Streamen naar HT geeft stotteringen

Pagina: 1
Acties:

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Hoe kan ik dit oplossen?

Als ik films wil kijken op de HT set van LG ( pricewatch: LG HB965TZ) stream ik dit van mijn PC die op de computerkamer staat via het wireless netwerk naar dit setje heeft.

Ik gebruik hiervoor een relatief oude router : pricewatch: Alcatel Speedtouch 716ig, ADSL (ADSL, 54Mbps/4x100Mbps, VoIP, ISDN)

Dit gaat prima met 720p mkv's en voor sommige 1080p mkv's, maar sinds kort stottert de film tijdens het kijken.
Vooral wanneer de bitrate van een scene hoog is stottert de film het meest (wat ik dan merk is vooral wanneer er veel blauw en wit in het beeld zit).

Ik vermoed zelf dat het ligt aan het netwerk en niet aan de HT set (sinds het via USB geen probleem geeft)

De situatie in het kort:
PC is bedraad aangesloten op de router. HT set is aangesloten via wifi, wifi signaal moet door twee vloeren. HT set geeft overigens wel aan dat het signaal goed is.

Zou het zijn dat de router aan zijn max mbps zit?

Alle vragen hebben een antwoord

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 22:30
Volgens mij heb je voor een blu-ray ergens rond de 40 - 50 mbit bandbreedte nodig, dus als je al draadloos zit en je verbinding is optimaal hik je al snel tegen de maximale limiet aan, denk dat je er verstandig aan doet een kabeltje te trekken naar je router of een andere router te kopen die een hogere snelheid aankan.

Via je USB poort geeft dit inderdaad geen problemen, USB (2.0) heeft een max doorvoersnelheid van ron 480 mbit/sec

[ Voor 15% gewijzigd door E-razor1984 op 21-03-2011 10:29 ]

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50
Je geeft het zelf aan aan.
Je gebruikt WiFi voor HD Streaming.
Als je dit bekabeld doet, dan is je probleem opgelost.
Probeer ook geen Homeplug oplossingen, want die komen hun bandbreedte belofte ook niet na.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wireless is enorm gevoelig voor storingen van andere netwerken in de buurt alsmede apparaten zoals magnetrons en bluetooth. Je zult dus gewoon een kabel aan moeten leggen om het probleem op te lossen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

E-razor1984 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:25:
Volgens mij heb je voor een blu-ray ergens rond de 40 - 50 mbit bandbreedte nodig
Maximaal 54Mbit/sec, maar dar komt bijna geen enkele film in de buurt.
Een Wireless-G netwerk doet maximaal 27Mbit/sec in een richting. 2 muren/plafonds en je zit daar ruim onder.
Kan je wel raden wat de oorzaak is.

Of bedraad, of overstappen op wireless N

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50
job schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:09:
[...]
Maximaal 54Mbit/sec, maar dar komt bijna geen enkele film in de buurt.
Een Wireless-G netwerk doet maximaal 27Mbit/sec in een richting. 2 muren/plafonds en je zit daar ruim onder.
Kan je wel raden wat de oorzaak is.

Of bedraad, of overstappen op wireless N
En overstappen op 802.11n is nog steeds geen oplossing, aangezien je bij WiFi afhankelijk bent van omgevingsfactoren zoals andere netwerken in de buurt, magnetron en alle andere mogelijke apparaten dat op de vrije frequentie van 2.4Ghz zitten.

Dus wil je storingsvrij je films bekijken, dan trek je een kabel.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Hier was ik al bang voor, ik zat zelf al te denken om een N-router te kopen maar ik gebruik de huidige omdat die gratis was :) (ik hou van gratis hardware). Kabels trekken is eigenlijk geen optie omdat het hier om een huurhuis gaat.

Verdere storingen op het signaal van de wifi heb ik nog niet gemerkt. Het is dus eigenlijk alleen een snelheid probleem.

Alle vragen hebben een antwoord

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar zo'n snelheidsprobleem kan prima door storingen veroorzaakt worden, als niet alle pakketjes goed aankomen moeten er meerdere opnieuw verzonden worden wat ten koste gaat van de snelheid.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• job

job

toxict schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:26:
En overstappen op 802.11n is nog steeds geen oplossing, aangezien je bij WiFi afhankelijk bent van omgevingsfactoren zoals andere netwerken in de buurt, magnetron en alle andere mogelijke apparaten dat op de vrije frequentie van 2.4Ghz zitten.

Dus wil je storingsvrij je films bekijken, dan trek je een kabel.
Wireless-n kan ook op 5Ghz, minder storingen.
Daarnaast is de bandbreedte vele malen hoger (tot 300Mbit). Dan kan je wel even een dipje opvangen.
Tuurlijk bedraad is altijd beter, maar niet noodzakelijk.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 20:26
5GHz is niet per definitie 300mbit, dit moet je hardware ondersteunen (channel bonding).

• job

job

Daar heb je helemaal gelijk in :)
Maar dan nog.. met wireless-n op 150Mbit/sec heb je nog steeds wat extra om dipjes op te vangen. Dus als het echt draadloos moet dan kan er gekeken worden naar wireless-n, en dan het liefst 300mbit.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mits je setup dat aan kan, AC Ryan heeft ook wireless N modellem, door een te trage cpu werkt dat ook ronduit kut met full hd terwijl dat over lan wel goed gaat.

Pagina: 1