Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neiltwo2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb al een ruime tijd last van ghosting op mijn led monitor (teminste, ik denk dat het ghosting is)
Ik merk vooral bij het gamen dat er rare lichtere kleuren over mn beeld heen gaan. Het is moeilijk uit te leggen, daarom deze video: YouTube: Raar beeld

Het laat minecraft zien waar het nacht is (het is vooral bij donkere kleuren dat ik last krijg van ghosting) en er veel strepen te zien zijn. Als ik een screenshot maak ziet die er goed uit, dus het is de monitor die de ghosting veroorzaakt.

Het gaat om een Samsung SyncMaster BX2450

Is hier iets aan te doen of moet ik hem opsturen voor reparatie?

Neil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

lijkt me eerder een videokaart / driver issue dan ghosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Denk eerder dat het aan je videokaart ligt dan aan je monitor of had je dit ook al met je oude monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neiltwo2
Mijn oude monitor had dit niet, daarom dacht ik dat het aan mijn nieuwe monitor lag

Ik had deze ghosting voor en na een format van mijn computer. De nieuwste drivers staan er nu op

Neil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neiltwo2
Ik heb nu mijn beeldscherm aangesloten op een andere pc, en hier merk ik nog steeds dat er achter een zwarte lijn op een grijs vlak een witte streep achter de zwarte lijn aan loopt.

Ook in de catalyst control center waar je LCD overdrive kunt doen, merk ik dat de lijn groter en langer wordt als ik de overdrive op high zet (op 100 is niet genoeg om het weg te halen)

Ik heb een ATI radeon 4850

EDIT:
opgelost!

Er was een optie op de monitor "Response time" deze stond op fast.
heb hem op normal gezet, en alle vorm van ghosting / shading is weg

[ Voor 16% gewijzigd door Neiltwo2 op 29-03-2011 11:16 ]

Neil