Wireless FTP transfer naar ReadyNas RND4000

Pagina: 1
Acties:

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:16
Hoi,

volgende situatie op dit moment bij mij thuis.

Ik ben in het bezit van een Popcorn Hour A-110 met daarin een WD 1TB drive (7200RPM).
Dit toestel bezit een 100mbit ethernet verbinding en is aangesloten op een gigabit switch, de switch hangt aan mijn wireless telenet router (eurodocsis 3).

Waar mijn pc zich echter bevind is geen netwerkaansluiting dus transfereer ik alle films wireless naar mijn mediatank. De ftp transfer gaat ongeveer tegen een 4tal megabytes per seconde wat niet uitzonderlijk snel is.

Nu ben ik op dit moment aan het twijfelen om een NAS aan te schaffen (ReadyNas RND4000), deze is ook in het bezit van een gigabit ethernet aansluiting. De bedoeling is om mijn harde schijf uit mijn mediatank te halen, deze in mijn NAS te steken, samen met nog een 2TB drive. En dan nadien mijn films van mijn NAS via mijn mediatank te streamen.

Mijn vraag is echter de volgende: Wanneer ik mijn NAS aansluit op mijn switch en mijn films opnieuw wireless kopieer, deze maal naar mijn NAS, zal deze snelheid opnieuw liggen aan een 4tal megabytes per seconde of mag ik er vrijwel zeker van zijn dat het nu sneller zal gebeuren ?

Ik zou voornamelijk de NAS willen aanschaffen om de transfersnelheid te verhogen aangezien ik 4meg wel aan de lage kant vind...

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
De bottleneck zal waarschijnlijk aan je wireless verbinding liggen. Tenzij je wireless N ondersteuning hebt op de router (wat ik betwijfel), zal de snelheid niet hoger zijn. Wireless G heeft namelijk een max van 54Mbit.

Tenzij je je je wireless netwerk upgrade naar wireless N, zal de snelheid niet hoger worden.

De snelheid tussen je NAS en popcorn zal echter wel snel zijn, dus als je eenmaal gaat streamen zal dit wel snel gaan. Dit lijkt me belangrijker dan de snelheid waarmee je de films op je NAS krijgt.

offtopic:
Zorg er wel voor dat de NAS voorzien wordt van 2 identieke schijven, anders kun je problemen krijgen...

[ Voor 48% gewijzigd door steffex op 21-03-2011 11:51 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Ik gok dat hij al wireless-N heeft. 4MB/sec ga je met wiress-g namelijk niet halen.
De bottleneck is je popcornhour, die gaat nooit de 100mbit halen (ervaring mee).

Wat die readynas betreft, als je gebruik maakt van gigabit (dan moet alles tussen pc en nas gigabit zijn; nic, switch, bekabeling) dan zal het stukken sneller gaan (40MB/sec en hoger). De link tussen nas en popcornhour is dan weer de beperkende factor

[ Voor 48% gewijzigd door job op 21-03-2011 12:17 ]

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:16
job schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:53:
Ik gok dat hij al wireless-N heeft. 4MB/sec ga je met wiress-g namelijk niet halen.
De bottleneck is je popcornhour, die gaat nooit de 100mbit halen (ervaring mee).

Wat die readynas betreft, als je gebruik maakt van gigabit (dan moet alles tussen pc en nas gigabit zijn; nic, switch, bekabeling) dan zal het stukken sneller gaan (40MB/sec en hoger). De link tussen nas en popcornhour is dan weer de beperkende factor
Inderdaad, ik kan mijn router laten draaien op bng, n , g,... en dat staat op dit moment op N.

Ik weet dat het geen probleem zal zijn om de films te streamen van de NAS naar de Popcorn, deze snelheid zal meer dan genoeg zijn.

Ik wou gewoon zekerheid hebben dat de overgangssnelheid draadloos van films van pc naar ReadyNas een pak hoger zal liggen dan nu het geval is met de transfers van pc naar mediatank...

Het enige verschil zal gewoon zijn dat alles op de nas zal komen te staan. De nas zal een snellere processor, ethernet poort,... hebben dan de mediatank. Maar zal dit voor een snellere overdrachtsnelheid zorgen of is mijn draadloos internet gewoon gecapped op een 4megabyte per seconde.

De teleurstelling zou namelijk vrij groot zijn als ik de nas installeer en mijn eerste transfer gebeurd tegen opnieuw 4megabyte/sec

[ Voor 18% gewijzigd door Rebbelx op 21-03-2011 12:53 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Rebbelx schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:50:
Ik weet dat het geen probleem zal zijn om de films te streamen van de NAS naar de Popcorn, deze snelheid zal meer dan genoeg zijn.
Die snelheid is maar net voldoende.
Die limiet van 4MB/sec zit gewoon in je popcornhour. Die gaat ondanks dat het ding een 100Mbit poort heeft niet veel harder dan 40Mbit/sec
Ik wou gewoon zekerheid hebben dat de overgangssnelheid draadloos van films van pc naar ReadyNas een pak hoger zal liggen dan nu het geval is met de transfers van pc naar mediatank...
De nas is snel genoeg.. zie de reviews hoeveel je kan verwachten.. ik gok zo'n 40MB/sec (dus 400Mbit/sec). Wellicht minder maar dat je zelf maar even opzoeken in reviews.
Het enige verschil zal gewoon zijn dat alles op de nas zal komen te staan. De nas zal een snellere processor, ethernet poort,... hebben dan de mediatank. Maar zal dit voor een snellere overdrachtsnelheid zorgen of is mijn draadloos internet gewoon gecapped op een 4megabyte per seconde.
Draadloos is het probleem niet. Wireless N kan wel hoger.
De teleurstelling zou namelijk vrij groot zijn als ik de nas installeer en mijn eerste transfer gebeurd tegen opnieuw 4megabyte/sec
Die nas is het probleem niet :) en daar kan je alles opzetten.
Je verplaatst daarmee wel het probleem naar een later stadium, als je popcorn hour bestanden af moet gaan spelen van je nas. Die 4MB/sec is voldoende voor het meeste 1080p materiaal, maar niet voor alles.
Bluray heeft een max van 54Mbit/sec (al zit geen enkele film zo hoog).

[ Voor 33% gewijzigd door job op 21-03-2011 20:49 ]