Nederlands is makkelijker als je denkt
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
je huid
je kleding/beddegoed
je haar
huisdieren, m.n. vogels!
wasdroger
meubilair (oke, glad)
vloerbedekking
van buiten kan er ook heel veel stof binnen komen!
wat voor een soort stof is het? zijn het kleine vezeltjes? of is het eerder soort van poedervorm?
vezeltjes komen bv. meestal van textiel.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Hoe goed werkt dit? Neem aan dat je er 1 met filter wilt, en niet persee met dat ionizing gebeuren. Heb een klein studentenappartement hier waar geen mogelijkheid is om ramen tegen elkaar open te zetten. Heb geen interesse in de schonere lucht enzo, heb alleen een grafhekel aan stoffen en stofzuigen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 13:02 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Je hebt ook luchtfilters (luchtwassers) die met een bak water werken. Dan wordt het stof gevangen in het water en moet je elke dag je bak water even verversen.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:02:
[...]
Hoe goed werkt dit? Neem aan dat je er 1 met filter wilt, en niet persee met dat ionizing gebeuren. Heb een klein studentenappartement hier waar geen mogelijkheid is om ramen tegen elkaar open te zetten. Heb geen interesse in de schonere lucht enzo, heb alleen een grafhekel aan stoffen en stofzuigen.
Ligt eraan wat je doel is, wil je stof uit de lucht krijgen, dan is zon ionizer wel ok.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:02:
[...]
Hoe goed werkt dit? Neem aan dat je er 1 met filter wilt, en niet persee met dat ionizing gebeuren. Heb een klein studentenappartement hier waar geen mogelijkheid is om ramen tegen elkaar open te zetten. Heb geen interesse in de schonere lucht enzo, heb alleen een grafhekel aan stoffen en stofzuigen.
Wil je dat stof niet op je meubels te zien is dan is een ionizer geen goed idee, het stof slaat namelijk meteen neer en dat zie je 5 minuten nadat je hebt gestoft
blub
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Verwijderd
Ik wil geen stof op mijn meubels zien inderdaadRmg schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:11:
[...]
Ligt eraan wat je doel is, wil je stof uit de lucht krijgen, dan is zon ionizer wel ok.
Wil je dat stof niet op je meubels te zien is dan is een ionizer geen goed idee, het stof slaat namelijk meteen neer en dat zie je 5 minuten nadat je hebt gestoft
Eerste wat je moet doen is een stofzuiger kopen die alle stof in de stofzuiger houd en niet het meeste er aan de achterkant weer uitblaast. Tip philips FC9081, deze heeft een hepa 13 filter en is goed betaalbaar.
En nu waar het stof vandaan komt, dat is bij mij van het wasdrogen in huis op een rekje, het wordt weer beter weer dus dit gaat binnekort lekker buiten hangen.
En om het dwarrelende stof weg te krijgen heb ik een luchtreiniger met ion gekocht, dit zorgt ervoor dat de stofjes naar beneden gaan.
Ook het daadwerkelijke afstoffen van meubels enzo doe ik meestal met de stofzuiger omdat die doekjes en wissers het stof niet goed opnemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 21-03-2011 15:14 ]
Hier ook een allergie...De stofzuiger is inderdaad een goed idee, ik heb er eentje van Nilfisk met HEPA filter. Ik ben wel heel benieuwd naar de andere manieren, zoals die ionizer. Welk apparaat heb jij daarvoor en helpt dat een beetje?Ernemmer schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:13:
Ik probeer mijn huis ook stofvrij te houden ivm allergie.
Eerste wat je moet doen is een stofzuiger kopen die alle stof in de stofzuiger houd en niet het meeste er aan de achterkant weer uitblaast. tip philips FC9081.
En nu waar het stof vandaan komt, dat is bij mij van het wasdrogen in huis op een rekje, het wordt weer beter weer dus dit gaat binnekort lekker buiten hangen.
En om het dwarrelende stof weg te krijgen heb ik een luchtreiniger met ion gekocht, dit zorgt ervoor dat de stofjes naar beneden gaan.
Ook het daadwerkelijke afstoffen van meubels enzo doe ik meestal met de stofzuiger omdat die doekjes en wissers het stof niet goed opnemen.
Idiocracy: it is real!
Nog een klein ding, op de plinten langs de muur blijft ook altijd stof liggen, dit moet je dus ook even stofzuigen of met een nat doekje doen.
Verder hebben wij thuis een Robomop Softbase (soort van robotswiffer) en als je ziet wat die nog meeneemt na een keer goed stofzuigen schrik je alsnog. Voor het geld hoef je het iig niet te laten, onze Henkie (beestje moest een naam hebben) kost slechts ca 35 euro
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
En ik zit juist andersom te beweren.The Eagle schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:31:
Logischerwijs eerst alles afstoffen en dan pas stofzuigen scheelt al een boel
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe werkt zo'n reiniger, zet je die gewoon in een hoek van de kamer neer?Ernemmer schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:19:
Ik heb voor de luchtreiniger een Sharp FU-W28E, deze kwam goed uit de test en is ook betaalbaar.
Nog een klein ding, op de plinten langs de muur blijft ook altijd stof liggen, dit moet je dus ook even stofzuigen of met een nat doekje doen.
Ik heb een Roomba en loop voordat ik die aanzet even met een ragebol door de kamer en haal even een doek over de tafel en vensterbank etc. Daar kan ik het goed mee schoonhouden.
Misschien wat vaker schoonmaken als 1x in de week?Saturnus schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:48:
Dit heb ik ook só nodig. Kan na een week al een laag weggeven. Een nachtmerrie. Waar komt dat spul toch vandaan...
En met die overdruk is alleen nuttig als het stof van buiten komt. Bij een huishouden komt de stof uit de ruimte zelf en heeft overdruk dus geen enkele nut