Er is veel veranderd afgelopen jaar op de markt van mediaspelers heb ik gemerkt. Helaas kan ik bij de pricewatch niet de gewenste filters selecteren om zo doende de juiste keuze te maken.
Ik heb momenteel een Emtec N200 mediacub (met de bekende realtek chipset erin) dus zelfde als de AC Ryan, Asus O, etc etc met daaraan een usb 500GB schijf
Nu heb ik deze geflashed met een custom firmware om zo de NAS functie en BT functie te hebben., maar deze functies werken verre van ideaal. Vooral de BT client is traag.
Nu ben ik aan het kijken naar een NAS schijf met mediafuncties of een Mediaplayer met NAS functies. De grens is de laatste tijd dus aan het vervagen of er nog wel verschillen zijn tussen de 2.
mijn eisen zijn eigenlijk de volgende:
>Goede BT client waarbij je alles kan instellen net zoals een client op de pc
>Moet alle formaten kunnen afspelen ook rmvb en subs
>NAS functie
>inbouw hardeschijf van minimaal 1TB
>USB Printer sharing
>geen infrarood afstandsbediening
>HDMI 1.4a
>fanloos of in die mate dat je hem niet of nauwelijks hoort
optioneel:
>ondersteuning van PPS streams
>DTSHD, Dolby True HD (eigenlijk is gewone DTS of DD of genoeg, )
De mediaspeler word aangesloten op een Onkyo versterker
Wie kan mij een van de honderden mediaspelers adviseren waar ik nu uit kan kiezen?
Ik heb momenteel een Emtec N200 mediacub (met de bekende realtek chipset erin) dus zelfde als de AC Ryan, Asus O, etc etc met daaraan een usb 500GB schijf
Nu heb ik deze geflashed met een custom firmware om zo de NAS functie en BT functie te hebben., maar deze functies werken verre van ideaal. Vooral de BT client is traag.
Nu ben ik aan het kijken naar een NAS schijf met mediafuncties of een Mediaplayer met NAS functies. De grens is de laatste tijd dus aan het vervagen of er nog wel verschillen zijn tussen de 2.
mijn eisen zijn eigenlijk de volgende:
>Goede BT client waarbij je alles kan instellen net zoals een client op de pc
>Moet alle formaten kunnen afspelen ook rmvb en subs
>NAS functie
>inbouw hardeschijf van minimaal 1TB
>USB Printer sharing
>geen infrarood afstandsbediening
>HDMI 1.4a
>fanloos of in die mate dat je hem niet of nauwelijks hoort
optioneel:
>ondersteuning van PPS streams
>DTSHD, Dolby True HD (eigenlijk is gewone DTS of DD of genoeg, )
De mediaspeler word aangesloten op een Onkyo versterker
Wie kan mij een van de honderden mediaspelers adviseren waar ik nu uit kan kiezen?