• Lumni
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik zit momenteel in het tweedejaar van mijn HBO opleiding ICT & Media Design en moet in september stage gaan lopen. Ik vind het lastig om zelf bedrijven te benaderen, maar wil liever niet helemaal afhankelijk zijn van school bij het vinden van een leuk bedrijf. Na een beetje googlen kwam ik oa. terecht bij StudentenBureau. Dat is een bedrijf dat naar eigen zeggen doet aan persoonlijke bemiddeling. Ik heb me daar ingeschreven en kan nu volgende week langskomen voor een intake gesprek. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met StudentenBureau of misschien andere bedrijven die in stages bemiddelen? En of jullie nog tips hebben voor zo'n intake gesprek?

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:00
Al eens gekeken naar sites als Stagemotor.nl? Daar plaatsen bedrijven zelf hun stageplekken en daar kan je dan op reageren. Op die manier heb ik al twee stages gekregen :)

The devil is in the details.

• Lumni
Bedankt voor je reactie Hahn. Ik ben die site inderdaad ook tegengekomen. Die doen volgensmij geen persoonlijke bemiddeling, dat lijkt me juist heel chill aan studentenbureau! Iemand anders daar ervaring mee?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
Persoonlijk is het een goede motivator om eens in je omgeving te kijken naar een stage, genoeg vrienden of kennissen die werken bij een bedrijf. Het is juist goed om zelf actief te zoeken immers een baan komt ook niet uit de lucht vallen.

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Ik heb altijd zelf naar stages gezocht en heb me in januari bij studentenbureau ingeschreven, gewoon om te kijken of het wat is. Ik werd meteen gebeld door studentenbureau, ze hadden een passende opdracht, en ik doe nu al bijna 2 maanden mijn afstudeerstage bij dat bedrijf. Ze houden goed contact met je, maar als je eenmaal aan je stage bent begonnen, hoor je niet meer zoveel van ze. De stagevergoeding loopt via studentenbureau, dit verloopt allemaal prima. Best aan te raden!

• Lumni
Ik heb me ook bij die andere sites ingeschreven, thanks voor de reacties! Ik wil ook de mensen bedanken die me een pb hebben gestuurd. Naast het gesprek met studeantenbureau heb ik nu nog zelfs andere opties lopen.

Van mij mag er een slotje op want mijn vraag is beantwoord, nogmaals bedankt!
Pagina: 1