Laserprinter altijd aan laten staan. Wel of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:29
Heb hier een kleine 'discussie' met een collega of je een laserprinter wel of niet moet laten aanstaan na werktijd.
Volgens collega is dat beter. Echt overtuigende argumenten geeft hij niet. Behalve dat het ding sneller een printje uitpoept zonder eerste op te moeten starten. Dit argument slaat kant nog wal want eenmaal in standby moet het ding toch eerst weer wakker worden.
Daarnaast zijn het allemaal netwerkprinters (mogelijk dat daar nog een reden zit) dus is het niet handig als Jan of Piet 's morgens een printje stuurt en blijkt dat de printer(s) niet aanstaan. Maar das meer luiheid om de printers des morgens aan te zetten.
Zover de 'argumenten' van collega.

Mij lijkt het onzin om het ding aan te laten staan. Kost in standy ook energie en afhankelijk van de printer zijn er natuurlijk ook adapters wel dan continu in gebruik blijven. Ik heb geen idee of er intern in de printer dingen als een fuser worden warm gehouden in standby. Dit kost dan nog extra energie.

Zijn er daadwerkelijk argumenten om een laserprinter aan te laten staan behalve de 'wachttijd' voor het 1ste printje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Als er monitoring is op de printers, dan is het natuurlijk niet handig om ze uit te zetten. Waarschijnlijk gaat er dan ergens een applicatie constant mailtjes staan spugen naar iemand.

Verder zie ik geen goede reden om laserprinters buiten werktijden aan te laten staan. Het is puur luiheid in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 18:30
CherandarGuard schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:49:
Als er monitoring is op de printers, dan is het natuurlijk niet handig om ze uit te zetten. Waarschijnlijk gaat er dan ergens een applicatie constand mailtjes staan spugen naar iemand.

Verder zie ik geen goede reden om laserprinters buiten werktijden aan te laten staan. Het is puur luiheid in de meeste gevallen.
Heb hier 2 laserprinters al zeker 2 jaar continu aanstaan. Ze doen het nog steeds, en aangezien ze in slaapstand springen lijkt me niet dat het heel schadelijk is.
Het is inderdaad luiheid, maar who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
'"who cares?" Jammer toch, zulke onverschilligheid.

Maar @TS, het is inderdaad overbodig. Gooi anders eens een stroom/verbruiksmeter tussen, dan weet je wat het verbruik is en of het significant is om je er verder voor in te zetten. Ik heb zelf gemerkt dat 'oude' apparaten best nog wel eens 10 of 20 watt standby kunnen gebruiken. Ook oude draadgewonden (=koper=zwaar) transformatoren kunnen 5 watt verbruiken zonder iets eraan. Zonde als je veel van de deze apparaten aan het net laat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Er is een kans dat het kapot kan gaan door in / uitschakelen. ;)

Maarja ik zou zeggen uit:
1). Minder stroomverbruik
2). Apparaat zou langer mee kunnen gaan
3). Wat als het 's nachts gaat bliksemen en het slaat in??? :+

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Kleintje81 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:34:
3). Wat als het 's nachts gaat bliksemen en het slaat in??? :+
Dan moet je hem ook helemaal uit het stopcontact halen, dit kan wel lastig zijn als je een redelijk groote laser printer ergens in een hoekje hebt staan met een stopcontact waar je niet makkelijk aan kan.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53
De nieuwe Ricoh SP C320DN gaat automatisch uit wanneer een kamer donker is (geen licht).

Goed voor de luie mensen onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 22:34
ChiMan schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:13:
De nieuwe Ricoh SP C320DN gaat automatisch uit wanneer een kamer donker is (geen licht).

Goed voor de luie mensen onder ons.
Haha dat is nuttig. Zet je een printer in een server hok/meterkast, print 'ie niks omdat het ding steeds uit staat. :P

Maar ik zet mijn printer met een tijdschakelklok 's nachts uit. Dit maakt een klein verschil; het stroomverbruik is zo laag, dat na 4 uur ofzo de stroom is terug verdient om het ding weer aan te zetten. Als hij aangezet wordt, verbruikt hij ruim 1000 Watt voor enkele seconden...
Pagina: 1