Broadcasten van audio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerGhtn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 11:18
Goedemiddag,

Ik heb een c# applicatie die een audiostream genereert. Nu wil ik deze stream broadcasten naar bepaalde apparaten met zo min mogelijk vertraging.
Het is de bedoeling dat clients een M3U of PLS playlist downloaden en dan zo "live" kunnen luisteren naar de audiostream.

Ik heb al wat getest met windows media encoder SDK.
Helaas ondersteund deze enkel bestanden en capture devices als input source.
Een mogelijkheid zou zijn om hiervoor een custom directshow filter te maken, Maar hier waag ik me liever niet aan. :p
Er is ook een vertraging van het signaal ( >20 seconden). Dit wil ik het liefst onder de 5 seconden zien...

Bass.net heb ik ook bekeken, maar hier is wederom dezezlfde vertraging aanwezig.

Iemand een idee om toch via zo'n playlist "live" geluid te kunnen ontvangen?

Alvast bedankt
Brecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Heb je al eens naar het IceCast protocol gekeken? Deze is juist bedoeld om audio (mp3) te streamen over het netwerk inclusief meta data.

Maar als je met c# bezig bent zou je natuurlijk ook kunnen kijken naar Silverlight. Microsoft heeft aardig wat media encoders in zijn stal om een media server (zowel video als audio) op te zetten. Ook Moonlight kan redelijk meekomen als je de code beperkt tot silverlight 3..

Vooral de (Live) Smooth Streaming en Web Playlists IIS extensies zijn erg interessant..

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Voor wat betreft de vertraging: dat ligt er maar aan hoeveel de clients bufferen. Een 128kbit mp3-stream vertraagt al een seconde of 4 met een lullig 64kb buffertje. En dan is de buffer tussen decoden en geluidskaart-uitgang nog niet meegerekend.

De implementatie van Shoutcast of Icecast is een eitje. Er zijn opensource voorbeelden te over.

[ Voor 13% gewijzigd door Varienaja op 21-03-2011 19:29 ]

Siditamentis astuentis pactum.