Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP B110 draadloos valt constant weg

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik ken een paar mensen die allemaal een HP B110 Wireless printer hebben.
Deze printers worden aangemeld op een modem/router/accespoint en vervolgens een verbinding met de laptop.

Alleen de verbinding valt vaak weg. Als je dan kijkt bij printers en faxapparaaten dan staat de printer er gewoon niet meer of er staat een uitroepteken bij. Vervolgens kun je via de hp software de printer wel weer toevoegen maar alsnog verdwijnt hij weer na verloop van tijd. Dit heb ik al bij 3 personen gehad.

Vervolgens de printers maar een vast ip gegeven en een aparte TCP/IP poort aangemaakt op de laptops.

En nog valt de verbinding weg terwijl de printer nog geen meter van de accespoint afstaat.

Ik kreeg te horen van een collega dat dit gebeurde wanneer er gebruik gemaakt werd van de HP software update.

Zijn er mensen toevallig bekent met dit probleem? en mogelijke en oplossing?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik ben bekend met het probleem ;) de printer van mijn vriendin heeft dat ook met een HP printer, weet alleen even niet welk type. Met wat voor frequentie heb jij hier last van? Ik merk het 1x in de 2 maand of iets in die geest. Ik dacht dat het er mee te maken had dat de printer op een gegeven moment in de slaapstand o.i.d. terecht komt en dan niet lekker wakker wil worden. De printer wordt ook niet heel veel gebruikt eigenlijk. Meestal is het verholpen door de printer even uit en weer aan te zetten namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Rupie op 21-03-2011 13:36 ]

Desktop | Server | Laptop

• NL_Scratch
Het volgende vond ik op de site van HP:

» Windows 7 kritische update om de betrouwbaarheid van de netwerkverbinding te verbeteren
2010-12-17 , Versie:1.0, 11.22M
Deze update verhelpt een probleem waarbij in het netwerk aangesloten printers uit het systeem verdwijnen

Het probleem is alleen dat dit voor windows 7 64bit geld. En de pc draait op 32 bit dus de update wil niet installeren. Ik heb HP hier over gebeld en ze bellen mij vandaag/morgen terug of er nog een update komt voor windows 7 32 bit. Het probleem was dus al wel bekent bij HP.

Ze zeiden ook al dat het mogelijk door de router kwam en dat de printers hier niet voor gemaakt zijn maar meer voor een AD-HOC configuratie. Dit vind ik dus absoluut onzin want z'n wireless printer moet gewoon werken OOK via een modem/router

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Hmmz, ik heb het met de 32b uitvoeringen van xp en vista ;)

Desktop | Server | Laptop

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Ze zeiden ook al dat het mogelijk door de router kwam en dat de printers hier niet voor gemaakt zijn maar meer voor een AD-HOC configuratie. Dit vind ik dus absoluut onzin want z'n wireless printer moet gewoon werken OOK via een modem/router
Een wireless printer moet toch gewoon communiceren via een accespoint, oftwel een router? Dat is echt klinkklare onzin van HP.

Heb je al eens alle software van HP gedeinstalleerd en vervolgens de printer gewoon helemaal handmatig installeren? HP gebruikt volgens mij weer een eigen tool voor het beheer van die printer, als die toolbox niet start (op tijd reageert) dan doet de printer het ook niet omdat deze wegvalt.

• NL_Scratch
ik heb de software idd al een keer helemaal opnieuw geinstalleerd.
Toen ook de printer op een vast ip gezet.
Toen via Printers en Faxapparaten de printer toegevoegd met via een eigen TCP/IP poort.

De fix voor 64bit moet ook gewoon even voor 32 bit komen en dan is het klaar.
Pagina: 1