• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Recent ben ik overgestapt van mijn panasonic TZ7 naar de Canon 550D met leuke lenzen en de hele toestand er bij. Een van de aanwinsten waar ik heel blij van geworden ben is een Sun-Sniper strap om de camera mee te dragen. Hij hangt nu lekker over mijn schouder, binnen handbereik maar ik heb er geen last van. De strap maak ik vast aan mijn camera met de statiefschroef.

Nu mijn vraag, op mijn TZ7 gebruikte ik ook een Gorillapod statief en dat beviel ook wel voor als je af en toe je camera iets stabieler neer wilde zetten voor de foto's met hoge sluitertijd. Het probleem is nu als ik een Gorillapod wil gaan gebruiken moet ik eerst de strap er af halen en vervolgens de gorillapod er op zetten.

Zijn er plaatjes/adapters/oplossingen waarbij ik van 1 statiefschroef er 2 kan maken zodat ik beide producten makkelijk kan gebruiken? Ik heb gezocht maar nog niets kunnen vinden.

p.s. ik realiseer me dat ik niet dezelfde gorillapod van mijn TZ7 voor mijn 550D kan gebruiken. ;)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 08:19

BaRF

bijna kerst

er bestaan snelkoppelingen waarbij je in de bodem van de koppeling je strap of gorilla kunt bevestigen, en het plaatje laat je dan op je cam :)

edit: en inderdaad gewoon grotere gorilla er bij halen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BaRF op 21-03-2011 16:03 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Zo'n snelkoppeling is wel een goed idee inderdaad, maar is wel weer een extra item wat los kan gaan natuurlijk.

Inmiddels iemand gevonden die er een video van gemaakt heeft en dat geeft wel vertrouwen
YouTube: Black Rapid - Manfrotto Quick Release Adapter

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:36
Ik spreek voor een gewoon statief, ik weet niet of dat er voor Gorillapods is. Mijn quick release plate heeft een vergelijkbare schroef als de sun sniper. Ik heb daar ook specifiek op gelet toen ik mijn sun sniper kocht omdat ik ook geen zin had om te wisselen. Hier geld natuurlijk net als met de sun sniper dat je ook gewoon goed je koppeling in de gaten moet houden. Bij mij komt het stevig genoeg over dat ik mijn camera er wel mee durf rond te sjouwen.