Vervanging mediaspeler, maar er is teveel keus

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Er is veel veranderd afgelopen jaar op de markt van mediaspelers heb ik gemerkt. Helaas kan ik bij de pricewatch niet de gewenste filters selecteren om zo doende de juiste keuze te maken.

Ik heb momenteel een Emtec N200 mediacub (met de bekende realtek chipset erin) dus zelfde als de AC Ryan, Asus O, etc etc met daaraan een usb 500GB schijf

Nu heb ik deze geflashed met een custom firmware om zo de NAS functie en BT functie te hebben., maar deze functies werken verre van ideaal. Vooral de BT client is traag.

Nu ben ik aan het kijken naar een NAS schijf met mediafuncties of een Mediaplayer met NAS functies. De grens is de laatste tijd dus aan het vervagen of er nog wel verschillen zijn tussen de 2.

mijn eisen zijn eigenlijk de volgende:
>Goede BT client waarbij je alles kan instellen net zoals een client op de pc
>Moet alle formaten kunnen afspelen ook rmvb en subs
>NAS functie
>inbouw hardeschijf van minimaal 1TB
>USB Printer sharing
>geen infrarood afstandsbediening
>HDMI 1.4a
>fanloos of in die mate dat je hem niet of nauwelijks hoort

optioneel:
>ondersteuning van PPS streams
>DTSHD, Dolby True HD (eigenlijk is gewone DTS of DD of genoeg, )

De mediaspeler word aangesloten op een Onkyo versterker
Wie kan mij een van de honderden mediaspelers adviseren waar ik nu uit kan kiezen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een HTPC? Dat sluit het beste aan bij al je eisen en kan, wanneer je een Zacate combinatie gebruikt, ook zeer zuinig, goedkoop en stil zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb zelf deze....http://www.tvix.co.kr/ENG/products/HDM6600.aspx

Ben ik erg tevreden over en komt wel overeen met jouw eisen.
Maar hij is niet goedkoop,rond de 250 euro.. :)

• SonyEricsson
Tsurany schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:22:
Een HTPC? Dat sluit het beste aan bij al je eisen en kan, wanneer je een Zacate combinatie gebruikt, ook zeer zuinig, goedkoop en stil zijn.
ja daar zat ik al naar te kijken, maar eigenlijk liever geen htpc. Waarom niet weet ik eigenlijk ook niet
liever een mediaspeler dat straight out of the box gewoon goed werkt na wat configuren en wat met een simpele powerknop kan worden uitgeschakeld.

weet dat de nieuwere htpc's nu waarschijnlijk ook kunnen, maar dan moet ik weer windows erop zetten, codecs, draadloze keyboard (ok kan ook via remote) etc etc

/edit
heb een gekeken naar de BBG van deze maand waar de Zacate word ebsproken
Asus E35M1-I DELUXE heeft helaas een 1.3b hdmi

[ Voor 8% gewijzigd door SonyEricsson op 21-03-2011 12:45 ]

• SonyEricsson
NrG! schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:26:
Ik heb zelf deze....http://www.tvix.co.kr/ENG/products/HDM6600.aspx

Ben ik erg tevreden over en komt wel overeen met jouw eisen.
Maar hij is niet goedkoop,rond de 250 euro.. :)
helaas is 1.4a hdmi toch een must
wil niet over een 1,5 jaar weer een nieuwe willen aanschaffen, plus dat 250 euro (zonder hdd)veel te duur is voor wat hij kan (zover ik heb kunnen kijken in de features/specs pagina)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan kan je er toch voor 30 a 40 euro een videokaart in stoppen met HDMI 1.4? Een HTPC sluit gewoon het beste aan bij je eisen, eenmalig configureren en het voldoet aan alles.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je zou wellicht nog een NAS kunnen nemen in combinatie met je huidinge media speler, maar anders is een htpc de eneige mogelijkheid om echt een stap omhoog te doen.

