

Beide CPU's kunnen geklokt worden op max 1,4 Ghz, en worden gebruikt in de Palm Pre 3
(Bron:)
http://www.techtree.com/I...n_CPU/551-114439-893.html

En zeer waarschijnlijk ook in de aankomende modellen blackberry's, zij het geklokt op 1,2 Ghz:
Boy Genius report sprak over een 1,2 Ghz Single Core processor.
http://www.bgr.com/2011/0...orm-3-shows-up-tells-all/

En dit blijkt uit interne documenten van RIM om een qualcomm chip te gaan:
http://www.blackberry.net...les/uaprof/9850/6.1.0.rdf

Ik weet niet of u er wat aan heeft maar ik dacht dat het in ieder geval de moeite waard was het te vermelden.

Mvg,
Rubén89

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die Qualcomm-processor is inderdaad goed mogelijk, maar Samsung gebruikt doorgaans liever zijn eigen processors. Aan de andere kant hebben ze nog geen 1,4GHz-processor op de markt gebracht. In ieder geval, persoonlijk vind ik het daarom nog erg onzeker. Als het HTC was geweest had ik ook wel op het door jou aangehaalde Qualcomm-model durven gokken :)

• Bullet NL
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Precies, eigenlijk kan je grofweg zeggen dat Qualcomm en Samsung concurenten zijn.
Dat samsung het 1.4Ghz CPU nog niet heeft aangekondigt kan ook komen omdat van het toestel officieel ook nog niets bekend is.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Rubén89
In het licht van wat jullie mij nu vertellen zou het inderdaad raar zijn, als samsung haar hardware bij de concurrent gaat halen, echter de eerste generatie Galaxy S mini gebruikte ook een Qualcomm chip aldus tweakers.net.

nieuws: 'Samsung komt met kleine Galaxy S-variant met Qualcomm-cpu'

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Bullet NL
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Rubén89 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:10:
In het licht van wat jullie mij nu vertellen zou het inderdaad raar zijn, als samsung haar Hardware bij de concurrent gaat halen, echter de eerste generatie Galaxy S mini gebruikte ook een Qualcomm chip aldus tweakers.net.

nieuws: 'Samsung komt met kleine Galaxy S-variant met Qualcomm-cpu'
Klopt, het is ook niet zo dat het nooit voorkomt. Samsung maakt veelal haar eigen displays, maar niet in elke Samsung telefoon zit een Samsung display.

Dit heeft o.a. met capaciteit en beschikbaarheid te maken, soms is iets goedkoper in te kopen dan zelf maken. Echter speciaal in de high-end telefoonmarkt kan het marketing technisch verstandig zijn je eigen producten te gebruiken, zodoende komen we ook op het idee dat Samsung voor deze telefoon gebruik zal maken van haar eigen CPU’s.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Rubén89
Noem mij hardleers maar ik zet mijn geld op de Qualcomm Chip ;). Maar goed de tijd zal het leren een Eigen Samsung Chip zou ook héél goed kunnen en ligt misschien nog wel meer in de lijn der verwachting.

Nu ik toch aan het typen ben, heb ik nog wel een soort van vraag, ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben maar toch.

Neemt bij het overklokken van bijvoorbeeld zo'n snapdragon CPU de prestatie ook evenredig toe, zijn die dingen niet ontworpen om het meest efficiënt te werken op 1Ghz?

Pagina: 1