Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Pas geleden een nieuwe laptop gekocht, de Asus K52F-SX182V. Gisterenavond was ik een film aan het streamen via HDMi naar mijn TV. Tijdens het afspelen deed mijn zoon het scherm naar beneden waardoor de laptop gaat afsluiten. Het geluid bleef echter nog een tijdje (+/- 1 minuut ) doorgaan. Omdat dit niet de normale gang van zaken was, heb ik de HDMI kabel eruit gehaald en de laptop opnieuw opgestart. Ik kreeg een scherm te zien van Asus Startup Repair die melde dat er problemen opgelost gingen worden. Nadat hij al een keer of 5 de procedure had doorlopen en dus al 5 keer had gemeld klaar te zijn en dat de laptop opnieuw opgestart kon worden heb ik besloten de recovery DVD's erbij te halen om toch maar weer schoon te beginnen, ik had er geen vertrouwen in dat Asus Startup repair nog wat zou gaan repareren. Nadat ik alle 5 de recovery DVD's erin had gehad en hij opnieuw zou opstarten kwam ik in een zwart/wit scherm terecht met een DOS box waar ik verder niets mee kan doen. De muis en het touchpad werken nog wel gewoon, ik kan alleen niets ingeven.

Ik kan nog wel gewoon in de BIOS komen. Ik heb ook al geprobeerd een Windows 7 DVD te installeren, maar ik blijf op het onderstaande scherm uitkomen.

Heeft er iemand enig idee hoe ik de laptop weer normaal kan laten opstarten of is het beter om hem voor garantie terug te sturen?

Hieronder een foto van het scherm met de dosbox.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TYczfz2b2ZI/AAAAAAAABV0/f-JvUdhgG9s/s800/IMG_20110321_120933.jpg Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TYcy3wPgJaI/AAAAAAAABVk/C-wKI0-Hmco/s800/IMG_20110321_120946.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 21-03-2011 12:45 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat heb je geprobeerd met die DVD's? Heb je echt een schone installatie gekozen of heb je geprobeerd om de installatie te repareren?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
janvanduschoten schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:35:Ik heb ook al geprobeerd een Windows 7 DVD te installeren, maar ik blijf op het onderstaande scherm uitkomen.
Dat klopt niet. Weet je zeker dat hij van de DVD heeft staan booten? Want ik krijg het gevoel dat de DVD niet als first Boot Priority staat, of je bent vergeten om op een toets te drukken. Je zou bij een normale Windows 7 DVD (dus geen Asus recovery DVD) iig niet standaard de console moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:29:
Wat heb je geprobeerd met die DVD's? Heb je echt een schone installatie gekozen of heb je geprobeerd om de installatie te repareren?
Wat hij melde bij de DVD's is dat hij (even uit het hoofd) een verborgen partitie zou gaan recoveren. Hierna is hij ruim een uur bezig geweest met de 5 dvd's erin en eruit. Hierna moest ik herstarten en kreeg ik het scherm met dosbox. Als ik nu dus de laptop opstart zegt hij eerst " Starting Windows" met het bekende Windows7 gekleurde pulserende logo en na een paar seconden krijg ik het zwart/witte scherm.
GENETX schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:36:
[...]

Dat klopt niet. Weet je zeker dat hij van de DVD heeft staan booten? Want ik krijg het gevoel dat de DVD niet als first Boot Priority staat, of je bent vergeten om op een toets te drukken. Je zou bij een normale Windows 7 DVD (dus geen Asus recovery DVD) iig niet standaard de console moeten krijgen.
Hij deed inderdaad niets vanaf de W7 DVD. Het was ook al laat en ik was toch al een lichtelijk gefrustreerd dus het kan best zijn dat ik het niet goed heb gedaan. Kan ik met de W7 code onderop mijn laptop ook een andere W7 64 bit versie zonder Asus dingen erop zetten of krijg ik dan problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb net een Windows 7 dvd erin gestopt en vanaf de dvd geboot. Hij vraagt eerst naar de taal en welke tijd hij moet aanhouden. Daarna verschijnt een scherm met daarop "Setup is starting", en daar staat hij nu al zo 'n 20 minuten op. Na een seconde of 10 stopt ook de dvd met draaien in de dvd speler. Mijn pc kennis houd hier toch wel een beetje op als het niet gaat zoals het nu zou moeten.

Iemand nog een gouden tip?

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 21-03-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

Niemand anders die het wat vreemd vindt dat Windows zich op de X: schijf lijkt te bevinden, als ik het DOS scherm mag geloven? Zeker na een recovery zou je C:\Windows verwachten.
Is die X: misschien je recovery Partitie? Dan lijkt het er bijna op dat er iets flink is misgegaan met recoveren.

Opties:
  • Je zegt dat je wel de Windows startup ziet gebeuren. Heb je safe-mode (F8) ook geprobeerd?
  • Kan je ook eens de repair optie proberen vanaf de Win7 DVD? Deze zou namelijk een geïnstalleerde versie van Windows moeten herkennen.
  • Data veilig stellen, C: formatteren en Windows opnieuw installeren
Er zullen ongetwijfeld nog meer opties zijn, maar dit zijn dingen die is zo snel zou doen. Format is wel je laatste redmiddel uiteraard.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
dutch_camel schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:00:
Niemand anders die het wat vreemd vindt dat Windows zich op de X: schijf lijkt te bevinden, als ik het DOS scherm mag geloven? Zeker na een recovery zou je C:\Windows verwachten.
Is die X: misschien je recovery Partitie? Dan lijkt het er bijna op dat er iets flink is misgegaan met recoveren.

Opties:
  • Je zegt dat je wel de Windows startup ziet gebeuren. Heb je safe-mode (F8) ook geprobeerd?
  • Kan je ook eens de repair optie proberen vanaf de Win7 DVD? Deze zou namelijk een geïnstalleerde versie van Windows moeten herkennen.
  • Data veilig stellen, C: formatteren en Windows opnieuw installeren
Er zullen ongetwijfeld nog meer opties zijn, maar dit zijn dingen die is zo snel zou doen. Format is wel je laatste redmiddel uiteraard.
* Ik heb f8 vastgehouden tijdens het opstarten, doet helemaal niets.

* ik heb zojuist met een originele W7 64b dvd geboot en gekozen voor de reparatie optie. Hij gaat wel aan de slag maar houd nooit meer op.

Ik probeert nu een schone W7 installatie te doen, maar het scherm blijft hangen op "Setup starten " met een draaiende cirkel / muis aanwijzer erbij. Touchpad werkt wel gewoon maar verder gebeurt er niets.
Ik denk dat ik hem nu maar moet gaan inpakken en terugbrengen naar de leverancier, hij is net 2 maanden oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Net een mail van Asus gekregen, ze adviseren mij een " F9 recovery" te doen. Zal wel betekenen dat ik de F9 moet vasthouden tijdens het opstarten van de laptop. Vanavond toch maar eens proberen.
*fingers crossed*

Pagina: 1