Om niet aan windows vast te zitten kun je daarin eens experimenteren met een linux variant. Er is b.v. een http://wiki.xbmc.org/?title=XBMC_Live xmbcd live cd waarmee je al op je huiidge pc kunt kijken of dit je bevalt.

Verkijk je nog niet teveel op hdmi 1.4a, en in een htpc een videokaart upgraden (die voor video wordt gebruikt) is ook niet een heel kostbare zaak ofzo.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41
Goede BT client waarbij je alles kan instellen net zoals een client op de pc
Hoe sneller de chip van de mediaspeler, hoe beter deze met torrent overweg kan. Maar het blijft een mediaspeler. Of neem een HTPC
Moet alle formaten kunnen afspelen ook rmvb en subs
Vanwege rmvb zit je vast aan Realtek of een HTPC
NAS functie
Ook hier geldt, hoe sneller de speler hoe beter de NAS functies. Al is een losse NAS een betere optie. De netwerkdoorvoersnelheden van een mediaspler zijn niet geweldig. 10 MB/s is wel het maximum ongeveer. Een HTPC doet dit beter
inbouw hardeschijf van minimaal 1TB
Informatie genoeg te vinden bij de merken of dit kan. Of neem een HTPC
USB Printer sharing
Volgens mij ondersteunt geen enkele mediaspler dit. Een losse NAS of HTPC wel
geen infrarood afstandsbediening
Dit maakt je keuze wel heel beperkt (popcorn hour) en volgens mij werkt het niet echt vlekkeloos aangezien Popcorn Hour een IR afstandsbediening als optie aanbied. Ik denk dat besturing over LAN met je IPhone/Ipad of Android prettiger werkt. Al is hier de keuze ook beperkt (Dune)
HDMI 1.4a
Wat moet je er mee? Geen enkele huidige mediaspeler ondersteunt Blu-Ray 3D waarvoor HDMI 1.4 vereist is. SBS 3D kan ook probleemloos met HDMI 1.3. Of neem een HTPC
fanloos of in die mate dat je hem niet of nauwelijks hoort
Daar verschillen de meningen behoorlijk over. Ik heb een Dune Base 3.0 met HDD maar ik hoor de fan nooit. Andere vinden de fan in het zelfde apparaat wel vervelend. Of neem een HTPC

optioneel:
ondersteuning van PPS streams
Zegt me niets
DTSHD, Dolby True HD
Dune of Boxee Box hebben hier fatsoenlijke ondersteuning voor

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

TS,

Wat heb je zelf al gevonden aan mogelijke suggesties? Het topic heeft op dit moment wel erg de kenmerken van "Ik zoek ####" en dat is niet de bedoeling op GoT. Je noemt iets verderop enkel een keer de BBG, maar geeft al aan dat de genoemde player niet voldoet.

We verwachten iets meer inzet.

Aangezien je al goed op weg geholpen bent.wordt, laat ik deze even open, maar ga er wel vanuit dat je een en ander laat zien aan zoekwerk. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Anders stuurt ie dadelijk K.I.T. op je af,ben je klaar mee. ;)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Eigenlijk ontkomen je bijna niet aan een HTPC. Is een x-streamer ultra niks voor je? Deze komt zeer binnenkort op de markt.

Xtreamer Ultra

[ Voor 14% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 21-03-2011 19:45 ]

Hier staat tekst

• SonyEricsson
vandaag even de mediamarkt gecheckt
stuks of 10 mediaspelers die eigenlijk allemaal niet voldoen.
Ik dacht eigenlijk dat hdmi 1.4a al een algemeen iets is bij de huidige mediaspelers , maar blijkbaar is er geen enkele player daar die dat ondersteund.

waarschijnlijk toch een zelfbouw htpc met een gfx card wat 1.4a hdmi kan ondersteunen

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41
De huidige generatie mediaspelers zijn ongeveer 1,5 jaar op markt (ontwikkeling begon 2 jaar geleden). Toen was 3D nog niet in the picture. Blu-Ray 3D is de enige reden voor HDMI 1.4. Voor de rest voldoet HDMI 1.3 ook.

De Xtreamer Ultra komt waarschijnlijk het dichtst in de buurt van de eisen. Daarna de Dune of Popcorn Hour C-200. Of zoals al verschillende keren aangegeven; Een HTPC.

Ik krijg eigenlijk een beetje het gevoel dat je rond gekeken heb wat hip of niet veel voorkomt (bijzonder dus) in medialand en moet dan in 1 mediaspeler zitten.
Met Hip of Bijzonder bedoel ik:
RMVB. Typisch iets voor Realtek
HDMI 1.4. Dit zit op 3D Blu-Ray spelers en de allernieuwste videokaarten
RF Remote. Alleen de Popcorn Hour C-200 heeft dit.
Torrent Client (zo uitgebreid mogelijk). Dit heeft alleen een PC
NAS. Veel apparaten bieden wat NAS functionaliteit maar echt lekker werken doet het eigenlijk niet. Ik heb het idee dat je nogal wat verwacht van NAS functie.

[ Voor 42% gewijzigd door Athome op 22-03-2011 18:46 . Reden: typo's ]

• SonyEricsson
Athome schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:37:
De huidige generatie mediaspelers zijn ongeveer 1,5 jaar op markt (ontwikkeling begon 2 jaar geleden). Toen was 3D nog niet in the picture. Blu-Ray 3D is de enige reden voor HDMI 1.4. Voor de rest voldoet HDMI 1.3 ook.

De Xtreamer Ultra komt waarschijnlijk het dichtst in de buurt van de eisen. Daarna de Dune of Popcorn Hour C-200. Of zoals al verschillende keren aangegeven; Een HTPC.

Ik krijg eigenlijk een beetje het gevoel dat je rond gekeken heb wat hip of niet veel voorkomt (bijzonder dus) in medialand en moet dan in 1 mediaspeler zitten.
Met Hip of Bijzonder bedoel ik:
RMVB. Typisch iets voor Realtek
HDMI 1.4. Dit zit op 3D Blu-Ray spelers en de allernieuwste videokaarten
RF Remote. Alleen de Popcorn Hour C-200 heeft dit.
Torrent Client (zo uitgebreid mogelijk). Dit heeft alleen een PC
NAS. Veel apparaten bieden wat NAS functionaliteit maar echt lekker werken doet het eigenlijk niet. Ik heb het idee dat je nogal wat verwacht van NAS functie.
ja ik ben al achter gekomen dat ik waarschijnlijk te hoge verwachtingen heb van de huide mediaplayers.
Ze zijn niet veel beter dan mijn huidige emtec n200 (nas/bt firmware) plus een 500gb schijf eraan.
Jammer. Ik dacht dat die stormvloed aan mediaplayers ze eindelijk wel eens wat beters hebben :P

Nu ben ik aan het kijken voor een Brazos dus met een 6000x serie kaart erin
maar waarschijnlijk zijn die kaarten nog te groot voor de htpc behuizingen. Dat ga ik nog ff uitzoeken of er onderhand al een passief gekoelde kleine hdmi 1.4a kaart is.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil je perse nu 1.4a hebben dan? Je kan altijd over een paar maanden nog een simpel videokaartje inprikken die dat ondersteund.

• SonyEricsson
Tsurany schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:07:
Wil je perse nu 1.4a hebben dan? Je kan altijd over een paar maanden nog een simpel videokaartje inprikken die dat ondersteund.
ik moet wel een paar maanden wachten totdat er wat kleinere kaarten verschijnen die hopelijk passief gekoeld zijn.
In eerdere nieuwsberichten zeiden ze dat de 4000 en 5000 serie 1.4 zouden gaan ondersteunen, maar dit is er niet van gekomen.
wel in de hogere segment van de 6000 serie., maar die is nu nog te bulky voor een htpc
dus waarschijnlijk stel ik nu een htpc samen en prik ik er later een 64xx in ofzo
Pagina: 1